Toon posts:

[OSX Mail] Forwarded mails worden attachments

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele maanden heb ik vanuit mijn OSX Mail (snow leopard 10.6.6) het probleem dat alle forwarded mail naar andere mail clients aankomen als lege mails met een aantal bijlagen.
Verspreid over het internet heb ik een aantal vergelijkbare gevallen gevonden, echter allen zonder duidelijk, werkend, antwoord.

De symptomen zijn als volgt;
- Mail wordt ontvangen op OSX Mail (4.4)
- Ik forward de mail zoals elke andere mail met de algemene forward optie (geen tekst geselecteerd oid)
- De ontvanger krijgt mijn mail met alleen de signature en door mij toegevoegde tekst, alle tekst uit de originele geforwarde mail is verdwenen. Onderaan de mail staan een hele rij met attachments. Verspreid in deze attachments zijn de teksten uit de originele mail te vinden.

Zowel ontvanger als verzender maken gebruik van mail via een exchange server. Er is geen duidelijke aanpassing in de configuratie van de mail oplossing aan te wijzen sinds dit probleem is ontstaan.
Daarnaast lijkt het niet in alle gevallen voor te komen, in sommige situaties komt de forwarded mail wel goed aan.

Mail heeft een aantal opties mbt attachments onder Edit > Attachments > Send windows-friendly attachments wat geen uitwerking heeft op dit probleem.
Ook in Preferences > Composing heb ik met de settings gespeeld. Dit lijkt niks uit te maken, momenteel staat alleen "Quote the text of the original message" aan en "When quoting text in replies or forwards" staat op "Include all of the original message text".

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de bump, ik heb het probleem nog verder onderzocht en achter de volgende voorwaarden gekomen;

Wanneer ik reply op een mail of deze forward zonder dat hier handmatig toegevoegde attachments bij zitten (signatues uitgesloten, dit gaat altijd goed) dan komt de mail goed aan bij de ontvanger.

Wanneer ik reply op een mail of deze forward en daar WEL een attachment bij zit (uit de originele mail of zelf handmatig toegevoegd bij de reply/forward) dan ziet de ontvanger alleen maar attachments. In dit geval is de originele mailing niet zichtbaar, maar worden er extra attachments toegevoegd in de vorm van "ATT00001..htm", "ATT00002..htm" bestanden ed. waarin de teksten van de originele mails verspreid staan.

Vooralsnog verder geen oplossing kunnen vinden.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Leesvoer:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8433141
http://discussions.info.a...ead.jspa?threadID=1947994

Hier staat evt oplossing:
http://discussions.info.a...d.jspa?messageID=11790575
I did two things.

I made sure "always send windows-friendly attachments" and "always insert attachments at end of message" were selected under the EDIT menu.

I also edited my signature to make sure my company logo was not included as an attachment. I had to build the signature in a html editing program (I used Coda), open it in Safari, then save it in Mail's signature folder. This way, the logo is hosted on your server (I used Dropbox) and isn't an attachment.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Soortgelijke links was ik inmiddels ook tegen gekomen toen ik ging zoeken op de attachment naam, lijkt nu wel een meer voorkomend probleem te zijn.

Een aantal van de tips al opgevolgd maar nog geen oplossing gevonden. B.v. "windows-friendly attachments" aanzetten, alleen plain text mail versturen en iconizer voor attachments plug-in proberen. Helaas geeft geen enkele optie de oplossing.

Ik ga je quoted tekst proberen en zal hier een update plaatsen.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 19:54
Het probleem is dat Mail.app in combinatie met een Exchange server 'in-line' attachments niet goed verwerkt. Door attachments (en dus ook plaatjes) allemaal aan het einde van de email te plaatsen los je hier een groot deel van op.

Dit maakt het natuurlijk niet minder irritant...

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
hans_lenze schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:25:
Het probleem is dat Mail.app in combinatie met een Exchange server 'in-line' attachments niet goed verwerkt. Door attachments (en dus ook plaatjes) allemaal aan het einde van de email te plaatsen los je hier een groot deel van op.

Dit maakt het natuurlijk niet minder irritant...
Klopt, het is niet zomaar op te lossen is me gebleken.

Wanneer je een signature met een afbeelding erin gebruikt ontstaat het probleem consequent door die afbeeldingen, alleen wanneer ook andere attachments aanwezig zijn; is je signature de enige dan is er om de een of andere reden geen probleem.
Je kunt je signature omzetten naar een HTML signature waarbij de images vanaf een webserver ingeladen worden; dit lijkt het beste te werken. Het probleem wat echter blijft bestaan met langere mailings is dat er altijd wel EEN signature tussen zit met local images. Zodra dit het geval is gaat het weer mis vanaf waar die signature geplaatst is en ontstaan er weer ATT0001..htm files.

De enige manier om het vanuit de client op te lossen is om in een reply/forward mail ALLE signatures te verwijderen, zorgen dat je eigen signature remote afbeeldingen gebruikt en alle attachments handmatig onderaan de mail te zetten.
Eigelijk geen oplossing dus..

Morgen even naar de exchange config kijken of hier iets in aan te passen is.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 19:54

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1