Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Waarde 0 I.P.V. Leeg

Pagina: 1
Acties:

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11 10:47

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben momenteel bezig met een import programma.
Maar bij het openen van een Excelsheet worden sommige waardes ingelezen als 0 en niet als "" (LEEG)
Omdat er uit eindelijk ook een SQL Query wordt gemaakt. Staat hier dus steeds de waarde 0 in.

Nou lijkt het toch echt een Excel 2007 probleem te zijn. D.M.V formules of iets dergelijks.
Wat heb ik gedaan op dit moment:

De functie #N/B (niet bekend) Mijn applicatie leest dus ook letterlijk "#N/B" in.
ook heeft de functie NB() geen enkel effect.

Daarna heb ik de formule
ALS=(ISLEEG(C1);"";C1) Gebruikt
Als ik dit doe krijg ik cijfer 0 te zien.

Ook heb ik geprobeerd:
ALS=(C1=0;"";C1) maar dit gaf ook de waarde 0 terug.

Ook heb ik nullwaarde weergeven aan en uit gezet bij opties voor excel.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen ?
een lege cel moet gewoon "" (LEEG) zijn en geen 0 bevatten.

Alvast bedankt

Angelo NL / Global Cargo VTC

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat & hoe lees je precies in? Mischien wil je je importscript aanpassen. Of is dat "gewoon" csv?

Nullwaarden aan-/uitzetten: de visuele weergave zal niet zo relevant zijn, gok ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11 10:47

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik maak gebruik van de ontwikkel omgeving WinDev.
Die heeft een functie om Excelbestanden in te lezen.
Ik stop alle data in een Browser en vervolgens ga ik deze waardens importeren in MSSQL.

Als ik een willekeurige leeg kolom pak en deze over de andere probleem velden plak, Dan wordt de waarde ook keurig LEEG, Dus het heeft waarschijnlijk iets met een formule te maken die er onder zit.

Ik heb een bestand van 700 regels x ongeveer 10 lege velden per rij (omdat ik meer gegeven kan importeren die een optional zijn) . Omdat met de hand aan te passen is een hoop werk.

Is er nog een manier om formules te verwijderen ofzo ? Het slepen van een lege kolom die geen 0 bevat.
werkt ook niet. Het weergeven van nullwaarde toont ook niets.

Special filteren op leeg doet ook niks bijzonders.
AANTAL.LEGE.VELDEN funtctie telt ook de velden waarbij toch een waarde 0 gevonden is.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17

Reptile209

- gers -

Let op de nuance: dat er niks in een cell te zien is, wil niet zeggen dat hij leeg is. Als je in A1 de formule
=""
zet, geeft ISLEEG(A1) toch ONWAAR(). De cell is ook niet leeg: er staat een formule in waarvan de uitkomst er 'leeg' uitziet. Leeg is echt leeg: geen tekst, geen getallen en geen formules.

Wat je zou kunnen proberen is om in je bestand alles te selecteren en dan in een leeg blad Plakken speciaal > waarden. Dan worden alle formules weggegooid en worden 'lege' cellen echt leeg. Met een macro zou je het zelfs kunnen automatiseren als het vaker voorkomt.

Zo scherp als een voetbal!