Toon posts:

Abit KT7A probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een computer met een KT7A mobo in elkaar geschroefd, maar ik heb een probleem. Als ik de computer uitzet en daarna weer opstart (of reset) dan blijft m;n beeld zwart en springt m'n monitor niet aan. De computer hangt op dat moment gewoon. Als ik de stroom eraf haal door de stekker er een paar seconden uit te trekken en vervolgens opstart gaat het prima. Weet iemand misschien hier de oplossing voor.

Verwijderd

Aub ff wat meer info over je bak.
(Voeding, videokrt etc.)

Gebruik anders ook ff de Search optie!
Veel geraadpleegde bron is:
http://go.to/kt7faq

Verwijderd

Topicstarter
voeding: Aopen 300 Watt
video : ATI Radeon DDR
Proc : Duron 800
mem : 256Mb Kingston
hd : IBM 30 gig 7200

Verwijderd

Controleer eens in je bios of je de optie 'assign IRQ to VGA' aan hebt staan.

Ik meen dat dit bij mij de oplossing was.

Verwijderd

Toch wel een bekend probleem.. Cold boot met die abit.. Als je dat bord net gekocht hebt zou ik iets anders nemen.. Een MSI turbo ofzo.

ABIT is niet voor nix uit de recommended list van AMD gehaalt. Ze zijn nu het bord aan het rebuilden dus je zal moeten wachten tot ze een nieuwe PCB revisie uitbrengen.

Maar als je toch wil door klooien met dit bord.. kan je de nieuwste bios flashen. en je geheugen de I/O voltage dus wat hoger gooien 3.5 ofzo.. En met je agp timing gaan spelen.. Maar blijft waarschijnlijk zo dat je drie X moet reseten voor je beeld krijgt..

Gewoon win2k gaan draaien en nooit uitzetten dus :)

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 10:33 schreef changethislater het volgende:
Toch wel een bekend probleem.. Cold boot met die abit.. Als je dat bord net gekocht hebt zou ik iets anders nemen.. Een MSI turbo ofzo.

ABIT is niet voor nix uit de recommended list van AMD gehaalt. Ze zijn nu het bord aan het rebuilden dus je zal moeten wachten tot ze een nieuwe PCB revisie uitbrengen.

Maar als je toch wil door klooien met dit bord.. kan je de nieuwste bios flashen. en je geheugen de I/O voltage dus wat hoger gooien 3.5 ofzo.. En met je agp timing gaan spelen.. Maar blijft waarschijnlijk zo dat je drie X moet reseten voor je beeld krijgt..

Gewoon win2k gaan draaien en nooit uitzetten dus :)
Abit staat er gewoon weer op hoor, was een foutje van de webmaster.

Die problemen zijn erger met borden die de Vcore pas verhogen tijdens de boot zoals de MSI Pro 2. Niet zo'n denderend advies dus.
(Lees de postings maar)

Fizzer, heb je dat ding al overgeklokt?? Zet dan de Vcore eens omhoog..
:Y)

(Dat moet je in stapjes doen, voor een Duron 600 hier staat 'ie op 1,85 voor 1Ghz. Probeer eerst maar eens 1.70, dan 1.80 enzovoort)

Verwijderd

Vcore?

Ik heb het over I/0

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02

OMX2000

By any means necessary...

ik heb hier hetzelfde probleem gehad... Om te beginnen is er een afwijking tussen ingesteld voltage van de cpu en wat aangegeven wordt met het huidige voltage...

Maar het probleem ontstond bij mij alleen als mijn cpu overgeklokt was...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik had dit ook, maar nu niet meer. Weet helaas niet wat ik nou precies heb veranderd. Ik wandel nog wel even door m'n bios vanavond om te kijken waar ik ook alweer heb zitten rommelen....

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Nou gaat e dan:

In advanced chipset features:

vanaf Bank 0/1 Dram Timing:
-fast
-fast
-fast
-disabled
-no delay
-hi
-2
-dis
-en
-en
-dis
-en
-dis
-64
-en
-auto
-DA
-no support
-optimal
-en
-en
-en
-en
-dis
-dis

In softmenu:

vanaf Fast CPU Command
-Fast
-3
-en
-dis
-dis
-host clk

In Integrated peripherals:
-USB contr: enabled
-usb key: OS

Ene ergens anders nog:
- PnPOS Yes

Have fun!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 14:48

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ik had het ook head geen zin in overclocken, heb trouwens een abitkt7a met een tb 850
dus had gewoon ingesteld multiplier 8,5
geheugen 100/33

maar ik had toen later het 100mhz geheugen eruit gehaald en dacht dus dat ik de instelling op 133/33 kon zetten
niet wetende dat mijn processor dan zou proberen op 1100 nog wat te draaien.
kijk dus ff naar die instelling zet geheugen op 100mhz/33 pci bus

hoop dat je er wat aan hebt

toen ik geheugen op 133 gezet had ging mijn monitor ook niet meer van standby af

...

Verwijderd

Op vrijdag 16 maart 2001 20:18 schreef changethislater het volgende:
Vcore?

Ik heb het over I/0
.
Heet jij dan Fizzer ?? >:)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

We krijgen op m'n werk de laatste tijd opvallend veel Abit borden terug. Ongeeer 2 van de 5 ofzo. Echt niet normaal gewoon.

Werk zelf sinds kort met een MSI bordje, en ik moet je zeggen .. een verademing !

O ja, misschien gewoon een brak bordje te pakken.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem, tenminste na dat ik mijn cmos gereset heb, dan moet ik eerst de proc eruit en er weer in doen en dan werkt het, maar aangezien dat ik dan toch een cmos rom checksum error krijg (waar nix meer aan te doen is) boeit het niet zo, bij mij is volgens abit het mobo verrot, en zou ik garantie moeten krijgen, maar mijn leverancier zecht dat ik geen garantie krijg omdat ik het zelf gesloopt zou hebben :(

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:45
HAI!
Nou ik heb het zelfde gehad, ik heb er 2 gehad, allebij )(^*&%)(*^)!

Eerste was mn IDE naar de Kl*TE en de 2e was mn bios naar de.... Mooie disco bios met alle menu's door elkaar en mooie kleuren!

Maar dankzij de PERFECTE SERVICE van mn leverancier ( http://www.informatique.nl ) is alles goed gekomen en nu ben ik de trotse bezitter van een mooie ASUS A7V mamaplank!

( http://www.myathlon.net Voor mn pc en mooie case mod, toen nog een ABIT plank)

( ABIT wordt bij ons tuis ook wel een ESCOM plank genoemd, omdat ESCOM dit vroeger altijd in die brakken gooide. )

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
dit is nu m'n 3e kt7 plank (rest was kaduk)
maar moet wel zeggen dat het nu super loopt.
je moet gewoon geluk hebben dat je een goed bord krijgt.

als je de kt7 en a7v naasterlkaar legt zie je gewoon het kwaliteits verschil. die kt7 ziet er een beetje zeeman achtig uit...

helaas liep de a7v bij mij niet stabiel :'(
Pagina: 1