[Netwerk] Geen Internet (UTP 5e/6 - Patch/WCD - EIA/TIA568B)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
Ik heb op dit moment een Ziggo modem in de meterkast staan.
Direct een kabel op de ethernet poort in mijn laptop werkt als een speer.
Dus het probleem ligt niet aan de Ziggo modem.

Achter de Ziggo modem heb ik een CAT6 Patchkast (8 slots) staan.
Ik heb hier poort 1 en 2 in gebruik en daar ik dmv LSA de EIA/TIA568B standaard bedrading toegepast.
Poort 1 gaat naar de woonkamer en daar zit een WCD waar dezelfde LSA aansluiting (kleurcodes) zijn toegepast. (Idem voor PC-kamer boven).

Als ik nu de/een kabel (CAT 5e, heb geen andere cross-cable) vanuit de Ziggo modem in de patch poort 1 stop en ik stop een kabel vanuit de WCD (woonkamer) in mijn laptop is er géén signaal. (normaal branden de groene+oranje ledjes bij verbinding)

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Zijn er zaken die ik over het hoofd heb kunnen zien?

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

http://cgi.ebay.nl/Ethern...es_SM&hash=item3a5c82e855

Koop zoiets en loop je bekabeling na.. Veel "muur doosjes" volgen een afwijkende kleurcode is mij opgevallen.

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31

RammY

Dát!

Je hebt het wel over EIA/TIA568B en kleurcodes, maar heeft die patchrail en/of wcd wel dezelfde standaard?
Normaal staan er gewoon kleurtjes op.
Deze moet je gewoon volgen en niet zelf een volgorde gaan verzinnen.

Kijk dat even na, ik vermoed dat je misschien je patchpanel wel goed hebt maar op je wcd gewoon een andere volgorde moet aanhouden.

Kleurtjes kijken dus :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Op zich mag het niet uitmaken als je per ongeluk 568A en 568B aansluitingen door elkaar gebruikt. Vrijwel elke router of switch heeft automatische detectie voor MDI/MDI-X (straight of cross) en laat nu net een cross-kabel een kabel zijn waarbij aan de ene kant de aansluiting volgen 568A is, en aan de andere kant 568B.

Overigens klinkt het ontbreken van een link eerder als een slecht elektrisch contact of compleet verkeerd aangesloten. Een simpele lan-tester kan dat snel duidelijk maken en is imo sowieso een must als je zelf kabels gaat aanleggen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
Zowel de patch als de 2 verschillende WCD's hebben de pins genummerd.

Wat mij is opgevallen is dat bij ieder de pins op een andere posities zitten.
Ik heb gewoon een beschrijving erbij genomen die bij de Patch zat voor de aansluiting (deze komt overeen met Wikipedia: TIA/EIA-568) deze zelfde instelling pin-kleur combinatie heb ik toegepast bij de WCD's. Ik zal eens kijken en de aansluitingen controleren..

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H