Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
http://cgi.ebay.nl/Ethern...es_SM&hash=item3a5c82e855
Koop zoiets en loop je bekabeling na.. Veel "muur doosjes" volgen een afwijkende kleurcode is mij opgevallen.
Koop zoiets en loop je bekabeling na.. Veel "muur doosjes" volgen een afwijkende kleurcode is mij opgevallen.
IP Rocks
Je hebt het wel over EIA/TIA568B en kleurcodes, maar heeft die patchrail en/of wcd wel dezelfde standaard?
Normaal staan er gewoon kleurtjes op.
Deze moet je gewoon volgen en niet zelf een volgorde gaan verzinnen.
Kijk dat even na, ik vermoed dat je misschien je patchpanel wel goed hebt maar op je wcd gewoon een andere volgorde moet aanhouden.
Kleurtjes kijken dus
Normaal staan er gewoon kleurtjes op.
Deze moet je gewoon volgen en niet zelf een volgorde gaan verzinnen.
Kijk dat even na, ik vermoed dat je misschien je patchpanel wel goed hebt maar op je wcd gewoon een andere volgorde moet aanhouden.
Kleurtjes kijken dus
Deze advertentieplaats is te huur!
Op zich mag het niet uitmaken als je per ongeluk 568A en 568B aansluitingen door elkaar gebruikt. Vrijwel elke router of switch heeft automatische detectie voor MDI/MDI-X (straight of cross) en laat nu net een cross-kabel een kabel zijn waarbij aan de ene kant de aansluiting volgen 568A is, en aan de andere kant 568B.
Overigens klinkt het ontbreken van een link eerder als een slecht elektrisch contact of compleet verkeerd aangesloten. Een simpele lan-tester kan dat snel duidelijk maken en is imo sowieso een must als je zelf kabels gaat aanleggen.
Overigens klinkt het ontbreken van een link eerder als een slecht elektrisch contact of compleet verkeerd aangesloten. Een simpele lan-tester kan dat snel duidelijk maken en is imo sowieso een must als je zelf kabels gaat aanleggen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Zowel de patch als de 2 verschillende WCD's hebben de pins genummerd.
Wat mij is opgevallen is dat bij ieder de pins op een andere posities zitten.
Ik heb gewoon een beschrijving erbij genomen die bij de Patch zat voor de aansluiting (deze komt overeen met Wikipedia: TIA/EIA-568) deze zelfde instelling pin-kleur combinatie heb ik toegepast bij de WCD's. Ik zal eens kijken en de aansluitingen controleren..
Wat mij is opgevallen is dat bij ieder de pins op een andere posities zitten.
Ik heb gewoon een beschrijving erbij genomen die bij de Patch zat voor de aansluiting (deze komt overeen met Wikipedia: TIA/EIA-568) deze zelfde instelling pin-kleur combinatie heb ik toegepast bij de WCD's. Ik zal eens kijken en de aansluitingen controleren..
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H