Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Host-only netwerk Virtualbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem: het host OS en de guest OS (allebei Windows) in VirtualBox moeten met elkaar kunnen communiceren ZONDER INTERNET. Ik had vroeger al eens "bridged network" gebruikt, maar dan was de default gateway de router.

Hoe kan ik dit doen zonder de router te gebruiken? Ik had al iets gelezen van een host-only netwerk, maar hoe zit dit dan qua IP-instellingen? Kan iemand daar dan een voorbeeld van geven? Vooral hoe ik aan een default gateway moet geraken, zit mij eigenlijk vooral dwars.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:48:
Vooral hoe ik aan een default gateway moet geraken, zit mij eigenlijk vooral dwars.
Je zegt expliciet dat je zonder internet wil communiceren, tussen (slechts) die twee hosts (= guest en host OS). Dan heb je toch helemaal geen gateway van doen?

Beide een IP in dezelfde range geven, en de default gateway leeg laten. Dan zou je, normaal gezien, via 'bridged networking' moeten kunnen bereiken wat je wil (of één van de andere modi).

[ Voor 20% gewijzigd door Goofy op 07-02-2011 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, het is gelukt zonder gateway.
Bedankt!