Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50
Afgesplitst van Digitale camera voor kinderen

Ik ben gisteren (tevergeefs) in 6 winkels geweest, opzoek naar een camera voor mijn dochtertje. (3,5)

Nu is ze erg zuinig op haar spulletjes, en ook op die van papa en mama. (afstandsbediening, de telefoons, en zelfs de ipad behandeld ze erg voorzichtig en netjes.)

Ze zag van de week bij Intertoys een camera in de vitrine en ze ging helemaal glunderen. "ooohh DIE wil ik wel hebben, daar ga ik voor sparen" :>
Ze had met sinterklaas een wegwerpcameraatje gekregen, en daar was ze he-le-maal mee in d'r nopjes.

Spaarcentjes van madam eens nageteld, en 69 euro en een paar centen.
Op naar het winkelcentrum en een cameraatje zoeken.

Voor mijn vrouw een (roze) ZX-350 van Casio meegenomen (kek dingetje trouwens, superrap ook) en mijn dochtertje zag d emooiste kleuren cameraatjes, maar ze zijn allemaal net niet geschikt voor kleine kinderen (mijns inziens)
We hebben behalve die ene speelgoedcamera ook niet echt wat gevonden. megapixels worden nieteens genoemd, en er zouden 640 foto's op het interne geheugen van 256 MB gaan :{, geen flitser ook :|
Ik heb daar toch best moeite mee dan om daar 39 euro voor af te rekenen.

Zo voorzichtig als ze is, toch nog eens terug naar saturn, en nog eens alle cameraatjes goed bekeken. Er zijn er wel enkele die "zouden kunnen". Ze staat er ook bij en zegt: "ik kan er écht heel voorzichtig mee zijn hoor!"
Maar een bumperscase oid lijkt niet te bestaan. Gewoon, just in case.

onverrichter zaken weer naar huis gekeerd, met een ietwat teleurgesteld, maar wel super begripvol dochtertje op de achterbank O+

Nu bestaat dit topic al een tijdje, maar ik ben nu toch wel toe aan wat adviezen en vooral tips. Verder dan die v-tech dingetjes online kom ik ook niet, maar ook die dingen met hun 70 euro vind ik echt weinig value for money

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 23:49 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op amazon.co.uk zoek dan zie ik die vtech camera's voor 40-50 pond online staan. Ik zou er absoluut eentje overwegen. Die dingen zijn gewoon briljant. Ja, ze hebben vast een resolutie van 640x480, maar daar gaat het niet om. Je kunt achterop je foto compleet verneuken met allerlei smileys en andere fratsen en ze zijn niet kapot te krijgen! Kortom, de ultieme toy.

Stap even af van het idee dat het fotografisch geweldig moet zijn. Het is in eerste plaats een speelgoed ding en je kunt achteraf die foto's gewoon op de computer bekijken. Helaas niet high-res nee, maar dat is ondergeschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46

sapphire

Die-hard pruts0r

Op welke punten voldeden de camera's niet aan je eisen voor je dochter?

Want er zijn toch genoeg van die goedkope cameraatjes van Samsung, Kodak, GE die erg spimpel in gebruik zijn. En stevig zijn ze vaak ook echt wel.

maar je dochtertje klinkt wel als een schatje O+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
:D
ja ze is heel lief, begripvol en meegaand :)

nouja eisen, wat valt er te eisen....
het punt is dat ze die van mama toch ook wel erg mooi vindt, en dat sindsdien die "speelgoed-dingen" voor "kleine kindjes" zijn, en dat is zij uiteraard niet meer O-)

maar het gaat me er puur om dat alsie een keertje valt er geen man over boord is.
gewoon een solide apparaatje.
maar het lijkt wel alsof het niet bestaat, iets zonder uitschuiflens en dan val-proof zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:31:

het punt is dat ze die van mama toch ook wel erg mooi vindt, en dat sindsdien die "speelgoed-dingen" voor "kleine kindjes" zijn, en dat is zij uiteraard niet meer O-)

maar het gaat me er puur om dat alsie een keertje valt er geen man over boord is.
maar het lijkt wel alsof het niet bestaat, iets zonder uitschuiflens en dan val-proof zeg maar.
pricewatch: Olympus µ TOUGH-3000 Paars

Boven budget denk ik? Maar wel sterk genoeg (en paars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb thuis twee Vtechs rondslingeren.
Vreten batterijen (aangezien je er ook spelletjes op kan spelen) en kunnen behoorlijk veel hebben. Maar niet alles. De roze leeft nog, de blauwe moet papa maar eens aan gaan tweaken.

Fotokwaliteit? Mijn oude Nokia maakt betere foto's, het zijn verschrikkelijke foto's. Het is een camera voor kids, er hoeft geen 15MP uit te rollen maar een oud mobieltje levert betere plaatjes op. Het is een leuk hebbeding, voor de vakantie ideaal (door de spelletjes en meen ik mp3tjes) en zolang ze <5jaar zijn is de kwaliteit van de foto's ondergeschikt.

Nu ga ik ook op zoek naar iets met een betere kwaliteit fotootjes, maar een bepaalde stuitervastheid zal deze nog steeds moeten hebben. Het zal eens leuk zijn als ze hun fotootjes deze vakantie konden afdrukken.

Kwam in Frankrijk deze zomer een cameraatje tegen (Vtechs vergeten mee te nemen) dat van ellende uit elkaar viel en verschrikkelijke foto's nam. Nog erger dan. €29 down the drain. En niet echt motiverend voor de kids. (913D Camera, met Toystory figuurtjes erop, je bent gewaarschuwd)

http://www.squidoo.com/rugged-digital-camera (Vond deze link naar wat stevigere cameraatjes)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07
Zo'n 913 heeft mijn dochter ook gekregen een paar maand geleden.
Ze heeft er welgeteld 1 dag mee gespeeld. Gespeeld, want foto's maken kan je er echt niet mee :(

Verschrikkelijk ding, puur weggegooid geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

paQ schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:31:

Dit lijkt me wel leuk voor een meisje, ook best makkelijk in het gebruik volgens mij..
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8GEhRagCBe8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52
Lol, hoe vaak kan een topic gekicked worden. Vooral lol omdat de oorspronkelijke dochter van 3 naar 9 is gegaan in die tijd. Zou de fuji t nog doen?

Ik zou voor kinderen toch het snelst zo'n olympus of canon schop-proof camera nemen. Kun je er zelf ook nog een keer mee snorkelen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:58
Sowieso zou ik gaan voor een camera waarbij de lens intern is of in ieder geval niet naar buiten komt. Kan dat niet stuk gaan zegmaar. En misschien eens rondstruinen over marktplaats?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Het is wat Mien olta zegt.
Het afdrukken en ze dan aan Oma laten zien is wel fun-factorverhogend.
Anders is het klik klik en is de lol er daarna wel af.
Opa_vertelt schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:11:
[...]

Dit lijkt me wel leuk voor een meisje, ook best makkelijk in het gebruik volgens mij..
[video]
kijk... dat begint erop te lijken :)

en dan nog ergens zien te vinden :|

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 06-02-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:19:
Lol, hoe vaak kan een topic gekicked worden. Vooral lol omdat de oorspronkelijke dochter van 3 naar 9 is gegaan in die tijd. Zou de fuji t nog doen?
Goed punt. Standaard zoek je maar in topics van de laatste 4 jaar oid, dus maar even afgesplitst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

paQ schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:31:
Het is wat Mien olta zegt.
Het afdrukken en ze dan aan Oma laten zien is wel fun-factorverhogend.
Anders is het klik klik en is de lol er daarna wel af.

[...]

kijk... dat begint erop te lijken :)

en dan nog ergens zien te vinden :|
Dat laatste had ik nieteens aan gedacht, best een probleem..

Staan er wel een paar op ebay, zoals deze 5MP: http://cgi.ebay.nl/INGO-H...3%B6r&hash=item43a29dbbe3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-07 09:35
Waarom geen 2e handsje?

Ik kwam gister nog een Kodak CX6440 tegen in de bureaula.
Zit ook nog een dockingstation bij.

http://www.steves-digicam.../kodak-dx6440-review.html

Die mag je zo van mij hebben, als hij het nog doet.
Het is natuurlijk niet het beste van het beste, maar om mee te beginnen best leuk.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou geen speelgoed camera kopen maar gelijk een echte. veel betere kwaliteit volgens mij. Rond de 60 Euro is al genoeg keus, neem gewoon een leuke roze! Ze leert er echt wel mee omgaan, lijkt mij. http://tweakers.net/price...OXi4NN-syjoxeSGOkdVjCilfA

Zo´n Polaroid PoGo direct klaar is ook wel heel cool, jammer dat de cartridges een beetje prijzig zijn.
pricewatch: Polaroid PoGo Instant Digital Camera Rood

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 07-02-2011 15:44 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 11:41

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn dochter (3) is helemaal hoteldebotel op haar vtech camera. Die heb ik helemaal bij de duitse toys'r'us moeten bestellen omdat ze nergens meer te krijgen zijn in NL. Dat komt volgens mij omdat ze overstappen op die vtech videocamera.

http://www.toysrus.de/pro...973621&prodFindSrc=endCap

(Wanneer je toch voor meer dan E100 gaat bestellen moet je even de coupon code op www.toysrus.nl gebruiken)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:31
Fiber schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:43:
Ik zou geen speelgoed camera kopen maar gelijk een echte. veel betere kwaliteit volgens mij.
Mijn dochter (5) heeft nu haar Vtech Kidizoom pro 2 weken en dat ding is al 3 keer op de grond gedonderd, en dat terwijl ze echt niet slordig is. Oppakken en dat ding werkt gewoon verder.

Knappe digicompact die dat ook zo volhoudt. Om het nog maar niet te hebben over de leuke kadertjes voor die kleintjes, de krokodillenbek waarin je opa zijn hoofd kan fotograferen en de tralies voor dat vervelende neefje. Dolle pret voor die kleintjes!

En oh ja: de koptelefoon om MP3's van K3 en Mega Mindy op te luisteren is ook favoriet.

Gewoon doen dus zo'n Vtech, alleen is roze op...paars is nu alleen nog maar in de winkel te koop volgens mij.
Pagina: 1