Windows 7 ziet windows server 2008 R2 standaard niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:24
Ik heb een dell PowerEdge SC440 met 1 gb intern geheugen met een intel 1.8 ghz dualcore processor. Ik heb deze server gekregen van iemand als tegen prestatie. Alleen zonder documentatie dus ik weet niet welke processor het is. Komt ook niet te voorschijn bij de eigenschappen van de pc.

Nu is mijn engels niet up to date meer :'( maar ik heb het volgende probleem wat volgens mij met de windows server 2008 R2 standaard opgelost zou moeten zijn, de windows 7 pc ziet niet de server. Ik kan wel de server overnemem met externe burobladen. Mijn Vista pc kan wel de server benaderen.
Als ik bij netwerk kijk dan komt de windows 7 PC wel te voorschijn zowel bij vista als de server.
Vanuit de w7 PC is vista ook zichtbaar. Alles zit in dezelfde ip range.

Als router gebruik ik de fritzbox 7170 en een linksys WRT 54 G v5 als switch. Later komt daar zyxel NBG 460 N voor in de plaats.
Alle pc zijn bijgewerkt met de laatste update's. laaatste firmware update. Vorige week vond ik hier iets over op google maar kan het niet meer terug vinden misschien dat een van jullie een sugestie voor heeft.
_/-\o_ _/-\o_
Ik ben nu al een week bezig aan het zoeken op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 08:53
Zien de server niet > as in
je kan geen net use doen naar een schijf? je kan niet bij resources?

Ipadressen zijn wel allemaal uit dezelfde range?

Je geeft wel weinig informatie
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Heb je überhaupt ad ds geïnstalleerd op de server en daarna de client het domein laten joinen ?

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:27
Met de huidige info is het inderdaad glazen bol werk. Zoals hierboven al staat geef wat meer info. Mijn gok gaat echter naar: Zet de Windows Firewall eens uit.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
joey129 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:30:
Zien de server niet > as in
je kan geen net use doen naar een schijf? je kan niet bij resources?

Ipadressen zijn wel allemaal uit dezelfde range?

Je geeft wel weinig informatie
:)
Sorry dat ik te weinig informatie heb gegeven. Ik had net bij andere vragen gekeken en zoveel mogelijk van die informatie bijgevoegd.

De windows server 2008 is word niet zichtbaar als ik via computer naar netwerk ga in de windows 7 computer. Ik weet niet hoe ik dat duidelijker of anders moet neer zetten.
Wat wel lukt is of via externe buroblad vanuit windows7 de 2008 over te nemen. Ik kan het ip adres pingen.

Vanuit server 2008 kan ik wel op de windows 7 computer komen via computer netwerk en alle schijven benaderen en zo bestanden kopieren naar de server maar andersom lukt nog niet.

De fritzbox werkt als DHCP server en ik heb geprobeerd met en zonder vast ip-adres ingeschakeld.
De firewall in de server en W7 uitgeschakeld.

De Ip-adressen zijn allemaal in dezelfde range. en alle drie de computers/server zitten op dezelfde switch.

Ik zal de net use zo gaan proberen.

Mapping vanuit de w7 naar de server lukt niet vul dan in \\ ipadres\naammap
Ipadres heb ik dan gehaald uit de fritzbox.

Hopelijk heb ik zo de glazen bol wat minder glazen bol gemaakt. En de juiste/gevraagde info gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
lamko schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:31:
Heb je überhaupt ad ds geïnstalleerd op de server en daarna de client het domein laten joinen ?
Ik heb geprobeerd wat jij zegt maar dan krijg ik de volgende melding:

Let op: deze gegevens zijn bedoeld voor een netwerkbeheerder. Neem contact met de netwerkbeheerder op als u geen netwerkbeheerder bent. Meld bij uw netwerkbeheerder dat u deze gegevens hebt ontvangen en dat deze gegevens zijn opgeslagen in het bestand C:\Windows\debug\dcdiag.txt.

De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de SRV-bronrecord voor de servicelocatie in DNS die wordt gebruikt om een Active Directory-domeincontroller (AD DC) te vinden in het domein serverton.local:

De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.serverton.local

Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:

- De DNS SRV-records die nodig zijn voor het vinden van een AD-domeincontroller voor het domein zijn niet bij DNS geregistreerd. Deze records worden automatisch bij een DNS-server geregistreerd wanneer een AD-domeincontroller aan een domein wordt toegevoegd. Deze records worden periodiek bijgewerkt door de AD-domeincontroller. Deze computer is geconfigureerd voor gebruik van DNS-servers met de volgende IP-adressen:

192.168.178.1

- Voor één of meer van de volgende zones geldt geen delegatie naar de onderliggende zone:

serverton.local
local
. (hoofdzone)

Ik stel dus de AD domeincontroller fout in. Hieruit blijkt dat een autodidact ook zo tegen zijn amateuristische grenzen loopt.

Ik dacht dat het net zo "makkelijk" zou zijn als toen ik begon thuisnetwerk te maken met windows 95/98 computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

En wat nou als je het zonder firewall probeert op de W7 Client?

Kunnen ze uberhaupt wel naar elkaar pingen?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 329694 op 07-02-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-07 23:09
U moet eens kijken naar de instellingen van de network discovery.

Ook moet u dan in de services bepaalde functies aanzetten om deze zichtbaar te maken in het netwerk.
Als u op google zoekt 2008r2 network discovery dan is het de eerste hit die u stap voor stap helpt.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik denk dat het inderdaad ook iets simpels is als netwerkdetectie.

Configuratiescherm, Netwerkcentrum, Geavanceerde instellingen voor delen, Netwerkdetectie inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 22:26
AD installeren is niet alleen kwestie van de AD rol in server manager installeren. Ook moet je de rol nog configuren met adprep.

Als je hier weinig kennis van hebt, probeer je hierover in te lezen. Is boeiende maar ook wel iets lastige materie voor een leek op dit gebied.

Verder is het handig om de netwerkdetectie op de W7 client aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
merauder schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:06:
AD installeren is niet alleen kwestie van de AD rol in server manager installeren. Ook moet je de rol nog configuren met adprep.

Als je hier weinig kennis van hebt, probeer je hierover in te lezen. Is boeiende maar ook wel iets lastige materie voor een leek op dit gebied.

Verder is het handig om de netwerkdetectie op de W7 client aan te zetten.
Ik heb de firewall uitgeschakeld staan en netwerkdetectie ingeschakeld. Adprep heb ik niet gedaan. Dus daar gaat het fout. Ik wil me graag inlezen. Daar heb ik morgen helaas pas tijd voor. Ik zal straks zelf googlen naar adprep maar misschien heb jij een goede link waarin het uitgelegd staat. Het liefst in het nederlands.

Iedereen bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Anoniem: 329694 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:09:
En wat nou als je het zonder firewall probeert op de W7 Client?

Kunnen ze uberhaupt wel naar elkaar pingen?
Ja ze kunnen naar elkaar pingen. en via een remote desktop kan ik van de W7 client de server bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Clavat schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:14:
U moet eens kijken naar de instellingen van de network discovery.

Ook moet u dan in de services bepaalde functies aanzetten om deze zichtbaar te maken in het netwerk.
Als u op google zoekt 2008r2 network discovery dan is het de eerste hit die u stap voor stap helpt.
Dank u wel voor uw tip ik ga dat morgen of aan het eind van de dag gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
update voor iedereen die heeft mee gedacht ik heb een online cursus gevonden van microsoft in het engels dat wel Clinic 5936: Introducing Security and Policy Management in Windows Server® 2008
https://www.microsoftelea...riceId=216483&tab=details Deze ga ik volgende week bestuderen hopelijk word ik daar zoveel wijzer van dat ik alles goed invoer.
Pagina: 1