Toon posts:

Asrock 870 Extreme 3, computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik heb sinds twee weken geleden een nieuwe computer zelf in elkaar gezet. Alles werkte tot nu totdat ik hem gisteren aanzette maar er niets gebeurde. M'n moederbord zelf ging wel aan, en ik hoor m'n cooler regelmatig van hoog naar laag gaan. Toen heb ik hem een paar uit/aan gezet en deed ie het weer. Deze ochtend heb ik hetzelfde probleem en kan hij maar meer niet aan.

Weten jullie misschien wat er mis mee zou kunnen zijn?

Moederbord: Asrock 870 Extreme 3
Videokaart: Radeon HD5770
Cooling: Bequiet 450watt
Processor: AMD Athlon 2X 255
Ram: 2x 2G van Kingston
Harde schijf: Weet ik eigenlijk niet precies, volgens mij een sata 600 van 1TB

Alvast bedankt!

Geprobeerd:
Reset
Clear CMOS

E m'n moederbord geeft geen piep als de computer opstart, normaal gaf hij eentje.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 19:24 ]

• MatthiasH
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01 15:22
Heb je jouw moederbord al eens gereset? En geeft hij pieptonen?

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

al met één strookje ram gedraaid (beide om te zien welke wellicht kapot is), zonder gpu, andere sata aansluiting op je pc, heb je ook overgeclockt?

[ Voor 18% gewijzigd door SouLLeSSportal op 08-02-2011 10:32 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet Matthias, ik zal het wel proberen als ik thuis ben, bedankt.

Als dat niet werkt zou ik jou manier proberen Soulless, en nee ik heb niet overgeclockt. Geen flauw idee hoe dat moet en ik heb niet nodig, ik speel alleen WoW. :)

Bedankt, ik post later weer terug met resultaten!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:28
Zit je vga kabel wat los? Ik bedoel dus dat je computer het misschien wel gewoon doet maar dat je geen beeld bebt.

[ Voor 64% gewijzigd door boers706 op 08-02-2011 16:16 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tja eigenlijk hetzelfde wat misschien al 1000zenden keren gezegd word namelijk neem eerst eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. Het kan namelijk wel eens je moederboard zijn omdat ik al verschillende topics met problemen gezien heb met dit board.

[ Voor 26% gewijzigd door Roel1966 op 08-02-2011 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is m'n videokaart denk ik, als ik hem eruit haal en m'n computer staat wel aan dan krijg ik een bericht dat ik de signal cable moet controleren. Ik probeer hem nu in het andere PCI slot te doen, maar ik krijg dat metalen plaatje bij m'n xigmatek asgard er niet uit.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:42:
Het is m'n videokaart denk ik, als ik hem eruit haal en m'n computer staat wel aan dan krijg ik een bericht dat ik de signal cable moet controleren. Ik probeer hem nu in het andere PCI slot te doen, maar ik krijg dat metalen plaatje bij m'n xigmatek asgard er niet uit.
Ehm, ik neem aan dat je je videokaart niet eruit gehaald hebt toen de pc aan stond want dan is de kans groot dat zowel je moederboard als je videokaart inderdaad kapot gegaan is. En dat je signal cable control krijgt te zien is omdat je monitor gewoon niet aangesloten is en heeft niet direct iets met je videokaart van doen wanneer die er in niet in zit.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb hem er niet uit gehaald toen de stroom aan stond, en ik bedoelde daarmee aan te geven dat het niet aan m'n VGA ligt.

Ik ben echt ten einde raad en ik krijg die rot strips er maar niet uit.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:07:
Nee ik heb hem er niet uit gehaald toen de stroom aan stond, en ik bedoelde daarmee aan te geven dat het niet aan m'n VGA ligt.

Ik ben echt ten einde raad en ik krijg die rot strips er maar niet uit.
Hoe zo krijg je de strips er niet uit, je cpu koeler zit in de weg? Als die met een backplate vastzit moet je je mobo er uit halen als je er niet vanaf de achterkant bij kan. De kans dat je gpu het wel doet in een ander pci slot is niet zo heel groot, beter testen met een andere gpu als dat kan. Heb je de videokaart wel in de eerste pci slot zitten?
Je weet dat je die clips aan de zijkanten van je geheugen open kan doen en het praktisch vanzelf gaat?

[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-02-2011 09:40 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03-2025
CMOS reset knopje op de achterkant indrukken aan zetten.
(ken wezen dat hij UCC aangezet heeft en jou x2 vidn dat niet leuk)
Nog nix.
Al het geheugen eruit haalen en aan zetten.
Geen piep.. RMA.

Zelfde mamaplank hier ook met een x2 555BE aleen dan met 4 cores.
En 2x5770.

En kijk even wat die post code display aangeeft die zit er nix voor nix :P

[ Voor 51% gewijzigd door r.stanneveld op 09-02-2011 10:39 ]

Pagina: 1