Ik heb recent een paar BIOS updates op deze computer uitgevoerd en de eerste ging helemaal prima, de tweede heeft een BIOS restore default settings gedaan, waarbij mijn raid configuratie verloren ging. Ik had de sata poorten weer op raid gezet, en wellis waar waren de gegevens niet verloren maar nu ook met de laatste BIOS update zijn er problemen met het opstarten van de computer. Wanneer de computer opstart duurt het echt.. te lang (reden voor de BIOS update) voordat de raid schijven gedetecteerd zijn.
De configuratie ziet er zo uit:
Ik heb de kabels gereseat, de laatste BIOS update, maar geen effect.
Als ik deze schijven ga re-asignen zou misschien het probleem verholpen kunnen zijn, maar ik zit daar niet echt op te wachten. Zijn er misschien wat andere dingen wat ik zou kunnen proberen?
Het rare is dat dit probleem onstond na de BIOS updates, en met Raid #2 zijn totaal geen problemen.
De producten waar het om gaat staan in de product koppelingen.
De configuratie ziet er zo uit:
- Raid #1 (striped) 0
- SSD 32gb
- SSD 32gb
- Raid #2 (striped) 0
- HDD 1TB
- HDD 1TB
Ik heb de kabels gereseat, de laatste BIOS update, maar geen effect.
Als ik deze schijven ga re-asignen zou misschien het probleem verholpen kunnen zijn, maar ik zit daar niet echt op te wachten. Zijn er misschien wat andere dingen wat ik zou kunnen proberen?
Het rare is dat dit probleem onstond na de BIOS updates, en met Raid #2 zijn totaal geen problemen.
De producten waar het om gaat staan in de product koppelingen.
[ Voor 4% gewijzigd door Xorifelse op 07-02-2011 23:58 ]