Automatisch opstarten via BIOS (A7V133 - 1004)

Pagina: 1
Acties:

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
Ik heb hier een TB 900 Mhz staan en nu probeer ik al een tijdje het ding automatisch te laten starten om bijv. iedere ochtend om 8 uur... maar op de een of andere manier wil het maar niet lukken... :(

Ik heb dus een ATX voeding die op een stekkerdoos zit, maar die ik dus niet uitzet (zodat de computer dus gewoon nog stroom kan krijgen).

Verder heb ik dus een A7V133 moederbord met 1004 bios. Hier heb ik het volgende ingesteld:

Automatic power up: [everyday]
Time (hh:mm:ss) alarm: [08:00:00]

Maar dat wil dus niet werken... ook hetzelfde alleen dan ipv everyday een datum + tijd ingeven wil niet helpen... :(

Iemand een idee?

PS: JA ik heb de search gebruikt... :)

• ezwizard
Niemand hier die zijn computer lekker warm laat lopen voordat ie opstaat??? :)

Verwijderd

ja hoor dat doe ik ook wel es.

aan de instellingen zal het niet liggen.
Het zou moeten werken als je hem soft heb uit gezet. En er was nog een vereiste, maar dat weet ik niet meer (moet nog even kijken)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Je voeding moet in standby-mode genoeg stroom kunnen leveren. Kan je computer met WOL of WOR of WOK (Wake on Lan, Ring (modem), Keyboard) wel opstarten ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• ezwizard
mmm dus het moet wel gewoon kunnen... uuhh soft uitzetten, bedoel je daar gewoon netjes via windhoos mee?

In de bios is wel een mogelijkheid tot opstarten via WOL enzo... maar dat heb ik nooit getest... (kzou eerlijk gezegd ook niet weten hoe... :) )

Verwijderd

ik zou zeggen soft off moet werken -> dus uit laten zetten via het OS of die knop aan de voorkant even indrukken (in sommige gevallen 4 seconden vasthouden).

maar in de manual staat de aantekening:

Automatic Power Up will not work if the system is powered down by operating system, such as windows 98, that have ACPI support enabled.

(klinkt niet echt logisch) misschien werkt het als je hem aflsuit door gewoon de knop aan de voorkant in te drukken. (de meeste ATX voedingen hebben zelf ook een schakelaar)

• ezwizard
ok ga ik het nu ff proberen dmv knop indrukken (4 sec geloof ik)... brb

• ezwizard
helaas ook dmv power knop het systeem uitzetten heeft niet geholpen... nog andere tips?

• ezwizard
Is er niemand die dit weet??? mooi balen dan, kwil het graag weten !!

• ezwizard
^^^^^^^^

• ezwizard
laatste poging... iemand?

• ezwizard
aaahhh komop zeg, geen tweaker die dit met zijn computer doet?????

Verwijderd

Hang er gewoon een schakelklok tussen..

• Johnny5
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
ik gebruik gewoon mijn windows taakplanner

Verwijderd

dat soft power off verhaal is waar. Je moet dus NIET de pc uitzetten dmv powerknop aan de voorkant van pc. Je gebruikt hierbij de ACPI poweroff functie die je NIET moet aanspreken. Als je bij windows start->afsluiten->computer uitzetten kiest zal je computer netjes op ingestelde tijd opstarten (mits voeding ATX2.02 compliant is) probeer het is zou ik zeggen en suc6
Pagina: 1