Intel Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d)

Pagina: 1
Acties:

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02 19:23

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
Bij het zoeken naar onderdelen voor een nieuwe thuisserver ben ik bovenstaande term tegengekomen. Hiermee zou men, zoals ik het begrijp, bepaalde hardware kunnen reserveren voor een gevirtualiseerd OS in VMware.

Nu vroeg ik mij af of het volgende mogelijk is:
  • Ik wil graag een apart OS hebben waarop ik mijn data restoring kan doen (ik gebruik hiervoor een speciale, losse PCI SATA kaart). Het is dan ook de bedoeling dat wanneer ik iets op deze kaart aansluit, er alleen wat gebeurt in die VM en niet in de host PC. Ik neem aan dat dit alleen mogelijk is met een VT-d compatible mobo+cpu, of is dit via bepaalde omwegen toch mogelijk?
  • Een ander voordeel kan zijn dat ik nu twee netwerkkaarten kan installeren, en de ene toewijzen aan de host (backup OS), en de andere aan de guest (web/dlna/ftp/etc OS). Dat scheelt weer netwerkload.
Ik vraag dit omdat ik eerst mijn oog had laten vallen op de i3-serie, maar aangezien die geen VT-d ondersteunt kwam ik uit bij de i5-serie, die dat wel doet. Maar aangezien die wat duurder is wil ik graag weten of het niet via bepaalde omwegen nodig is. Kan iemand mij hierin adviseren?