Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:51
Remy schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:41:
[...]
Zijn er nog specifieke Canon-lenzen waarbij MF heel prettig / makkelijk is op de 600D? Ik weet dat als de AF-motor is uitgeschakeld, sommige lenzen bij handmatig focussen alsnog licht 'tikken' bij focussen, of juist te makkelijk gaan en niet goed gedempt zijn. Dat laatste is bij MF-lenzen natuurlijk sowieso beter geregeld, maar goed :)

Is het zo dat bv bepaalde Canon macro-lenzen door hun langere focus-slag prettiger handmatig focussen, of valt dat ook mee? Heb je op de 600D er geen last van bij dikkere lenzen dat de grip erg dicht op de lensmount zit (vergeleken met bv een 60D of 7D) of niet :)

PS ja ik ben serieus naar een 600D aan het kijken specifiek voor video
Lenzen met USM AF motoren (niet de drive-by-wire zoals de 85 f/1.2 L) hebben fulltime manual focus en zijn prima te gebruiken om te filmen. Als je een langere focus slag fijn vind kun je beter voor Carl Zeiss lenzen gaan, deze zijn helemaal MF en hebben geen AF, hebben prachtige beeld kwaliteit en flare onderdrukking en hebben over het algemeen een lange focus slag om precies te kunnen focussen ;)

Ik kan me voorstellen dat de 85 f/1.2 L gaat tikken als je handmatig focust, deze heeft wel USM maar drive-by-wire (ook de 2e revisie van de lens). Dit houd dus in dat de lens stroom nodig heeft om te focussen en de ring niet direct gekoppeld zit maar pulsjes geeft aan de motor om de motor te laten draaien, welliswaar in fijne stapjes maar toch zal er een beetje speling en vertraging in zitten. Voor foto's maakt dit niet zo veel uit maar voor filmen lijkt het me niet echt ideaal ;)

Als je met een rig filmt met follow focus enzo dan raad ik toch wel aan om voor een Carl Zeiss lens te gaan, de focus ring is dan helemaal gemaakt van metaal (net zoals de rest van de lens) en zal dus veel minder slijten. Bovendien is de focus ring soepeler (in de zin van geen schokken) en heeft over het algemeen een langere focus slag.

Ik heb zelf gefilmd met de 50mm f/1.4 op de 7D en 85mm f/1.8 op de 5D II en dat is me zeer goed bevallen, zelfs op f/1.4 en f/1.8.
MartijnGizmo schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:19:
Nee, eigenlijk zijn ze allemaal vrij matig. Het is zeker werkbaar (ik verdien er m'n brood mee), maar bijvoorbeeld m'n Tokina 11-16 is veel prettiger met de hand te focussen.
Ik kan me voorstellen dat met een beetje diafragma je niet gek veel hoeft te focussen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ventieldopje op 12-01-2012 14:01 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Remy schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:41:
[...]
Zijn er nog specifieke Canon-lenzen waarbij MF heel prettig / makkelijk is op de 600D? Ik weet dat als de AF-motor is uitgeschakeld, sommige lenzen bij handmatig focussen alsnog licht 'tikken' bij focussen, of juist te makkelijk gaan en niet goed gedempt zijn. Dat laatste is bij MF-lenzen natuurlijk sowieso beter geregeld, maar goed :)

Is het zo dat bv bepaalde Canon macro-lenzen door hun langere focus-slag prettiger handmatig focussen, of valt dat ook mee? Heb je op de 600D er geen last van bij dikkere lenzen dat de grip erg dicht op de lensmount zit (vergeleken met bv een 60D of 7D) of niet :)

PS ja ik ben serieus naar een 600D aan het kijken specifiek voor video
Ten eerste nog even feli.

Thundertje heeft precies hetzelfde gedaan, ook een 600D aangeschaft alleen om te filmen. Hij gebruikte de 35mm van Nikon ermee met een adapter. Je zou eens aan hem kunnen vragen of hij hier even langs komt?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Dank voor de info/tips Martijn/Ventieldopje :) Een heel lange focus-slag is ook weer wat overkill, ik moet niet meerdere keren hoeven draaien. In halve tot driekwart rond van begin tot eind kunnen komen is zat. Het kantelscherm van de 600D is nog altijd wel een pluspunt tov bepaalde andere body's (D7000).

Rick: weet ik, ik heb Bart via DM al overdonderd met vragen juist om die reden ;) Dat ging zo:

Remy: [zut met vragen]
Bart: pfffeweffff ....

:+

Maar serieus: ik hoor (en zie!) veel goede verhalen over die 600D, en met een goede adapter zijn al mijn Nikkors prima erop te gebruiken. Dus wie weet! De knoop zal binnenkort doorgehakt worden :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 16:28
Ik ben zeker tevreden met mijn 600D. Voorlopig voldoende mogelijkheden om me lekker uit te leven en een wat kleinere body dan bijv een 60D of 7D (mij te groot en zwaar). De meeste instellingen zijn onder handbereik of snel in te stellen (iso, belichtingstops) maar de ruis op hogere iso's is wel redelijk dramatisch (of ben ik zo kritisch?).

Ik laat de iso max tot 800 gaan want daarboven kun je nog wel herkennen wat je fotografeert, maar de ruis op 1600 en hoger is mij een doorn in het oog. Nu fotograaf ik momenteel erg veel binnenshuis en ik met een f2.8 lens toch op meer succes gehoopt. Misschien dan toch maar een f1.4 prime zoeken of leren leven met mijn 430EX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
mca2 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 23:08:
Ik ben zeker tevreden met mijn 600D. Voorlopig voldoende mogelijkheden om me lekker uit te leven en een wat kleinere body dan bijv een 60D of 7D (mij te groot en zwaar). De meeste instellingen zijn onder handbereik of snel in te stellen (iso, belichtingstops) maar de ruis op hogere iso's is wel redelijk dramatisch (of ben ik zo kritisch?).

Ik laat de iso max tot 800 gaan want daarboven kun je nog wel herkennen wat je fotografeert, maar de ruis op 1600 en hoger is mij een doorn in het oog. Nu fotograaf ik momenteel erg veel binnenshuis en ik met een f2.8 lens toch op meer succes gehoopt. Misschien dan toch maar een f1.4 prime zoeken of leren leven met mijn 430EX?
Ik vind de ruisprestaties van de 600d en 60d zeer goed. Stukken beter dan mijn oude 500D. Iso 1600 gaat prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De ruisprestaties van de 600D zijn zonder meer goed te noemen. Tot ISO3200 is de ruis voor mij geen enkel probleem en zelfs ISO6400 is bruikbaar in veel gevallen.
Het enige grote nadeel van de 600D is de absurd slechte AWB bij kunstlicht.Maar dat is wel eenvoudig op te lossen door in raw te schieten.

Sinds ik de Magic Lantern firmware erop heb gezet beleef ik nu nog meer plezier aan mijn 600D. Vooral de motion detection en time lapse funkties zijn enorm handig.
Speciaal voor die funkties heb ik op eBay een netadapter gekocht (voor 17 euro).

Terwijl ik vroeger veel moeite moest doen om de vogeltjes in mijn tuin te fotograferen is het nu gewoon een kwestie van eten klaar zetten, camera richten en motion detection aan zetten. Na enkele uren kan ik dan de buit bekijken.
De time lapse funktie heb ik al gebruikt om een plantje te zien groeien (om de 5 minuten wordt een foto genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Twister336 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:38:

De time lapse funktie heb ik al gebruikt om een plantje te zien groeien (om de 5 minuten wordt een foto genomen).
Met tuinkers lijkt me dit leuk.

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03 19:34
Toch vreemd ik heb al zichtbare ruis bij iso 800? of zou dat komen omdat 90% van de tijd ik hem in de avonduren gebruik en dan ook nog vaak binnenshuis.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24

Cheezus

Luiaard

Zit je dan op pixel-niveau te kijken of gewoon de hele foto? Op iso800 zou je op normaal formaat toch niet serieus last van ruis moeten hebben, ook niet binnen met weinig licht..
Afgelopen zomer heb ik wat foto's van de sterrenhemel proberen te maken met iso3200 en lange sluitertijd, op normaal formaat was de ruis nog niet storend. Dit was wel met een 60d maar dat is dezelfde sensor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 15:26
Heeft iemand ook toevallig een 600D besteld bij de MediaMarkt? Ze hebben mijn bestelling na 3 weken nog steeds niet binnen. Ze vertellen mij dat dit te maken heeft met de overstromingen in Thailand. Maar als ik kijk bij andere grote webshops is hij op voorraad. Is het zo dat die shops een voorraad voor meer dan 3 weken? Dan zou het inderdaad kunnen, maar als dat niet zo is en zijn hem bestellen dan heeft Canon NL hem gewoon op voorraad. Of maak ik me zorgen om niks en is hij slecht verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54960

Hoi,

Heb ergens op een canon forum gelezen over het filmen in HD dat je direct op een HDD via usb kan schrijven.
Inplaats van naar je interne geheugen kaart.
Is dit bij iemand bekend met de D600.

Gr,

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 54960 op 21-02-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via EOS utility kun je je camera volledig besturen en ook foto's rechtstreeks op je HDD zetten, maar hoe het zit met film weet ik zo niet. Kwestie van uitproberen/opzoeken in de help van het programma.

[ Voor 18% gewijzigd door Universal Creations op 21-02-2012 16:09 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:41
Zou iemand eens een paar 100%crops van foto's met zijn 600D kunnen nemen? heb het idee dat mijne buitensporig veel ruist. Kies liefst beetje dynamisch onderwerp, met alle kleurranges erin. Op iso100, liefst met de kitlens (ter vergelijking) op 55mm. In raw en direct ge-exporteerd uit je programma (hoop dak niet teveel vraag). Ik kan nl vaak op iso100 al duidelijk ruis zien zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Snuurtje op 22-02-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al vergeleken met deze: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos600d/18
Je kunt de RAW's daarvan ook volledig downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
hmm, thanks, je ziet ook wel wat ruis op iso100, maar niet zoveel als in sommige van mijn fotos. Hangt het ook van de lichtomstandigheden af hoe erg een camera ruist? als er veel en goed licht is dus lage sluitertijden = minder ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:38

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Snuurtje schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:02:
hmm, thanks, je ziet ook wel wat ruis op iso100, maar niet zoveel als in sommige van mijn fotos. Hangt het ook van de lichtomstandigheden af hoe erg een camera ruist? als er veel en goed licht is dus lage sluitertijden = minder ruis?
Het meeste ligt aan de fotograaf, een onderbelichte foto (ook al is het maar een beetje) ruist significant meer dan een proper belichte plaat.
Een sensor die net even meer ruist dan een andere van dezelfde stal, ik heb het nog niet mee gemaakt. Ik gok op user error daardoor :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
oke duidelijk. Ik dacht dat je op iso 100 praktisch geen ruis zou moeten zien welke lichtomstandigheid dan ook.

Maar wat zeggen jullie van deze100% crop dan? iso100. niet scherp etc. maar dat was een deel waar erg veel ruis zat imho.

https://dl.dropbox.com/0/view/zjon4i4itaib6e0/ruis-3134.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nomad schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:06:
Een sensor die net even meer ruist dan een andere van dezelfde stal, ik heb het nog niet mee gemaakt. Ik gok op user error daardoor :)
Naar aanleiding van raad de instellingen #6 had G-Tus het idee dat mijn 5D2 minder ruis vertoonde dan zijn 5D2, dus of dat nou helemaal user-error is, weet ik niet. Net zoals bij andere wat gecompliceerdere elektronische onderdelen zoals bijvoorbeeld cpu's zijn ook sensoren onderhevig aan individuele verschillen. De ene cpu haalt hogere stabiele kloksnelheden of lagere temperatuur bij dezelfde kloksnelheid dan de andere. De ene opamp haalt een hogere versterkingsfactor dan de andere, etc. Dus kan het best zijn dat de ene sensor zichtbaar meer ruis geeft dan de andere.

@Snuurtje: de foto is ook wel erg donker en het lijkt erop dat het aantal grijsschakeringen in dat donkere stuk gewoon te weinig is waardoor je duidelijke overgangen ziet tussen pixels. Maar zoals Nomad al zei: dit is gewoon slecht belicht en dus krijg je eerder ruis.

[ Voor 14% gewijzigd door Universal Creations op 22-02-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 15:26
L-VIS schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:32:
Heeft iemand ook toevallig een 600D besteld bij de MediaMarkt? Ze hebben mijn bestelling na 3 weken nog steeds niet binnen. Ze vertellen mij dat dit te maken heeft met de overstromingen in Thailand. Maar als ik kijk bij andere grote webshops is hij op voorraad. Is het zo dat die shops een voorraad voor meer dan 3 weken? Dan zou het inderdaad kunnen, maar als dat niet zo is en zijn hem bestellen dan heeft Canon NL hem gewoon op voorraad. Of maak ik me zorgen om niks en is hij slecht verkrijgbaar?
Oke hij is inmiddels binnen (bijna een weekje). Hij bevalt me prima! Het scherm is erg mooi (kom van een 400d) en dat hij kantelbaar is, is ook fijn.Echter heb ik nog 1 vraagje, bij de 400D kon je een setting aanpassen (bijvoorbeeld de AF > servo) en als je in dat scherm bleef, was de setting al geactiveerd. Je kon dus meteen de ontspanknop indrukken met die setting. Bij de 600D moet je eerst op set drukken om de setting te bevestigen, daardoor ben ik al een paar keer in de mist gegaan, is dit nog in te stellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269428

L-VIS schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:30:
Oke hij is inmiddels binnen (bijna een weekje). Hij bevalt me prima! Het scherm is erg mooi (kom van een 400d) en dat hij kantelbaar is, is ook fijn.Echter heb ik nog 1 vraagje, bij de 400D kon je een setting aanpassen (bijvoorbeeld de AF > servo) en als je in dat scherm bleef, was de setting al geactiveerd. Je kon dus meteen de ontspanknop indrukken met die setting. Bij de 600D moet je eerst op set drukken om de setting te bevestigen, daardoor ben ik al een paar keer in de mist gegaan, is dit nog in te stellen??
Dat is blijkbaar bij de 500D veranderd. Het Q instellingscherm werkt wel direct en bij gebruik van het wieltje heb je de Set knop helemaal niet meer nodig. Zo te zien kan je het "oude" gedrag van de losse instellingen terugkrijgen met Magic Lantern (Tweaks -> HalfShutter in DLGs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:30

SteveV

Schtiefv Meister

Iemand misschien ervaring met deze battery grip icm de 600D

Ik wil er graag 1 aanschaffen maar weet niet of ik voor een clone moet gaan of toch het origineel al zit er wel heel veel prijsverschil in.

http://www.ebay.nl/itm/LC...27c33de4ca#ht_3276wt_1396

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Die van meike is volgens bij best oke, de meike voor de 550D werkt iig ook goed op de 600D. Van die jij daar hebt weet ik het niet, maar hij ziet er wel sjiek uit met dat lcd schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snuurtje schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:49:
Die van meike is volgens bij best oke, de meike voor de 550D werkt iig ook goed op de 600D. Van die jij daar hebt weet ik het niet, maar hij ziet er wel sjiek uit met dat lcd schermpje.
Meike is voor zover ik weet de enige die zo een time lapse ("LCD") grip heeft. Ik heb de gewone versie zonder LCD en die doet het inderdaad prima. Het wordt niet echt helemaal 1 geheel met de camera maar ik zou niet weten of dat bij de canon grip beter is, misschien moet je daarvoor gewoon een 1D body hebben. Het grootste probleem van de grip is dat de camera verticaal nu veel beter vast te houden is dan horizontaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ok thanks.

Ik ga het gewoon proberen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Vandaag een 600D gekocht, mijn 1100d gisteren verkocht! Had niet verwacht dat het verschil zo enorm zou zijn, zowel in afwerking als de "feel" als het scherm op de camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
SteveV schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:33:
Ok thanks.

Ik ga het gewoon proberen voor dat geld.
En hoe bevalt het, kun je een korte review geven (o.a. afhankelijk van grip wordt het de kleinere 600d (met grip) of 60d voor mij)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Nou het toeval wil dat ik de zending gister binnen heb gekregen.
Heb gister de batterijen even opgeladen en de grip geinstalleerd.

Er zat een 2de remote bij wat altijd handig is als de 1ste leeg is of even kwijt :)

Ik moet zeggen het maakt de 600D een heel stuk groter en dus ook zwaarder.
Ik heb er nog niet uitgebreid mee kunnen testen maar voelde wel dat het anders in de hand lag en dat ik daar flink aan moet gaan wennen als ik de grip er op laat zitten.

Ik ga van het weekend meer testen en proberen en tot die tijd kan ik je er nog niet veel meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:38

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Qli-max schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:23:
[...]

En hoe bevalt het, kun je een korte review geven (o.a. afhankelijk van grip wordt het de kleinere 600d (met grip) of 60d voor mij)...
ik vind een xxxd met grip lekkerder vasthouden dan een xxd zonder grip. Enige nadeel is dat je geen 2 instelwieltjes hebt bij een xxxd.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 10:05
[...]

Het beste is om ze even vast te houden in de winkel als dit mogelijk is. Ook kan je er dan even doorheen kijken. De viewfinder van de 60d is toch wel van een andere niveau. Als je de viewfinder veel gebruikt kan dit een belangrijke eigenschap zijn voor jou.
Nomad schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:20:
[...]

ik vind een xxxd met grip lekkerder vasthouden dan een xxd zonder grip. Enige nadeel is dat je geen 2 instelwieltjes hebt bij een xxxd.
De 60d verschilt wel met de rest van de xxd lijn (kleiner). Net zoals de 600d verschilt met de rest van de xxxd lijn (dikker).

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hangt ook af van de lens die op de camera zit, vind ik. Een body+grip met een kleine kitlens er op vind ik namelijk totaal niet fijn vast houden, die grip zit dan altijd in de weg als ik de lens probeer vast te pakken.
treative schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:31:
De 60d verschilt wel met de rest van de xxd lijn (kleiner). Net zoals de 600d verschilt met de rest van de xxxd lijn (dikker).
Een 60D is inderdaad wat kleiner, maar een 50D is naar mijn idee wat hoekiger. Persoonlijk vind ik een 60D iets fijner in de hand liggen, maar t.o.v. bv. een 600D is het verschil onderling verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De grip van de camera blijft "dun" (er zit geen accu in zoals bij 60d/7d/5d) en is daardoor nog steeds geen fantastische combinatie met de lange relatief zware lenzen die ik heb. Toch is het een grote verbetering omdat er aan de onderkant net genoeg extra ruimte is - m'n pink komt zo niet onder de camera terecht. De nieuwe grip zelf voor verticale foto's is wel super want "dik" (de accu's zitten er natuurlijk in) en hoog/lang. Ik heb de grip nog iets beter vastgeschroeft wat blijkbaar nodig was. Het enige minpunt dat overblijft is dat de bout van de quickrelease plate die ik voor de camera gebruik te lang is voor de grip. Er moet dus een ringetje tussen zitten om hem goed vast te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Vraagje: gaan 6x AA batterijen (eneloop) langer mee, of 2x een aftermarket batterij in de grip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

Snuurtje schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:44:
Vraagje: gaan 6x AA batterijen (eneloop) langer mee, of 2x een aftermarket batterij in de grip?
Ik heb geen ervaring met batterijen, maar kan wel zeggen dat de aftermarket accu's die ik heb net zo goed zijn als die van Canon. Ik merk geen verschil in ieder geval. Heb inmiddels 1x canon accu, en 3x aftermarket.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Snuurtje schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:44:
Hangt van je accu's en batterijen af.
In de grip zitten alle batterijen gewoon in serie (achter elkaar) en komen ze zo samen tot 6x1.2v=7.2v. De capaciteit (hoeveelheid energie) is daarmee evengroot als ongeveer gemiddelde capaciteit van je batterijen. Bij Eneloop ligt dit tussen de 1800-2000 mAh.

Eén officiele accu van mijn 500D heeft een capaciteit van iets meer dan 1080mAh en de aftermarket van 1600mAh. Deze accu's staat echter parallel en je moet de capaciteit dus optellen: 1080+1600=2680mAh.

In dit geval zijn de accu's dus in het voordeel, maar niet ontzettend veel. Ik gebruik liever batterijen om één slechte batterij al een veel mindere capaciteit oplevert.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:11
Enkele dagen geleden een 600D binnen gekregen als vervanging voor een stokoude 300D. Het leek een fantastisch apparaat: razendsnel vergeleken met de 300D en de interne flits werkt prima. Gisteravond echter een Metz 50 AF-1 erop gezet en dat was geen succes... Het ding flits al bij scherpstellen (knop dus 1/2 indrukken), en daarna op willekeurige tijdstippen. Vervolgens een oud simpel flitsertje erop gezet met alleen aan/uit een een 'gereed' indicatielampje. Bij het maken van een foto zie je dat het lampje even uitgaat dus de fliters krijgt wel iets door, maar hij gaat verder niet af. Beide flitsers werken wel goed op de 300D. Het lijkt er dus op dat de aansturing van de externe flits niet goed werkt. Is hier nog iets aan te doen, of is het een gevalletje DOA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:25
3rd party flitsmerken staan niet bekend om hun compatibiliteit met nieuwere modellen. Het zou dus goed kunnen dat die Metz flitser niet goed samen wil werken met de 600D. Eerder een probleem met de flitser dus dan met de camera. Je zou bij een winkel even kunnen proberen of een Canon flitser wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Juist vanwege compatibiliteit heb ik mijn 2 dagen oude metz flitser terug gebracht en omgeruild (met bijbetaling) voor een 430 EX II van Canon.

Ik had een Metz AF 44 1 en die werkte wel maar wilde problemen in de toekomst vermijden.
Ik weet wel dat er voor de Metz flitsers firmware upgrades beschikbaar zijn, misschien dat je daar eens naar kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Als goedkoop filtsalternatief kan ik je aanraden: Yongnuo
Ze zijn voor een appel en ei van eBay te plukken. Het topmodel yn-565 kost rond de €120,- en is gelijkwaardig aan de 580 Ex II van Canon met twee grote verschillen:
-Geen highspeed sync
-Geen draadloze aansturing (kan wel aangestuurd worden)

Zie ook:

Wellicht een idee om je Metz te verkopen en een Yongnuo te kopen, ze hebben ook goedkopere modellen die het erg goed doen.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADulac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:17
croxz schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 14:48:
Enkele dagen geleden een 600D binnen gekregen als vervanging voor een stokoude 300D. Het leek een fantastisch apparaat: razendsnel vergeleken met de 300D en de interne flits werkt prima. Gisteravond echter een Metz 50 AF-1 erop gezet en dat was geen succes... Het ding flits al bij scherpstellen (knop dus 1/2 indrukken), en daarna op willekeurige tijdstippen. Vervolgens een oud simpel flitsertje erop gezet met alleen aan/uit een een 'gereed' indicatielampje. Bij het maken van een foto zie je dat het lampje even uitgaat dus de fliters krijgt wel iets door, maar hij gaat verder niet af. Beide flitsers werken wel goed op de 300D. Het lijkt er dus op dat de aansturing van de externe flits niet goed werkt. Is hier nog iets aan te doen, of is het een gevalletje DOA?
Ik heb ook een 600d met een Metz 50 AF-1, maar dit werkt prima! Nog nooit een probleem mee gehad. Misschien zou je kunnen kijken of er een update van de firmware beschikbaar is(van de Metz), zoals SteveV al zei? Ik dacht te hebben gelezen dat er een tijd terug een update voor uit was gekomen, maar dat was voor ik de mijne kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
Bedankt voor de adviezen. Ik heb de firmware geupdate, en nu werkt het prima! Dom van me, maar ik had er niet bij stil gestaan dat je tegenwoordig van flitsers de firmware ook kan bijwerken...
Compatibility in de toekomst vind ik niet zo'n punt. Met de vorige camera hebben we ook 9 jaar gedaan, als deze ook zo lang mee gaat, hebben we het geld er wel uit :-)

Overigens heb ik vorige week ook de grip uit een link hierboven besteld:
Voor het geld kon ik wel een gokje wagen en de afstandsbediening en extra accu's komen zeker goed van pas.

[ Voor 55% gewijzigd door croxz op 15-04-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-04 20:46

DonMetal

Doet Iets Met Media

croxz schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:51:
Bedankt voor de adviezen. Ik heb de firmware geupdate, en nu werkt het prima! Dom van me, maar ik had er niet bij stil gestaan dat je tegenwoordig van flitsers de firmware ook kan bijwerken...
Compatibility in de toekomst vind ik niet zo'n punt. Met de vorige camera hebben we ook 9 jaar gedaan, als deze ook zo lang mee gaat, hebben we het geld er wel uit :-)

Overigens heb ik vorige week ook de grip uit een link hierboven besteld:
Voor het geld kon ik wel een gokje wagen en de afstandsbediening en extra accu's komen zeker goed van pas.
Link is dood, maar volgens mij het zelfde setje wat ik ook heb, is prima hoor! Grip is de bekende Meike grip, voelt solide, accu's werken prima. Afstandsbediening heb ik nog niks mee gedaan.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
SteveV schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:33:
Ik heb er nog niet uitgebreid mee kunnen testen maar voelde wel dat het anders in de hand lag en dat ik daar flink aan moet gaan wennen als ik de grip er op laat zitten.
Ik ga van het weekend meer testen en proberen en tot die tijd kan ik je er nog niet veel meer over vertellen.
Thnx! Heb je al verder getest?
[...]
henkie196 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:42:
[...]
Hangt ook af van de lens die op de camera zit, vind ik. Een body+grip met een kleine kitlens er op vind ik namelijk totaal niet fijn vast houden, die grip zit dan altijd in de weg als ik de lens probeer vast te pakken.
Mee eens, die wieltjes zijn echt een gemis bij de 600d en misschien komt bij de 60d (als ik die kies) toch ook een grip als ik het allemaal zo lees ivm zware zoomlens die ik erbij ga kopen.
Anoniem: 269428 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:43:
[...]
.....(er zit geen accu in zoals bij 60d/7d/5d) .......De nieuwe grip zelf voor verticale foto's is wel super want "dik" (de accu's zitten er natuurlijk in) en hoog/lang....
Heb je het dus over twee verschillende grips? Ik kan je bericht niet helemaal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Nee sorry heb afgelopen weekend niet echt meer kunnen testen.
Had last van een vps probleem wat ik eerst heb opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Heb toch ook maar een grip van ebay gehaald bij mn 600D. Heb vrij grote handen en mn ringvinger en pink komen onder de body als ik schiet, in principe niet enorm vervelend, maar merkte het laatst op. Met grip wordt dit al een stuk beter denk ik. Plus dat ie dan met de 430EXII beter in balans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Wat ik direct merkte toen ik de grip had gemonteerd samen met mijn 430EXII dat de camera nu niet meer voorover helt als deze om mijn nek hangt.
Nu had ik er een 17-85 Canon lens aan hangen en zonder grip valt de lens naar voren/beneden.
Dat alleen al is een pluspunt voor mij :)
Met de Sigma 70-300 nog niet getest maar dat gaat een dezer dagen echt gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator4real
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 12:04
Sinds gisteren trotse bezitter van een EOS600D. Heb echter een probleempje waar ik even niet de vinger achter krijg wat hiervan de oorzaak is. Heb naast de body de lens: Sigma 18-200mm ii OS HSM (3,5-6,3) met een Hoya UV filter (62 mm).

Wat me bij het uitpakken en in gebruik nemen opviel is dat de auto focus het soms helemaal niet doet (gisteravond getest binnenhuis met object onder een lamp). Als ik de lens op AF zet, de knop half indruk wordt er soms wat bijgeflitst door de body maar krijg geen signaal (rode puntjes en piep) dat er scherp gesteld is. Sterker nog ik kan ook geen foto maken als je de knop verder in duwt.

Als ik switch naar MF, knop half indruk en draai aan de focusring en e.e.a. is ook visueel scherp krijg ik netjes de rode punten en piepjes en kan ik de foto maken. Terug naar AF en dezelfde afstand en frame en dan wel piepjes (AF heeft dan ook niet veel hoeven doen, naar mijn idee).

1) is nu mijn lens stuk (AF kapot) of de body (een van beide stuk, geen signaal/compatibel)
2) hoe controleer ik of de autofocus en OS motor/systemen echt werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Is het niet zo dat bij sommige Sigma's het front element een beetje los kan zitten? Ik zou eerder je vraag posten in het canon 2012 lenzen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator4real
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 12:04
Ben er al achter: body kapot. Body omgeruild en e.e.a. werkt nu naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:30
Predator4real schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:52:
Ben er al achter: body kapot. Body omgeruild en e.e.a. werkt nu naar behoren.
Had Mark toch gelijk, dat het aan je body lag. Mooi dat je hem zo snel hebt om kunnen ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
De grip is vandaag binnen gekomen, het is de Meike mk-550dl. Komt met 2 batterijen, een houder voor AA batterijen, 2 remotes, en een exta knoopcel voor de lcd van de grip. Zeer compleet dus! Het past allemaal prima en voelt best solide aan. Alle knoppen doen het en, na het vervangen van de knoopcel, het schermpje ook. De gebruikshandleiding is werkelijk verschrikkelijk, maar hier heeft iemand de moeite genomen om het naar fatsoenlijk Engels te vertalen. Grappige functie van de grip is dat je het in kan stellen om een x aantal foto's te nemen met y seconden interval! Handig als je een time-lapse wil schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Bedankt voor jullie reacties. Ga dit topic weer verlaten want het is een 60D geworden. Gister gekocht voor 641 euro omdat een site een goede aanbieding had, maakte de keuze een stuk eenvoudiger zeg maar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Qli-max op 29-04-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
Vandaag mijn eerste dslr gehaald, en dat is dus een 600D. Ben er erg blij mee :) Het is voor mij vooral even veel ontdekken en uitzoeken. Heb heel lang geleden af en toe wel eens met een analoge slr gefotografeerd, maar dat ligt allemaal niet heel vers meer in het geheugen.

Ik ben wel al tegen één probleempje aangelopen, en dat is niet met de camera maar met de acculader: die geeft een irritante hoge zoem tijdens het opladen. Hier in huis niet zo'n punt, maar ik kan me voorstellen dat ik er knettergek van wordt als de camera mee is op vakantie en in een hotelkamer 's nachts aan het laden is. Is dit een bekend probleem, of moet ik even terug naar de winkel?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

posttoast schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:39:
de acculader: die geeft een irritante hoge zoem tijdens het opladen. Hier in huis niet zo'n punt, maar ik kan me voorstellen dat ik er knettergek van wordt als de camera mee is op vakantie en in een hotelkamer 's nachts aan het laden is. Is dit een bekend probleem, of moet ik even terug naar de winkel?
Dat lijkt me niet normaal: die van mij maakt geen lawaai, als ik m'n oor erbij houd dan zoemt ie zonder accu erin en piept heel hoog bij opladen, maar dat hoor je dus op een paar cm afstand al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Misschien ben ik gewoon een heel gevoelige jongen hoor ;) Maar ik zal het checken bij de winkel!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon omruilen dat ding : Alle Canon laders die ik ken zijn gewoon stil :)

Enige die piept/een hoge toon produceert is een Phottix ding dat ik ooit heb gekocht, maar die was via eBay gekocht en zoo cheap dat ik daar geen moeite voor ga doen en waarschijnlijk effe zelf uit elkaar ga halen binnenkort.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ook ik ben sinds eind april in het gelukkige bezit van de 600D, ter vervanging van mijn 350D uit 2006.
Van mijn 350D kende ik alle ins en outs en ik had gewoon het gevoel dat ik die camera wat ontgroeid was. Los daarvan was ik inmiddels ruimschoots over het gegarandeerde aantal sluiterbewegingen heen gegaan en ik voorkom graag dat ik op vakantie met een kapotte sluiter zit. Dus tijd voor een nieuwe body!

Ik heb de 60D overwogen maar het enige echt grote voordeel daarvan is (voor mij) de grotere zoeker en daarmee betere focusmogelijkheden (zowel AF als MF beter). Het was me de flinke meerprijs uiteindelijk niet waard. Tegen mijn onderbuikgevoel in (“Ik ben mijn instapmodel ontgroeid maar nu kies ik weer voor een instapmodel, alleen nieuwer”) ben ik dus voor de 600D gegaan.

Mijn oordeel: dit is de beste €545 die ik ooit heb besteed. Wat een beest van een instapper!

Komende van de 350D is ALLES enorm veel beter: AF, lichtmeting, witbalans, ruisprestaties, LCD-schermpje… Kijk daarnaast naar alle nieuwe functies (live view, video, draadloze flitseraansturing al gebruik ik dat laatste niet) en er gaat weer een wereld voor me open.

Het enige nadeel t.o.v. mijn oude camera is dat ik werkelijk door de geheugenkaartjes heen vreet, 16GB is zo vol als je even video schiet in HD-kwaliteit en RAW-foto’s zijn ook al 25MB per stuk.
Verder schiet ik veel macrofoto’s vanaf statief en dan komt live view enorm van pas (flink inzoomen in live view en dan handmatig scherpstellen op details) maar met live view aan gaat de batterij aardig snel leeg merk ik. Zojuist die 3rd party grip met LCD-schermpje en timer enzo maar besteld die hierboven ergens wordt aangeraden, ik had ook een grip onder de 350D en die mis ik wel.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
SnoeiKoei schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:39:
Mijn oordeel: dit is de beste €545 die ik ooit heb besteed. Wat een beest van een instapper!

Komende van de 350D is ALLES enorm veel beter: AF, lichtmeting, witbalans, ruisprestaties, LCD-schermpje… Kijk daarnaast naar alle nieuwe functies (live view, video, draadloze flitseraansturing al gebruik ik dat laatste niet) en er gaat weer een wereld voor me open.
Erg herkenbaar. Wij komen van een 300D die op het op zich nog prima doet, maar wat een verschil!
[...] maar met live view aan gaat de batterij aardig snel leeg merk ik. Zojuist die 3rd party grip met LCD-schermpje en timer enzo maar besteld die hierboven ergens wordt aangeraden, ik had ook een grip onder de 350D en die mis ik wel.
De grip is prima: degelijk en netjes afgewerkt. De batterijen die erbij kwamen zijn helaas niet echt kwaliteit. Met 2 volledig opgeladen batterijen in de grip kwam ik niet nog niet aan 400 foto's met manual focus... Dat zou een enkele standaard Canon batterij makkelijk moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

croxz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:53:
De grip is prima: degelijk en netjes afgewerkt. De batterijen die erbij kwamen zijn helaas niet echt kwaliteit. Met 2 volledig opgeladen batterijen in de grip kwam ik niet nog niet aan 400 foto's met manual focus... Dat zou een enkele standaard Canon batterij makkelijk moeten halen.
Ja die accu's zijn een leuk extraatje maar daar doe ik het niet voor. Ik heb meteen 2 Phottix-accu's gekocht en voor zover ik kan overzien hebben die een prima kwaliteit. Goed om te horen dat de grip wel prima bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Phottix batterijen zijn wel OK inderdaad. Je hebt ook nog Saake-shop en acc4u of zo die goede batterijen kunnen leveren die je met de Canon lader kan opladen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

aq4u.nl d:)b Daar heb ik die Phottix-accu's vandaan, alleen wel via het EOSdigitaal-forum (net wat goedkoper, €13,- per accu inclusief verzenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 15:39

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik heb voorheen ook wat extra Phottix Titan's besteld voor m'n toenmalige 1000D. Nu wil ik ze ook wel weer gaan bestellen, had ze alleen toen voor minder uit de UK laten overkomen dan wat ze hier in deze Nederlandse shops te koop staan. Maar goed, als je ze binnen afzienbare tijd nodig hebt kan je ze beter bij AQ4u bestellen. Die paar euro extra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:34
Wat goedkope accu's betreft is DealExtreme je beste vriend: klikje

Wel 1 tot 2 weken levertijd, maar dan heb je ook wat :)

Overigens ook handig als je op zoek bent naar een lens hoods bijvoorbeeld, stuk goedkoper dan de originele en werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05 12:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik kan alleen maar AQ4u adviseren. Service is op en top. En dan bedoel ik niet alleen het versturen, maar ook bij defect naar een jaar. Kreeg ik zonder er om te hoeven vragen een nieuwe op gestuurd.
De Phottix zijn gechipt en worden herkend door de camera. (bij 7D en 5D zie je netje hoeveel foto's per batterij en percentage van de batterij)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 22:51
Deismyna schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:04:
Wat goedkope accu's betreft is DealExtreme je beste vriend: klikje

Wel 1 tot 2 weken levertijd, maar dan heb je ook wat :)
Kijk maar uit met de accu's van dealExtreme, heb al 2x gehad dat die accu's niet door de camera werden herkend, niet gechipped dus! En daarbij komt dat Dealextreme de laatste tijd veel trager is geworden 4 tot 6 weken is geen uitzondering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik heb niks tegen dealextreme maar een prijsverschil van 6 euro met zo'n Phottix-accu (waarvan ik alleen positieve verhalen lees) vind ik niet interessant genoeg om het risico van een DOA of ongechipte accu te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 13:42
Deze ken ik je aanraden, levertijd was voor mij wel 3-4 weken.
http://www.linkdelight.co...-Canon-Eos-600D-550D.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nog maar een keer reclame maken voor AQ4u: als je via het EOSDigitaal.nl-forum bestelt betaal je €1,75 meer voor je accu dan in jouw linkje (of niet eens, als jouw prijs ex verzenden is) (wel free shipping) en dan heb je als je vandaag bestelt en betaalt je accu morgen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 12:53
Vandaag een mooie actie bij MM, 32GB SD voor 20 euro alleen wel 10MB/s schrijven, is dus niet snel genoeg voor een 600D of wel? http://www.mediamarkt.nl/...iavandaag+-+dagaanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:25
Waarom zou het niet snel genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:51
Snel genoeg hoor, duurt alleen langer dan 1 seconde om je foto weg te schrijven ... maar je kunt prima bursten hoor, de camera heeft ook een buffer! ;) Ook full-hd filmen moet geen probleem zijn!

[ Voor 12% gewijzigd door Ventieldopje op 16-05-2012 20:19 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Zat. Heb in mijn 600D een Kingston 16GB zitten, die is 'slechts' class 4, dus 4MB/sec, en nog nooit problemen mee gehad. Buffer is voldoende voor zowel video als foto's, wegschrijven ook vlot genoeg :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 12:53
Dan heb ik hem besteld, olé! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Is Philips een beetje een ok merk voor geheugen? Daar ken ik ze eigenlijk helemaal niet van.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 14:06

pcprutser

No message

Of Philips een beetje fatsoenlijk is weet ik niet, maar ik heb 2x 32gb duracell kaartjes, bevallen prima.

Ik ben aan het denken of ik een handstrap zal kopen, de standaard draagriem wikkel ik altijd 2 of 3 keer om mijn pols, niet ideaal.. Maar het liefst wil ik de draagriem dan snel erop en af kunnen halen (niet elke keer kl*ten met die touwtjes), heeft iemand ervaring met een fatoenlijke oplossing daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:19

SomerenV

It's something!

Zelf gebruik ik kaartjes van ADATA. Die dingen kosten echt niks en voor filmen zijn ze meer dan goed genoeg (550D, 1080p). Zo af en toe schiet ik met burst wat foto's en dat lukt ook vrij aardig :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498958

http://www.bcc.nl/canon-eos600d18.html

weet iemand of dit een goede aanbieding is? of komt het vaker voor dat er aanbiedingen zijn met een nog lagere prijs?

ik wil graag een canon 600D met de extra 50mm lens. Maar ik wil weten of ik met deze aanbieding echt voordeliger uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498958

mmh ja dat had ik uiteraard al bekeken, maar ik doe een beroep op jullie ervaring :)
of jullie misschien bepaalde aanbiedingen weten of weten dat er iets aankomt waar ik beter op kan wachten (nieuwe aanbieding, set, nieuwe camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Vandaag in de buitenlucht een paar uur gestaan met mijn 600D en er gebeurde 2 rare dingen:
-De sluitertijd wou niet korter dan 1/200
-Het half indrukken (normaal voor het checken van je scherpte) resulteerde in een foto!

Het gebeurde niet 1 keer, maar vele keren. Laatst had ik ook al een keer last van het tweede punt. Zowel met de knoppen op de body zelf als op de battery grip deed zich dit voor. Ook zou het nog aan het objectief kunnen liggen, al verdenk ik die niet direct (Canon 18-135 IS).

Heeft iemand vaker dit probleem of weet iemand waar dit aan ligt en eventueel mee op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Die sluitertijd kan het gevolg zijn van je flits. Als die omhoog staat, pakt ie maximaal 1/200 van een seconde. Dat is namelijk de maximale flitssyncspeed van je camera. Was dat zo?

Dat andere zou ik niet weten, maar tenzij je een functie in Magic Lantern hebt aangezet, zou 'ie het niet moeten doen! Lijkt me echter sterk dat het aan je lens ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door tobiasvs op 16-02-2013 19:46 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Verrek! Ik had inderdaad de flitser erop en kan het nu reproduceren. Ik wist niet dat de flitser daar invloed op had..

Ik heb er nu geen last meer van, nu de camera weer opgewarmd is. Een instelling van ML heb ik niet veranderd. Misschien een sluiting in de body?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Maar je hebt ML er wel opstaan? Onder "trap focus" kan het namelijk zo zijn dat de camera met lens in handmatige focus al een foto maakt als de camera focus vindt met de sluiterknop half ingedrukt. Check eens of dat toevallig aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

Ja ML staat erop. Bleek inderdaad aan te staan, wist niet dat dat een functie was.. Zo leer ik mijn camera nog eens kennen haha.

Heb ik dan vast per ongeluk geactiveerd ofso.. Apart zeg..
Nu ik er even mee zit te spelen (om erachter te komen hoe het komt), blijkt de AF knop met 1 druk op de knop de trap focus te activeren, met diezelfde knop gaat hij overigens ook weer uit. Geeft de camera ook een piepje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik ben met de Saturn actie ook in het bezit gekomen van deze camera met de 18-135 lens.Ik moet zeggen dat het een hele verbetering is tov. mijn oude Fuji S5000 en met wat bijkluswerk wat ik doe het zich wel gaat terug verdienen.

Even op zoek naar een remote kwam ik een zooi zelfbouwprojectjes tegen.
http://wading-in.net/Tips/Remote.html
Onderdelen zijn besteld en gaan we lekker bouwen, kost immers maar een paar euro en kan je met een statief goede stabiele stille foto's schieten.

Getriggerd op een accu bij DX in dit topic is die meteen besteld (een maat bestelt regelmatig daar) en vond de Magic Lantern firmware wel interessant maar weet eigenlijk nog niet of het echt voor mij een meerwaarde zal zijn.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart321
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 00:50
Oh god, cashback van Canon én 16% korting bij Media Markt. 8)7
Nu duurder op Marktplaats dan nieuw in de winkel.

FML. Uitverkocht |:(

[ Voor 37% gewijzigd door Bart321 op 03-06-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24

Cheezus

Luiaard

Je kan (normaal) bij de mediamarkt/saturn acties gewoon dingen bestellen en vooraf betalen die niet op voorraad zijn, dan kun je hem over een weekje ofzo ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart321
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 00:50
Dat kan nu dus niet, helaas.
Wist het niet zeker, maar: "Indien een actie artikel is uitverkocht kan er geen reservering gedaan worden, op=op. "

Maarrrr, ben nog even naar de dichtstbijzijnde Mediamarkt (Zwolle) gescheurd (waarbij ik de maximumsnelheid vanzelfsprekend niet heb overschreden) en gelukkig hadden ze hem nog!
Nul minuten voor sluitingstijd afgerekend, oh wat voel ik me een impulsieve consumentist. O-)

Ik weet niet of het toeval is, maar de man voor me had er ook een...
Volgens mij gaan ze als warme broodjes over de toonbank.
Helemaal gezien nu ook de cashback van Canon is, uhm, zoals ik al had gezegd.
€ 338,76 voor een 600D is helemaal niet verkeerd volgens mij.

Zouden ze met die cashback alle 'oude' modellen eruit willen werken?
De 700D, het nieuwste model, is 300 euro duurder.
De sensor van de 600D is echter iets beter (zie DxOMark).
Nieuwigheden van de 700D (en 650D, die niet meer wordt verkocht) zijn een touchscreen, nieuwe draaiknop die helemaal rond kan, video-autofocus (waar je echt helemaal niks aan hebt) en dan heb je het wel gehad volgens mij.
Daarnaast is de 600D ook nog compatibel met Magic Lantern, zal nog wel even duren voordat dat geldt voor de 700D.
Als je al geruime tijd zit te azen op een spiegelreflex en je houdt van Canon, volgens mij is nu de tijd.

Koop je hem in de webshop dan kan je je nog bedenken trouwens, maar niet als je hem in de winkel koopt (en hebt uitgepakt).
Dat is wel een nadeel als je een twijfelaar bent, zoals ik.
Heb hem daarom ook nog niet uitgepakt trouwens.
Hmm :')

[ Voor 6% gewijzigd door Bart321 op 04-06-2013 01:28 . Reden: quote actievoorwaarden toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180171

Raar, heb er gisteravond laat nog 1 besteld.. wel een kit met 2 lenzen maar kon gewoon bestellen. Was rond een uur of 22:13 of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 23:58
Vraag me zelf af of er nog officiële firmware updates komen ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Als iemand vandaag nog een 600D zoekt, dagaanbieding bij de wehkamo. €359 inc kitlens is echt belachelijk goedkoop voor deze camera!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 15-12-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:00
Dat is inderdaad een koopje... het is dat ik gestopt ben mijn filmactiviteiten... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:43

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Anoniem: 87302 schreef op zondag 15 december 2013 @ 14:24:
Als iemand vandaag nog een 600D zoekt, dagaanbieding bij de wehkamo. €359 inc kitlens is echt belachelijk goedkoop voor deze camera!
Bedankt, besteld!

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij betaling met cadeaubonnen (t/m vandaag bij AH met 15% korting) slechts € 273,83.
((359 + 5.95 - 7.50) * 0.85) - 30 = 273.83
En eventueel nog een euro of 6 cashback via de bekende cashbacksites.
/crosspost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Liever niet crossposten. [Fotoapparatuur] Aanbiedingen juli t/m december 2013 is juist hier voor bedoeld.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik ben mijn acculader al een tijdje kwijt. Ik had gehoopt dat ie nog wel ergens op zou duiken, maar de batterij begint nu toch wel aardig leeg te raken. Tijd voor een nieuwe dus. Ik zoek me nu alleen een breuk naar wat ik moet kopen. Een officiële lader van Canon? Ik kan hem nergens vinden. Of is een imitatie-lader ook prima? Ik hoef geen goedkope DX meuk, maar als ik iets goedkoper uit ben met een alternatief dat ook prima werkt dan is dat mooi natuurlijk. Iemand tips?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 568972

In de gebruiksaanwijzing voor de camera staat een heel verhaal over het vergrendelen van de belichting (exposure lock) met de knop met de ster erop aan de achterzijde.

Wat ik echter niet kan vinden in de gebruiksaanwijzing is dat als je die knop ingedrukt houdt en je aan het keuzewiel draait je in het venster ziet dat de sluitertijd afneemt en de diafragma toeneemt en vice versa. Ideaal dus als je een foto met meerdere scherptedieptes wilt maken. Is dit ook de bedoeling van deze functie? Ik vind het zo raar dat er niks over in de handleiding te vinden is.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 568972 op 03-01-2014 18:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Het staat er niet in specifiek in combinatie met die knop, maar de functie van het wieltje bij een semi-automatische belichtingsmodus is inderdaad dat de verschillende instelling-combinaties (met uiteindelijk dezelfde belichting) worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 568972

Aha! Dat laatste is natuurlijk de truuk, dat je met dezelfde belichting werkt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 14:37
Hoe zit het met Canon en dode pixels op de sensor? Ik heb er nu minimaal 3 en binnenkort loopt mijn garantie af. Dus als ik de kans hem laat ik hem het liefst maken :P
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/wryo2q.png

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Doe eens Google/YouTube Search op hot pixel dan krijg je zoiets :

;)

Staat ook in de handleiding geloof ik... :?

Pagina: 1 2 Laatste