Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 23:07
Ik heb sinds een week een heel raar probleem. Regelmatig valt mijn internet verbinding weg.
Dan helpt alleen een reset van de kabelmodem (UPC), soms moet ook mijn router gereset worden.

Wat heb ik geprobeerd:
  • UPC gebeld i.v.m. de kabelmodem. Ze hebben het log bekeken, en konden niets vinden wat op een probleem zou duiden.
  • Router (D-link Dir 855) gereset naar factory defaults (ik heb laatste firmware, kan eventueel een beta erop zetten)
  • Mijn netwerkkaart (Asus ASUS Rampage III Extreme) heeft een Intel netwerkkaart. Update van de drivers voor mijn Intel netwerkkaart.
  • Virusscanner: mijn pc met G-date volledig gescand, niets gevonden.
Gisteravond toen mijn verbinding weer weg viel, wilde ik in mijn router inloggen (default 192.168.0.1) kreeg ik een melding die ik nog nooit had gezien:

"Het externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet"

Ik kom dan niet bij mijn router!!! Dus je zou denken: router of netwerk probleem.

Inmiddels heb ik een aantal dingen gewijzigd in mijn router: QoS uitgeschakeld, UPnP uitgeschakeld. (je gaat rare dingen doen, ik weet het)

Wie kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 21:53
Ik neem aan dat je wel meer dan één apparaat hebt waarmee je op internet kunt, dus de vraag is: heb je er op andere apparaten last van?

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk OS?

IP stack al opnieuw geinstalleerd?

DNS / Proxy / LMHOSTS gecontroleerd?

Wat gebeurt er als je de PC direct aan het modem hangt zonder router?

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 23:07
Alle mijn apparatuur hadden er last van!

Alle pc's/laptops hebben Windows 7 Pro

IP stack had ik al gedaan

Direct op kabelmodem, leek het probleem minder.

Maar nu komt het: UPC heeft gemeld dat de afgelopen week problemen waren met hun DNS server.

En wat denk je: totaal geen problemen meer.

Blijft vreemd, omdat ik ook de opendns server had geprobeerd (208.67.222.222)