Omdat het punt waar de dsl binnenkomt nogal ver van de pc kamer (10m+) verwijderd is zou ik graag de router (met gateway, switch, wlan enz) in de pc kamer zetten en dan bij het dsl punt een zo simpel mogelijk modem te zetten. Echter kan ik een dergelijk apparaat nergens vinden. googlen toont vooral hits op(verouderde?) speedtouch modellen en in de pricewatch kan ik alleen routers met modemfunctionaliteit vinden.
Van daar mijn vraag wat de meest simpele dsl2+ modem is? of hoe ik de netwerk structuur zo kan aanpassen dat dit apparaat niet nodig is
Huidige situatie:
israpunt > 1m telefoonkabel > zyxel modem/router/wifi >(poort1) 10m Lan kabel > switch > meerdere pc's
>(poort2) fon met wifi voor de buren
gewenste update:
israpunt> 1m telefoonkabel > simpel modem > 10 M lan kabel > gigabit router met switch en dual wifi > meerdere pc's
Van daar mijn vraag wat de meest simpele dsl2+ modem is? of hoe ik de netwerk structuur zo kan aanpassen dat dit apparaat niet nodig is
Huidige situatie:
israpunt > 1m telefoonkabel > zyxel modem/router/wifi >(poort1) 10m Lan kabel > switch > meerdere pc's
>(poort2) fon met wifi voor de buren
gewenste update:
israpunt> 1m telefoonkabel > simpel modem > 10 M lan kabel > gigabit router met switch en dual wifi > meerdere pc's