• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55
Goedenavond allen!

Ik ben momenteel hard aan het sparen voor een dSLR, maar voordat ik daaraan toe ben dacht ik dat het handig was een cameraatje voor 'erbij' te kopen dat tegen een stootje en een plens water kan. Momenteel heb ik een 5-jaar oude, toen vrij goedkope, camera, dus die is sowieso hard aan upgraden toe.

Bij de aanschaf van dergelijke dingen spit ik altijd flink wat materie door en ik ben door het zoeken naar reviews erachter gekomen dat er van vrijwel elke camera die claimt waterdicht te zijn reviews van mensen zijn die zeggen dat hij is gaan lekken. Daarbij moet bij vrijwel elke camera de pakkingen elk jaar worden vervangen, wat aardig in de papieren kan lopen. Nu ben ik geen fervent snorkelaar, maar ik ga 1x per jaar zeilen en het is toch ook wel zo mooi dat het allemaal gewoon blijft werken als ik zo'n toestel per ongeluk in het water laat vallen. Mijn vorige camera lag afgelopen jaar enkele minuten in het water (geen idee hoe lang precies) omdat er water in de boot lag, wonder boven wonder deed hij het na een halve week weer alsof er niets gebeurd was.

Ik zoek dus eigenlijk peace-of-mind, een camera die *gewoon* waterdicht is (dus ook zonder waterdichte behuizing) voor bij het zwemmen of als er per ongeluk iets gebeurd en niet te duur in onderhoud is. Ik ga hem toch voornamelijk boven water gebruiken en ik denk er maximaal 300 euro voor over te hebben. Hebben jullie aanraders?

P.S.: Ik zat te denken, vet werkt water afstotend, heeft het zin om de pakkingen in te vetten? :P

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
In deze niche ben ik nog steeds erg onder de indruk van de canon D10. Paar keer in handen gehad en het is echt de sonim onder de compacte cameras. http://www.canon.nl/For_H.../PowerShot/PowerShot_D10/
kan je alleen niet zeggen of 'ie blijft drijfen als 'ie overboord gaat.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Ik heb net de FujiFilm xp10 gekocht, maar heb hem nog niet volledig kunnen testen. Hij is goed voor snapshots, en als ik hem in de wasbak onderwater steek, werkt hij nog. Hij gaat voor mij ook dienen voor op reis naar ecuador als onderwater camera.. Verder is hij ook al eens gevallen, en hij werkt nog. Ik heb hem voor 150 eurotjes gekocht.

Verwijderd

nieuws: Pentax voorziet stevige Optio-camera van gps
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1297172773.jpeg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 19:55 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Collega van me gebruikt al tijden een Olympus Tough cam, geen idee welk type maar hij geeft hem aan jan en alleman mee. Is er totaal niet voorzichtig mee en gaat er meerdere keren per jaar mee surfen en dat ding werkt als een zonnetje :)

Gabriël AM5

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03-2025
je kan ook in de zoom van januari kijken. Daar staan iets van 8 camera's die getest zijn.

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-01 19:26
ik heb zelf ervaring met de 550wp van olympus,

er is eens water ingekomen, dat kwam omdat ik zelf niet het batterijklepje goed dichtgedaan had. Je moet klik horen, dat ie vergrendeld is maar dat had ik blijkbaar niet goed gedaan.

Tijdens het zwemmen deedie raar en eenmaal weer op het strandbedje zag ik dat het klepje nog iets openstond.

Hij gaf toen ook aan dat de batterij vochtig was.

Dagje niet gebruikt goed laten drogen en kaartje en batterij eruit, dag later weer aangezet en deed het weer als voorheen. Beste camera dus!

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-01 15:48
Deze heb ik zelf, gekocht om mee te gaan snorkelen op vakantie, werkt prima, en zeker niet duur!
pricewatch: Olympus µ TOUGH-3000 Blauw

En anders misschien:
pricewatch: Olympus µ TOUGH-6020 Zwart
pricewatch: Olympus µ TOUGH-8010 Zwart
Pagina: 1