Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop scherm gebroken, external display werkt niet volledig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb een laptop : Toshiba SATELLITE L670-187

het scherm is vorige week gebroken.
ik ben toen naar de Toshiba Service shop gegaan in Phnom Penh, Cambodja.
veel verstand hadden ze er niet van en ze zouden Toshiba bellen om te kijken of ze een nieuw beeldscherm konden kopen.

2 dagen later lieten ze weten dat het niet mogelijk was.

Ik heb gister een monitor/beeldscherm gekocht voor 100 dollar, omdat ik belangerijke bestanden op me laptop had, en hoopte dat ik mn laptop op deze manier kon gebruiken.

ik heb het met een VGA kabel aangesloten en het werkte. alleen toen ik inlogde merkte ik dat het helemaal niet helemaal werkt, de setup van alles is niet zoals Windows 7,
het grootste probleem is dat ik niet kan connecten aan de wireless internet.
ik heb geen internet kabel, alleen WIFI.

het lijkt erop alsof de laptop me verbiedt om alle funties te gerbuiken op mijn external display. of is het iets anders, en hoe kan ik het verhelpen?

hier een screenshot

thnx in advance,

Paas

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik weet niet wat we op dat plaatje moeten zien, maar het enige logische antwoord op je TS dat ik kan geven is dat vermoedelijk de wifi-antenne ook gescheurd is: de antenne loopt door het beeldscherm heen.

Als je probeert wat duidelijker te omschrijven wat er wel en wat er niet werkt kun je misschien wat meer hulp verwachten.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 18:04

crizyz

ne.t.weaker

Is dat niet gewoon aero wat uit is geschakeld? Heb je al eens bij de eigenschappen voor het beeldscherm gekeken?
edit:
En wat bverstee zegt dus, je antenne loopt inderdaad namelijk om het beeldscherm heen.

[ Voor 30% gewijzigd door crizyz op 08-02-2011 07:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de snelle reactie.

ja de aero is uitgeschakeld, maar kan hem niet inschakelen.
ik kan geen cd's afspelen, geen processen starten en als ik ''probleem zoeken'' probeer zegt die dat het niet mogelijk is om het proces te starten.

als ik naar ''create network connection' ga kan ik alleen kiezen uit broadband en dial-up, wireless staat er helemaal niet tussen...

ik zal vanavond ergens proberen een internet kabel erin te proppen en dan kijken wat er gebeurt.

thanks

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Misschien dat je ook kunt verklaren hoe de schade is ontstaan? Misschien is er namelijk meer (intern) beschadigd wat je van buiten af niet kunt zien.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
w4rguy schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:50:
Misschien dat je ook kunt verklaren hoe de schade is ontstaan? Misschien is er namelijk meer (intern) beschadigd wat je van buiten af niet kunt zien.
toen ik mijn laptop dicht deed zat er een oordorpje tussen die een paar breuken in het scherm heeft gemaakt. het scherm is nu grijs en flikkert met scheuren erin.

maar ik twijfel of dit de oorzaak is dat het zo vreemd draait op me external beeldscherm, zoals ik al zei:
geen wireless, geen proccesen starten, audia doet het ook niet ( kan drivers niet vinden ), ,kan ook geen aero theme gebruiken van windows 7

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Ik ben bang dat er dan toch wat meer schade is ontstaan dan alleen het beeldscherm, een beetje kortsluiting over andere delen heen door het defect aan het scherm kan gebeuren. Zeker als een externe monitor niet doet wat het moet doen en andere functies ook niet willen werken, dan heeft je systeem een flinke opdonder gehad.
Pagina: 1