Ik heb hier een laptop die niet op wil starten, zelfs het BIOS komt niet aan (de backlight van het scherm gaat niet eens aan).
Na wat gegoogle komt dit vrij vaak voor bij deze Acer laptops. Er is eigenlijk niet een oplossing voor geloof ik, dus vandaar dat ik vraag of jullie nog iets weten.
Wat heb ik al gedaan:
- zonder batterij opstarten, dus alleen AC
- alle onderdelen eruit die eruit kunnen (RAM, HDD, videokaart, etc) maar nog niets
- extern scherm gebruiken
- meer opties zijn er niet geloof ik
Nog een idee waardoor ik hem tot leven kan krijgen, naast de optie om hem helemaal uit elkaar te halen en zoeken naar solderingen die loszitten?
edit: ben al iets verder, dankzij deze post op wimsbios:
edit2: hij werkt weer als je blijft drukken rondom het touchpad bij het starten van windows. ergens dus een contact wat niet goed zit....
Na wat gegoogle komt dit vrij vaak voor bij deze Acer laptops. Er is eigenlijk niet een oplossing voor geloof ik, dus vandaar dat ik vraag of jullie nog iets weten.
Wat heb ik al gedaan:
- zonder batterij opstarten, dus alleen AC
- alle onderdelen eruit die eruit kunnen (RAM, HDD, videokaart, etc) maar nog niets
- extern scherm gebruiken
- meer opties zijn er niet geloof ik
Nog een idee waardoor ik hem tot leven kan krijgen, naast de optie om hem helemaal uit elkaar te halen en zoeken naar solderingen die loszitten?
edit: ben al iets verder, dankzij deze post op wimsbios:
hij start nu op, maar een BSOD als ik vista wil starten. eens verder knutselen.one year later!!
this post seems to be useless one year later but i'm so happy that i had to post a reply, just in case someone else have troubles with his laptop. i just succeeded in booting my acer 7520g laptop!! i thought it was dead coz i tried all the solutions that i found with google and none of then seemed to work (fn+esc keys, crisis disk, bootable cd with all kind of bios with many and many different extensions and filename...tested almost all hardware parts...)
actually i just have to press tightly near the touchpad to launch the boot, the laptop does not restart every 2 seconds, all works like a charm!!
hope it will help someone!!
edit2: hij werkt weer als je blijft drukken rondom het touchpad bij het starten van windows. ergens dus een contact wat niet goed zit....
[ Voor 42% gewijzigd door maarud op 08-02-2011 12:30 ]