Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe heet deze soort kabel?

Pagina: 1
Acties:

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 10:33

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Topicstarter
http://www.dealextreme.co...ble-for-laptop-80cm-29076

Op die site zie je dus de Amerikaanse plug, en aan de andere kant, die dan een bijvoorbeeld een laptop adapter in gaat, zo'n 3 pinnige plug. Hoe heet zo'n plug?

BvD

Bijvoorbeeld hier europees te koop : http://kabeltje.com/voedi...ptops-18-meter-p-206.html

Daar staat voedingskabel voor laptops, maar dat lijkt me niet de specifieke naam..

[ Voor 27% gewijzigd door Sloeber op 07-02-2011 18:23 ]

Things are cheaper for a reason

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:28

kraats

Ik rol

Sloeber schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:22:
Daar staat voedingskabel voor laptops, maar dat lijkt me niet de specifieke naam..
Maar zo kun je 'm vaak wel het makkelijkst vinden. Het gaat om een C5 (Wikipedia: IEC connector)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden, hier kan ik verder mee!

Ik had dus even ter informatie een laptop adapter gekocht op dealextreme, kostte me 5 euro, maar het ziet er naar uit dat zo'n correcte kabel ervoor me nog evenveel kost :')

• Sloeber

Sloeber

Topicstarter
kraats schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:24:
[...]
Maar zo kun je 'm vaak wel het makkelijkst vinden. Het gaat om een C5 (Wikipedia: IEC connector)
Nog een vraagje dan, kan een achtvormige kabel er ook op gedrukt worden, als je de aarde een beetje wegdrukt, of is dit echt heel gevaarlijk?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:28

kraats

Ik rol

Is mij eigenlijk nog nooit gelukt.. Ik zou het er niet op wagen (sowieso niet met 230 Volt)..

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:21
De kabel heeft meerdere non-officiële namen, o.a. "Mickey Mouse" of "Clover leaf" cable.
Een "achtvormige kabel" past er overigens op. Je moet hem wel een beetje aanpassen (het tussenschot wegsnijden). Maar of dat verstandig is?

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1