Pioneer g-clef

Pagina: 1
Acties:

• Arjan-Assen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Hallo allemaal,

Ik zit er sterk over na te denken om de pioneer versterker met bijpassende tuner aan te schaffen uit de g-clef serie.

http://www.pioneer.nl/nl/.../405/overview.html#GCLEF1

Nu kom ik op diverse websites ook nog oude artikelen tegen van de oude serie uit 2007. Wat mij opvalt is dat er erg weinig is veranderd tussen beide series. Is het echt een stap vooruit? of is het meer merketing wat er speelt. Afgezien van een blauw display en iets meer vermogen is er niets anders.

Wel wordt er op 1 review gesproken over:

Now in Mk2 guise, the products have been slightly revised, changes in this case including a revised volume control (now electronic rather than the single-turn potentiometer of the original version),

Wat bedoelen ze hiermee?

Verwijderd

Ik heb de A6 MK2 en prima versterker hoor, ten opzichte van het oude model zijn inderdaad wat verbeteringen doorgevoerd aan het chassis dacht ik, de volumeknop en een fijne afstandbedienng die bij het vorig model niet beviel begreep ik

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

De Mk1 remote was echt rampzalig ja, de rest gewoon goed dus veel verbetering was sowieso niet echt nodig. Mooi stevig apparaat, goed afgewerkt. Vond hem zelf een klein beetje schel, maar dat is ook voor een deel aan mijn speakers te wijten, ik had niet echt de juiste combinatie.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Arjan-Assen
hebben jullie ook ervaring met de usb-aansluiting? In de beschrijving word continu gesproken over mp3-bestanden. Ik werk zelf voornamelijk met flac-bestanden. dit moet naar mijn gevoel niet uitmaken. Ik wil m'n htpc aansluiten op de versterker.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

PC aansluiten gaat sowieso niet via USB, daarvoor heb je je (externe) geluidskaart. Daarnaast wil MP3 niet zo maar zeggen dat FLAC ook wordt ondersteund, het zijn heel andere codecs.

maar het staat vast in de specs/handleiding, te vinden op de Pioneer website.

--
Oh ja, achterop zit inderdaad zo'n USB-B input, dan zal hij wel zelf als externe kaart herkend worden.

[ Voor 35% gewijzigd door mr.paaJ op 08-02-2011 10:51 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Arjan-Assen
dat is juist het mooie; je kunt dus blijkbaar je pc er rechtstreeks op aansluiten.

stukje tekst van pioneer.nl

Verfijnde stereoperfectie.

AIR Studios tunedGeluid van studiokwaliteit. Vastberaden om een audio-output te leveren die zo puur en precies mogelijk aansluit bij het origineel, hebben de ingenieurs van een van de befaamdste opnamestudio's ter wereld deze versterker onderworpen aan een nauwgezette afstemming. De A-A9MK2-K draagt het goedkeuringszegel van de AIR Studios.

Speel de audiobestanden die op je pc staan rechtstreeks af via USB met de Sound Retriever die de gecomprimeerde audiobronnen nieuw leven inblaast.

De stabiele honingraatstructuur en het naadloze onderstel met aluminium voor- en zijpanelen van de versterker herleidt de resonantie tot een absoluut minimum en elimineert eventuele krassende geluiden.

Dankzij zijn snelle voedingscircuit, zijn dubbele monosymmetrische constructie en zijn harde aluminium behuizing biedt de 70W 2-kanaals A-A9MK2-K-versterker het allerbeste wat betreft vorm en functie.

Een parallel aangedreven Schottkybarrièrediode verhoogt de 'snelle' capaciteit, terwijl geïsoleerde voedingsblokken de voedingsruis elimineren. Wat je hoort is een duidelijk, open geluid.

De kracht van de versterker wordt aangevuld met dubbele toroïdaaltransformators die de lekflux minimaliseren en een efficiënte voeding mogelijk maken.

Er is een nieuwe, verbeterde aluminium universele afstandsbediening inbegrepen.
Pagina: 1