Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorifelse
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08 06:33
Ik heb recent een paar BIOS updates op deze computer uitgevoerd en de eerste ging helemaal prima, de tweede heeft een BIOS restore default settings gedaan, waarbij mijn raid configuratie verloren ging. Ik had de sata poorten weer op raid gezet, en wellis waar waren de gegevens niet verloren maar nu ook met de laatste BIOS update zijn er problemen met het opstarten van de computer. Wanneer de computer opstart duurt het echt.. te lang (reden voor de BIOS update) voordat de raid schijven gedetecteerd zijn.

De configuratie ziet er zo uit:
  1. Raid #1 (striped) 0
    • SSD 32gb
    • SSD 32gb
  2. Raid #2 (striped) 0
    • HDD 1TB
    • HDD 1TB
De raid #1 configuratie is 2 van de 3 keer "not functional", maar de derde keer doet hij het prima.
Ik heb de kabels gereseat, de laatste BIOS update, maar geen effect.
Als ik deze schijven ga re-asignen zou misschien het probleem verholpen kunnen zijn, maar ik zit daar niet echt op te wachten. Zijn er misschien wat andere dingen wat ik zou kunnen proberen?
Het rare is dat dit probleem onstond na de BIOS updates, en met Raid #2 zijn totaal geen problemen.

De producten waar het om gaat staan in de product koppelingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Xorifelse op 07-02-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is toch echt de bedoeling dat je je specificaties van je systeem in de post schrijft en mede-tweakers niet eerst moeite moeten gaan doen om alle gegevens bijelkaar geschraapt te krijgen, want jij bent uiteindelijk degene die geholpen wil worden met een probleem en zal er dan ook inzet voor moeten tonen. Daarbij staat er nergens een link met productkoppelingen en geeneens ergens om welk product het gaat dus dat ook nog eens erbij genomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Roel1966 op 07-02-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mushia
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-03-2024

mushia

In a World of LCD

Naar mijn weten kan je ook alleen een 0+1 array maken met minimaal 4 disc's!
Correct me if Im wrong...

Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorifelse
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08 06:33
Roel1966 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:12:
Het is toch echt de bedoeling dat je je specificaties van je systeem in de post schrijft en mede-tweakers niet eerst moeite moeten gaan doen om alle gegevens bijelkaar geschraapt te krijgen, want jij bent uiteindelijk degene die geholpen wil worden met een probleem en zal er dan ook inzet voor moeten tonen. Daarbij staat er nergens een link met productkoppelingen en geeneens ergens om welk product het gaat dus dat ook nog eens erbij genomen.
Het gaat hem niet om de producten, maar om het probleem. Ik denk persoonlijk dat het niets te maken heeft met hardware type, maar voor de persoon die het toch wil weten was het er om te klikken.

Ik denk niet dat er specifiek iemand is geweest, met dit moederbord en andere hardware met het exacte probleem, ik vraag dan ook een globale troubleshoot stap, voor dit soort type problemen.
mushia schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:28:
Mijn fout, het is gewoon raid 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mushia schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:28:
# betekent nummer. Hij heeft het dus over RAID (array) nummer 1 en nummer 2.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan Kruse schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:58:
[...]
Het gaat hem niet om de producten, maar om het probleem. Ik denk persoonlijk dat het niets te maken heeft met hardware type, maar voor de persoon die het toch wil weten was het er om te klikken.
Tja, dan houdt het op hè? Veel succes met het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mushia
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-03-2024

mushia

In a World of LCD

fsfikke schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 00:05:
[...]

# betekent nummer. Hij heeft het dus over RAID (array) nummer 1 en nummer 2.
Hij heeft de start-post aangepast, er stond zowel bij nummer 1 als 2 dat het een 0+1 array betreft.
Johan Kruse schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:58:
[...]
Hardware specs zijn een must, je vermeldt niet eens om welke controller het gaat.

[ Voor 40% gewijzigd door mushia op 08-02-2011 12:07 ]

Q6600@3,2GHz (8*400) || Tuniq Tower 120 || Gigabyte P35 DS4 || Antec 900 + NeoHE Power 550 Watt || 4*1GB Kingston HyperX 4-4-4-12 || HD3850 || 2*WD-Raptor 74GB (Raid-0) || 2*Samsung Spinpoint F4 - 2TB (Raid-1) || 1*Samsung Spinpoint F1 - 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RAID doe je met I/O controllers en opslagmedia.

Move PMG -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beginnen met het uitlezen van de SMART waarden, als je Current Pending Sector in die output niet als 0 wordt weergegeven (raw value) dan heb je een probleem wat je eerst moet oplossen.

Beste kun je die schijven in een ander system met een linux livecd aanspreken en individueel de SMART gegevens opvragen.
Pagina: 1