Sony STR-DN610 en passieve subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• _TiNo_21
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 20:34
Ik heb net een nieuwe televisie gekocht, een Sony KDL-46NX710. Van het weekend wilde ik mijn oude Sony home cinema systeem (DAV-S880) daarop aansluiten maar helaas kwam deze niet meer tot leven nadat hij was af- en weer aangekoppeld.

Nu heb ik een Sony STR-DN610 receiver gekocht en wil ik mijn Playstation 3 zo lang gebruiken als DVD/BR speler, maar omdat de speakers van de DAV-S880 gewoon mooi in ons interieur passen wil ik deze speakerset blijven gebruiken.

Tijdens het aansluiten van de speakers op de DN610 kwam ik er achter dat deze receiver geen uitgang heeft voor de passieve subwoofer van de speakerset. Hoe zou ik deze alsnog aan kunnen sluiten? Kan ik hier een versterkertje tussen zetten en zo ja, wat zou ik dan moeten kopen? Of kan ik hem aansluiten op een andere uitgang?

Ik ga voorlopig nog geen nieuwe speakerset en/of subwoofer aanschaffen. Zoals gezegd past deze set mooi in ons intereur en is hij niet al te groot. Ik ben geen audiofiel dus deze voldoet op dit moment prima.

Alvast bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Heeft de subwoofer die je hebt alleen maar een twee aderige speaker aansluiting of zitten er meerdere in-/uitgangen op? Als er namelijk ook een High Level aansluiting op zit kan je de subwoofer tussen de front speakers hangen zodat de subwoofer dan op die manier gevoed wordt. Je kan een subwoofer niet zomaar op een ander kanaal aansluiten. Althans, het kan wel maar dan zal je niet de goede tonen horen.

De mogelijkheid van een losse versterker kan inderdaad ook. Je bent dan op zoek naar een monoblock of monoversterker. Deze heeft als input een RCA welke je dan aan kan sluiten op de subwoofer pre-out van de receiver. Verder heeft een dergelijke versterker gewoon normale speakerterminials waar je dan in dit geval de subwoofer op aan sluit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• _TiNo_21
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-02 20:34
De subwoofer heeft inderdaad alleen een twee aderige speaker aansluiting, dus doorlussen wordt hem niet. Ik zal eens kijken of er op de markt betaalbare monoblock of versterkers te krijgen zijn, heeft iemand tips? Waar moet ik op letten?