Gedeelde map is bijzonder traag door vele files

Pagina: 1
Acties:

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
We hebben een XP machine waarop een map gedeeld staat. Met 2 andere XP machines benaderen we deze share. In een bepaalde map staan 10.000 files. Het lijkt erop dat door het grote aantal files de boel bijzonder vertraagd.

Als we de map proberen te openen duurt het ca 1 minuut voordat de verkenner de files laat zien. In tussen tijd wordt het zoeklampje weer gegeven.

Het netwerk is 100 Mb. Het vreemde is dat er vroeger een oude machine aan hing met een 10 Mb netwerk kaart, en die lade veel sneller (binnen 10 sec).

Ik heb de drivers van de netwerkkaart al geupdate en een beetje met de instellingen zitten experimenteren, maar dit mocht niet baten. Ook de virusscanner uitschakelen hielp niet.

Heeft er iemand enig idee waar ik dit zou kunnen zoeken?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 10:57

RammY

Dát!

En als je de share eens mapt aan een drive, en deze bijv. "cd"t via DOS... wat gebeurt er dan?
Heb je de weergave van de map op details of voorbeeldjes/thumbnails oid? Scheelt ook n bult.

Deze advertentieplaats is te huur!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
De share is gemapt aan een drive. Tevens heb ik de meest simpele vorm van displayen gekozen.

Overigens probeer ik de map ook in Total Commander te benaderen en daar duurt het ook lang.

Heb nog even een test gedaan met een andere pc. Vreemde is dat binnen 5 seconde de hele map te zien is. Op 2 andere pc's duurt het ca 1 minuut. Wanneer ik een file over blaas via het netwerk, zijn de "probleem" pc's zelfs iets sneller. Dus het netwerk is niet traag!

[ Voor 42% gewijzigd door nico_van_wijk op 07-02-2011 11:24 ]