Toon posts:

simpele ADSL2+ modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:01

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
Omdat het punt waar de dsl binnenkomt nogal ver van de pc kamer (10m+) verwijderd is zou ik graag de router (met gateway, switch, wlan enz) in de pc kamer zetten en dan bij het dsl punt een zo simpel mogelijk modem te zetten. Echter kan ik een dergelijk apparaat nergens vinden. googlen toont vooral hits op(verouderde?) speedtouch modellen en in de pricewatch kan ik alleen routers met modemfunctionaliteit vinden.

Van daar mijn vraag wat de meest simpele dsl2+ modem is? of hoe ik de netwerk structuur zo kan aanpassen dat dit apparaat niet nodig is

Huidige situatie:

israpunt > 1m telefoonkabel > zyxel modem/router/wifi >(poort1) 10m Lan kabel > switch > meerdere pc's

>(poort2) fon met wifi voor de buren

gewenste update:

israpunt> 1m telefoonkabel > simpel modem > 10 M lan kabel > gigabit router met switch en dual wifi > meerdere pc's

Anoniem: 390808

http://www.broadbandbuyer...Detail.asp?ProductID=7898

ADSL2
Modem only

Voldoet dit aan je wensen?

zo nee, dit is de google zoekopdracht ;)
http://www.google.nl/#scl...pbx=1&fp=695e8d4f3c9cd346

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik heb tussen DSL punt en modem/router/switch/wifi punt een utp kabel liggen van 10 M + zonder verlies van snelheid. Deze heb ik dan op 1 getwist aderpaar aangesloten.

Het kan wel wordt niet aangeraden.

euhmmmm

cactusman schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:44:
Ik heb tussen DSL punt en modem/router/switch/wifi punt een utp kabel liggen van 10 M + zonder verlies van snelheid. Deze heb ik dan op 1 getwist aderpaar aangesloten.

Het kan wel wordt niet aangeraden.
Dan ben jij de uitzondering :P vaak levert dit problemen op.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 390808 op 07-02-2011 18:45]

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
@ jerr0
:) ja das wel ongeveer wat ik zoek maar die modem is net zo duur als je anders voor een router met alles erop en eraan betaald. En de sitecom dc-227 die ook in het lijstje staat was ik al tegen gekomen en naast dat het een pruts apparaat is heeft het ook weer teveel functionalieit voor wat het moet doen.

@cactusman
had het aderpaar al verlengt via cat5 kabel geprobeerd maar dit halveerde de snelheid, dus dat is ook niet echt een optie

[Voor 19% gewijzigd door -36- op 07-02-2011 18:51]

-36- schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:48:
:) ja das wel ongeveer wat ik zoek maar die modem is net zo duur als je anders voor een router met alles erop en eraan betaald. En de sitecom dc-227 die ook in het lijstje staat was ik al tegen gekomen en naast dat het een pruts apparaat is heeft het ook weer teveel functionalieit voor wat het moet doen.
Maar waarom geen goedkope modem/router?
Gewoon wifi uitschakelen etc etc

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
@jerr0
Ja dat is een optie, maar als ik alleen een modem nodig heb koop ik liever een goede modem dan een goedkoop all-in-one apparaat om vervolgens 90% van de functionaliteit uit te zetten. en dan moet ik ook nog alle poorten dubbel forwarden

-36- schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:55:
@jerr0
Ja dat is een optie, maar als ik alleen een modem nodig heb koop ik liever een goede modem dan een goedkoop all-in-one apparaat om vervolgens 90% van de functionaliteit uit te zetten. en dan moet ik ook nog alle poorten dubbel forwarden
kwalitatief ga je ver niet heel veel op achteruit denk ik. tegenwoordig worden "modem only" modems zeer weinig geproduceerd. Optie is ook om een tweedehandse te kopen via marktplaats.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wat is er mis met de optie om gewoon boven een gigabit switch neer te zetten om daar een gigabit netwerk aan te leggen?

Edit: Gigabit haal je never nooit niet via ADSL.

Thuis ook alle systemen via gigabit switch verbonden en daaraan mijn 100 mbit modem/router naar de 12 mbit ADSL lijn.

[Voor 44% gewijzigd door MegaTronics op 07-02-2011 19:04]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Anoniem: 126206

Als dat simpele modempje geen gigabit ondersteunt dan heeft die gigabyte router ook weinig zin , 100 mbit vanaf de bron word nooit 1000 door je routertje , heb je dan alleen voordeelvan intern tussen je systemen

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
@megaTronics & Magneto II

die gigabit is idd voor de pc's onderling

@Jerr0

Marktplaats is idd een optie, nog ideeën over welke merken/modellen te aan te raden of te vermijden zijn? En als ik het goed begrijp zijn er dus eigenlijk geen modems zonder routerfuncties te verkrijgen behalve doormiddel van bridge optie welke de modem dan weer moet ondersteunen?

-36- schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:51:
@megaTronics & Magneto II

die gigabit is idd voor de pc's onderling

@Jerr0

Marktplaats is idd een optie, nog ideeën over welke merken/modellen te aan te raden of te vermijden zijn? En als ik het goed begrijp zijn er dus eigenlijk geen modems zonder routerfuncties te verkrijgen behalve doormiddel van bridge optie welke de modem dan weer moet ondersteunen?
Daar komt het denk ik wel op neer. Omdat de vraag naar multifunctionele modems groot is aangezien de meerderheid der menschen zich hier niet mee bezighjoud en het financieel aantrekkelijker is om 1 enkel kastje te verkopen dan 2. Teven willen mensen die kastjes niet in het zicht hebben staan.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee