Social Media themaforum/categorie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Topicstarter
Gezien het feit dat Social Media een steeds groter deel van ons media/technologie gebruik uit maakt, lijkt het mij een goed idee om eens na te denken over een sub/themaforum/categorie.

Een plek waar alle vraagstukken over gebruik maar ook technologie achter en ontwikkeling van social media een thuis hebben. Ethische vraagstukken en nieuwe ontwikkelingen, alles wat maar met social media te maken heeft.

In hoeverre zou hier interesse in zijn? Of zijn er misschien al eens dergelijke plannen geweest?

Ik heb even gezocht binnen dit forum maar kon geen soortgelijke draad vinden.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hebben we dit niet een paar jaar geleden geprobeerd met Online Trends & Hypes?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

DonMetal schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:34:
Gezien het feit dat Social Media een steeds groter deel van ons media/technologie gebruik uit maakt, lijkt het mij een goed idee om eens na te denken over een sub/themaforum/categorie.
Wat kun je daar dan kwijt wat je niet in de huidige indeling kwijt kunt?
Een plek waar alle vraagstukken over gebruik
Wat bedoel je hiermee? 'Hoe gebruik ik Facebook?' Ik zie niet in waarom zulk soort vragen op GoT thuishoren.
maar ook technologie achter en ontwikkeling van social media een thuis hebben.
Software Engineering & Architecture of Programming :?
Ethische vraagstukken
Wetenschap & Levensbeschouwing :?
en nieuwe ontwikkelingen, alles wat maar met social media te maken heeft.
Stuffis Generalis :?
In hoeverre zou hier interesse in zijn? Of zijn er misschien al eens dergelijke plannen geweest?

Ik heb even gezocht binnen dit forum maar kon geen soortgelijke draad vinden.
Kortom, wat voegt een Social Media subforum precies toe aan GoT? (met pasta^^ dus :))

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Topicstarter
Mad Marty schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:42:
[...]

Wat kun je daar dan kwijt wat je niet in de huidige indeling kwijt kunt?

Er staat nu een Twitter topic in de Huiskamer, voor de rest zijn alle andere dingen verspreid over andere subfora. Mijn idee was vooral het bundelen.

[...]

Wat bedoel je hiermee? 'Hoe gebruik ik Facebook?' Ik zie niet in waarom zulk soort vragen op GoT thuishoren.
Wellicht is het voor startende ondernemers/young professionals interessant om tips/tricks te delen om optimaal gebruik te maken van social media

[...]

Software Engineering & Architecture of Programming :?
Qua ontwikkeling bedoel ik ook conceptontwikkeling, niet alleen technische ontwikkelingen. Het nadenken over functionaliteit niet vanuit techniek maar vanuit gebruik en nieuwe concepten.

[...]

Wetenschap & Levensbeschouwing :?
Het bundelen :)

[...]

Stuffis Generalis :?
Als we daadwerkelijk alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Social Media in SG zouden gooien zou het nogal een drukke bedoeling worden vermoed ik.

[...]

Kortom, wat voegt een Social Media subforum precies toe aan GoT? (met pasta^^ dus :))
De afgelopen tijd ben ik vanuit mijn opleiding druk bezig geweest met gebruik en toepassingen van social media, het is namelijk groot en gaat alleen maar groter worden en de impact wordt ook steeds groter. Het wordt ook steeds belangrijker de samenhang tussen verschillende vormen van social media te bewerkstelligen.

Misschien zag ik meer potentie om dit onderwerp te bespreken op GoT (waar ik een jaar of 5 rond hang, ik kom niet helemaal nieuw aanwaaien met een idee van vernieuwing ;)) dan er daadwerkelijk is. Maar in mijn ogen zijn Tweakers de mensen die bezig zijn met de social media, danwel vanuit de gebruikerskant, danwel vanuit de development kant. Wellicht wat minder vanuit de praktische development (marketing etc) maar meer de technische development (blijft GoT natuurlijk).

[ Voor 4% gewijzigd door DonMetal op 08-02-2011 22:52 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Wijze les, social media is gewoon een buzzword. Niet een buzzword zonder inhoud, begrijp me niet verkeerd, maar het is simpelweg een middel/doel die je tegenwoordig hebt als bedrijf. Het is echt niet zo bijzonder dat het een eigen subforum verdient. Natuurlijk verandert de industrie, maar dat betekent niet dat informatievoorzieningen meteen hoeven te veranderen.

Zo wordt rapid prototyping ook steeds interessanter voor bedrijven, of rich media documentation. Dit past toch ook prima in de huidige fora?

Bottomline; social media is niets waard zonder context. Just a tool. Het bespreken van de context kan prima in eerdervermelde fora door de posters hierboven mij :).

Update

Mocht je doelen op een subforum als Media Concepting/Strategie dan heb je een punt. Dan nog denk ik alleen dat GoT niet de plek per uitstek is om over te discussiëren. Het blijft hier van oorsprong een technisch forum.

[ Voor 15% gewijzigd door NiteSpeed op 08-02-2011 22:57 . Reden: Stukje toegevoegd over context ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pasta schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:33:
Hebben we dit niet een paar jaar geleden geprobeerd met Online Trends & Hypes?
Tijden veranderen natuurlijk, zeker online is 4-5 jaar een eeuwigheid :)

Ik kan me nog herinneren dat er een virus/veiligheid forum was, wat niet rendabel was en dus gesloten werd en toch werd het later nog eens geprobeerd: success :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Topicstarter
NiteSpeed schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:54:
Wijze les, social media is gewoon een buzzword. Niet een buzzword zonder inhoud, begrijp me niet verkeerd, maar het is simpelweg een middel/doel die je tegenwoordig hebt als bedrijf. Het is echt niet zo bijzonder dat het een eigen subforum verdient. Natuurlijk verandert de industrie, maar dat betekent niet dat informatievoorzieningen meteen hoeven te veranderen.

Zo wordt rapid prototyping ook steeds interessanter voor bedrijven, of rich media documentation. Dit past toch ook prima in de huidige fora?

Bottomline; social media is niets waard zonder context. Just a tool. Het bespreken van de context kan prima in eerdervermelde fora door de posters hierboven mij :).

Update

Mocht je doelen op een subforum als Media Concepting/Strategie dan heb je een punt. Dan nog denk ik alleen dat GoT niet de plek per uitstek is om over te discussiëren. Het blijft hier van oorsprong een technisch forum.
Media Concepting/Strategie is waar voor mij het idee oorspronkelijk ook vandaan kwam. Dat GoT een technisch forum is leek mij voor de technische kant er achter een leuke uitdaging om direct te combineren met de concepten/strategie.

Blijkbaar is het hier dus niet levensvatbaar, maar het balletje is in ieder geval opgegooid.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:48
Ik vind het idee wel aardig maar laat dan eens zien dat er echt voldoende topics/leefbaarheid is. Op dit moment hebben we de onder andere volgende tags voor social networking : social networking facebook twitter
hyves en ik zie dat bijvoorbeeld linkedin nog mist. :P

Als onder die tags, en dan met name de algemene container tag social networking voldoende topics hangen vind ik het overwegen van een subforum de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DonMetal schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:59:
Blijkbaar is het hier dus niet levensvatbaar, maar het balletje is in ieder geval opgegooid.
Waarom trek je die conclussie al na slechts een nachtje, waarbij er tevens nog geen admin heeft regeageerd :?

edit: hoi zeef :w

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 09-02-2011 09:02 ]

Pagina: 1