Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Brother HL-2030 Uitsluitend paper jams.

Pagina: 1
Acties:

• HKCU
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-04 22:36
Laatst een Brother HL-2030 op de kop getikt met de volgende stand van zaken: drum 5-a 6% (600-700 prints te gaan) toner waarschijnlijk OK.
Thuis aangesloten, drivers geïnstalleerd op Win7 en bij een testprint al een vastloper.
Nachecken op bevuilde rollen, afvegen etc.. Niets helpt; ik krijg de ene vastloper na de andere. Het papier wordt doorgevoerd tot aan de eerste 10 cm. waarna het ergens bij de drumunit vastgeklemd raakt en enigszins gekreukt.
Nu las ik nogal wat tevreden gebruikers, ook hier op Tweakers. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zou het verholpen kunnen worden door een nieuwe drumunit?

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
HKCU schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 00:42:
Laatst een Brother HL-2030 op de kop getikt met de volgende stand van zaken: drum 5-a 6% (600-700 prints te gaan) toner waarschijnlijk OK.
Thuis aangesloten, drivers geïnstalleerd op Win7 en bij een testprint al een vastloper.
Nachecken op bevuilde rollen, afvegen etc.. Niets helpt; ik krijg de ene vastloper na de andere. Het papier wordt doorgevoerd tot aan de eerste 10 cm. waarna het ergens bij de drumunit vastgeklemd raakt en enigszins gekreukt.
Nu las ik nogal wat tevreden gebruikers, ook hier op Tweakers. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zou het verholpen kunnen worden door een nieuwe drumunit?
Heb je met meerdere soorten papier getest? Kan het zijn dat het papier vochtig is?
Heb zelf een HL2030 en geen problemen nog na 8000 printjes.
Om een drum te gaan testen, kost nogal wat.

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 14:59
Kan ook een probleem in de fuser zijn. Dat zijn vaak aparte rollen omdat ze heet zijn. Heb wel eens meegemaakt dat er een tandwiel was gebroken en doordraaide waardoor de onderkant harder liep dan de bovenkant. Kan hele leuke effecten geven :P

Het zal toch een kwestie zijn van papiertraject nalopen en kijken waar het precies fout gaat. Als je een beetje handig bent, schroef je hem uit elkaar om te kijken of er iets niet goed uit ziet of lekker draait. Wees wel voorzichtig met de drum, vuil / vingerafdrukken krijg je erg slecht weg.

• HKCU
Het papier is een standaard 80 grams, nieuw gekocht bij MM en o.a. geschikt voor laser (van het merk Future). Ik zag er ook een pak van HP te koop, zal die eens proberen.

De printer maakt bij het opwarmen tikkende geluiden, wat ik toeschreef aan het opraken van de drum, maar dat weet ik nu niet meer zeker.
Ik heb de indruk dat er ergens in de toner-drumunit iets misgaat omdat het papier 10cm. wordt ingevoerd en daar vast komt te zitten. Je ziet ook een beetje inktafdruk.

Zijn die fuserrollen oranjekleurig, zichtbaar als je het apparaat van achterkant openmaakt?

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 14:59
Ja, vaak zijn ze oranje, van een soort siliconenachtig materiaal.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Je kunt de hl2030 heel goed demonteren en makkelijk.
Wanneer je dit doet, en je maakt een printje kun je misschien zien waar die in de pudding schiet.

• HKCU
Vandaag een nieuwe pak papier van HP (home&office) gehaald. Windows testprint geeft zelfde resultaat..
Interactieve help geeft aan dat het papier is vastgelopen in de lade. Zou het specifiek genoeg zijn om aan te geven waar het probleem zit?
Het ziet er naar uit dat ik en mijn broer een gezellig zondagmiddag gaan doorbrengen..
Goed idee om het gedemonteerd zijn werk te laten doen.
Updates volgen t.z.t.
Pagina: 1