Domein registreren zonder DNS verwijzing

Pagina: 1
Acties:

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik host op dit moment een site, waarbij ik een .com domein heb (namezero) dat naar mijn webserver forward.
Ik wil eigenlijk van die gare banner af en dus het domein op een of andere manier laten registreren, maar er mag geen DNS verwijzing naar mijn webserver komen te staan (anders krijg ik gezeik met mijn provider.

Zijn er bedrijven die (tegen een kleine vergoeding) aan URL-forwarding doen, waarbij de DNS verwijzing op hun naam komt te staan?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Doet namezero ook, heb je vast laatst nog wel een mailtje over gehad..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• kwaakeend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 10:27

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb ook een namezero page maar zonder die banner :9 Kan je weg halen... Maar kan ik hier niet posten mail maar naar Jeroen-Tielen@chello.nl

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Je kunt gewoon een frames pagina maken met als Main frame een pagina op je eigen server zonder banner

• Mini-me
  • Niet online
Op Friday 16 March 2001 09:21 schreef Jeroen_Tielen het volgende:
Ik heb ook een namezero page maar zonder die banner :9 Kan je weg halen... Maar kan ik hier niet posten mail maar naar Jeroen-Tielen@chello.nl
Script is niet nodig, heb het al lang :)
Alleen sinds vandaag werkt het niet meer en aangezien ik geen risico wil lopen om mijn account bij Namezero kwijt te raken, wil ik het liever gewoon via de 'officiele' manier doen :)

• Mini-me
  • Niet online
Op Friday 16 March 2001 09:07 schreef Janoz het volgende:
Doet namezero ook, heb je vast laatst nog wel een mailtje over gehad..
Ja maar uit dat mailtje maak ik op dat het account op jouw naam wordt overgezet (en dus wordt er een DNS verwijzing gemaakt).
Of lees ik dit verkeerd?

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 18:44
Waarom schaf je niet gewoon een eigen domain aan? Voor max $35/jaar ben je klaar, en staat hij op je eigen naam. Daartoe zijn genoeg mogelijkheden, bv: www.mydomain.com.

• Mini-me
  • Niet online
Op Friday 16 March 2001 09:38 schreef jvdmeer het volgende:
Waarom schaf je niet gewoon een eigen domain aan? Voor max $35/jaar ben je klaar, en staat hij op je eigen naam. Daartoe zijn genoeg mogelijkheden, bv: www.mydomain.com.
Dat probeer ik dus duidelijk te maken: ik mag geen DNS verwijzing op mijn naam hebben :(

En dan kun je de optie 'domein zelf registreren' dus direct schrappen :(

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Waarom mag je geen domein op je naam hebben?????

• Eguan
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Hij is bang dat z'n provider er achter komt dat z'n webservertje 24 uur per dag online staat.

Ach, voor een aantal centjes per dag kan jij je eigen domein kopen en hem zelfs voor laten hosten. Nou, dan staat je website op een vlinke verbinding en is ie altijd up in plaats van een brakke kabelverbinding. Of kun je mij een plekje in NL zeggen waar de kabel verbinding altijd up is en meer dan 15 kb/s uplstream heeft...

Maar ja, een echte Nederlander blijft een echte Nederlander :P

BTW: Services zoals Namezero & Freehosting vind ik om te :r

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• Mini-me
  • Niet online
Lol
* Mini-me zit op de Universiteit Twente (100 MBit)
Dus helemaal geen brakke kabelverbinding.. mijn webserver is zelfs sneller dan de meeste professionele jongens :)
Wat betrefd online zijn: geen probleem.

De Universiteit wil alleen niet hebben dat ik mijn 100 MBit voor commerciele doeleinden gebruik, vandaar dat er geen DNS verwijzingen mogen staan :(

Enneh.. ja ik kan je dus een plek in nederland noemen waar internet 24/7 online is EN waar een grotere upstream is dan 16kb/s (haal hier ruim 8 meg/s :) ).

• jvdmeer
Op Friday 16 March 2001 09:39 schreef Mini-me het volgende:

[..]

Dat probeer ik dus duidelijk te maken: ik mag geen DNS verwijzing op mijn naam hebben :(

En dan kun je de optie 'domein zelf registreren' dus direct schrappen :(
Valt wel mee hoor, bij mydomain kan je de DNS-verwijzing gewoon naar mydomain hanteren en dan laten redirecten naar je eigen homepage. Zie bv. site bij mydomain (Deze staat al anderhalf jaar geforward naar mijn homepage (en ook al anderhalf "under construction") Vergelijk met via NameZero

Je kan ook kiezen voor 'stealth'-redirection, in dat geval wordt er een frame voor je aangemaakt en zie je dus niet de URL meeveranderen. Tevens mag je zelf alle DNS-entries laten redirecten.

• Mini-me
  • Niet online
Ik heb op dit moment mijn .com adres dus bij Namezero geregistreerd.. is het mogelijk om hiermee te stoppen en bijvoorbeeld bij www.mydomain.com 'verder' te gaan met dit domein?

• jvdmeer
Nee, helaas. Het domein staat nu op mijn van namezero, en vrijkopen kost volgens mij ca. $1000. (Om dit geld doet namezero het namelijk!)

Daarom heb ik ook zo snel mogelijk mijn .net-domein geregistreerd, ipv .com. Deze kan tenminste niet meer worden afgepakt.

• Eguan
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

En dat bedoel ik dus, ik :r van die services van die lui!

Iedereen die er in trapt is niet slim bezig, komen ze alleen gemiddeld een jaar later achter :( Sorry voor hun, maar ik pak het dus wel anders aan.

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• Mini-me
  • Niet online
Dus Namezero verplicht mij een van de volgende dingen, wil ik mijn .com domein houden:
- Bij hun laten registreren. Je betaalt eenmalig een bedrag voor het instellen van het account en jaarlijks een vast bedrag voor het verlengen van je contract.
- Het domein afkopen voor een onbehoorlijke som geld die ik nooit een keer neer ga leggen voor een stom .com domeintje.

Lekker geregeld dus. :r

Verwijderd

- Het domein afkopen voor een onbehoorlijke som geld die ik nooit een keer neer ga leggen voor een stom .com domeintje.

Tja.....net als een van bovenstaanden al zei, snel een .net en/of .org registreren, bij www.joker.com bv, zijn niet zo duur en je kan makkelijk van dns veranderen, zodat je bv van www.mydomain.com kan switchen naar euh.... zoneedit of euh... granitecanyon... En dan laat je je .com vervallen bij namedinges.... en *dan* check je over een jaar oftotwanneerieookloopt eens of het domein weer beschikbaar is *D

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-04 16:00

SiGNe

Ook hoi!

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Op vrijdag 16 maart 2001 10:31 schreef Mini-me het volgende:

De Universiteit wil alleen niet hebben dat ik mijn 100 MBit voor commerciele doeleinden gebruik, vandaar dat er geen DNS verwijzingen mogen staan :(
uhmm, maar forwarden naar je webserver mag wel?:) dat komt toch op hetzelfde neer, dan gebruik je je 100mbit toch ook commercieel of leg dat aan mij?:)

wat betreft forwarding, dit is meestal niet zo duur bij de meeste bedrijven, zie www.webhosters.nl

Verwijderd

Op vrijdag 16 maart 2001 14:09 schreef Mini-me het volgende:
Dus Namezero verplicht mij een van de volgende dingen, wil ik mijn .com domein houden:
- Bij hun laten registreren. Je betaalt eenmalig een bedrag voor het instellen van het account en jaarlijks een vast bedrag voor het verlengen van je contract.

Had je maar de algemene voorwaarden moeten lezen toen je het domeinregistreerde!. Dus eigenschul! >:)
Pagina: 1