Mijn i5 blijft freezed op willekeurige momenten

Pagina: 1
Acties:

• iVisionz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05-2022
Hallo allemaal, sinds ik een maandje een MSI GTX 480 heb keek ik eergisteren eens in de doos en vond ik een coupon voor gratis Resident Evil 5. Ik dus naar nvidia.com en dat ding downloaden, na het downloaden gaan installeren en ondertussen Call of Duty black ops zombies gaan doen, na een tijdje even dat op pauze gezet en naar een vriend gegaan. Bij terugkomst geswitched van black ops naar msn en toen weer naar black ops. Pats. Pc frozen. Ctrl alt delete werkte niet pc reageerde helemaal nergens meer op. Dus maar resetten, weer aangezet en kreeg windows error recovery, vervolgens start normally gedaan en toen bleef ie in het welkomsscherm hangen en dus weer gereset. Dit keer startte die normaal op. Echter begon windows de drivers voor mijn g15 keyboard, g35 headset en andere usb devices te downloaden en omdat mn videokaart pas driver 260 was meteen de 265 gedownload van nvidia. Echter onder het installeren van die driver freezde de pc weer en weer. Uiteindelijk is het toch gelukt maar de pc blijft nog steeds willekeurig freezen. Soms doet ie het normaal, soms niet.
Ik denk eigenlijk zelf dat mn harde schijf verrot is omdat ie ook regelmatig de schijf wilt checken op fouten
Ik heb 2 samsung 1tb schijven in raid 1 (mirrored dus)

Algemene pc stats:
Mobo: msi p55m gd45
Intel core i5 750 @ 3,2 ghz met scythe big shuriken rev b
Corsair vengeance 8gb ddr3
Msi 480 gtx 1,5 gb gddr5
Zalman 1000w dual heatpipe cooled power supply
Windows 7 ultimate 64 bit EN
2x samsung spinpoint 1tb in raid 1
22" samsung syncmaster 226bw
24" BenQ G2420 hd
Logitech g15 v2
G9 muis
G35 hs
G3e 80 w

Mijn vraag is: wat moet ik nu doen? Mn hardeschijf laten checken door een programma, defragmenteren ofzo? Of ligt het ergens anders?

Verwijderd

Gooi er eens HDTune overheen, kan je gewoon gratis downloaden. Als er dan iets met je harddisks aan de hand is, dan horen we het wel.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:58
Die meldingen van je harde schijf komen puur doordat windows niet netjes afgesloten is, om corruptie van je filesystem te voorkomen, controleert windows even.

Heb je ten eerste al geprobeerd je CPU op stock snelheid te laten lopen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• iVisionz
Nope nog niet geprobeert en ik ga eens dat hdtune proberen, wat me wel opvalt is dat soms de pc helemaal niet doorstart en in het schermpje blijft hangen van MSI p55m gd45 waar allemaal reclame staat van features the p55 chipset etc. Of soms start die maar alleen dat zwarte scherm van windows 7 dat "het vlaggetje ronddraait" en dan blijft hangen. Of in het blauwe o Welcome schermpje, of bij het kijken van YOuTube filmpjes in firefox stuggelt het geluid steeds stroever, blijft het beeld hangen (of valt het beeld weg en staat er No signal) en freezzd de pc. Ik ben dus nu al vrij zeker dat het aan mn harde schijven of windows ligt.
Maar normaal als 1 schijf zou wegvallen zou de ander het toch moten overnemen?

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:39

InFamous

excommunicado

Ik zit eerder aan een niet stabiele pc te denken. Kijk is in je windows logs of daar iets staat over een bsod.

Formerly known as Ragdoll

• iVisionz
Nope geen bsod"s gehad. De pc blijft gewoon vasthangen. Soms reboot die uit zichzelf en soms ook niet.
Maar ik ben zelf al tegen een paar punten aangelopen:
De schijven zijn niet bedoeld voor in raid te zetten heb ik vernomen
De windows is illegaal, het windows activation ding is er gewoon uitgesloopt met removeWAT
Het geheugen is misschien niet goed? In het verleden gaf een 2Gb ocz kitje ook al veel problemen met bsod"s etc en toen zaten de schijven in raid 0 (wel met een legale OEM win7 home premium) en een msi 295 gtx
Er zit geen virusscanner op. Het kan dus ook een kwaad virusje zijn wat met die kut nvdia installer is meegkomen van Resident Evil 5 want sinds toen freezd die steeds
Iemand een goede cleantool?

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-02 20:37
iVisionz schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:38:
Nope geen bsod"s gehad. De pc blijft gewoon vasthangen. Soms reboot die uit zichzelf en soms ook niet.
Maar ik ben zelf al tegen een paar punten aangelopen:
De schijven zijn niet bedoeld voor in raid te zetten heb ik vernomen
De windows is illegaal, het windows activation ding is er gewoon uitgesloopt met removeWAT
Het geheugen is misschien niet goed? In het verleden gaf een 2Gb ocz kitje ook al veel problemen met bsod"s etc en toen zaten de schijven in raid 0 (wel met een legale OEM win7 home premium) en een msi 295 gtx
Er zit geen virusscanner op. Het kan dus ook een kwaad virusje zijn wat met die kut nvdia installer is meegkomen van Resident Evil 5 want sinds toen freezd die steeds
Iemand een goede cleantool?
Misschien heeft de voeding er genoeg van? Dit lijkt me namelijk niet iets softwarematigs..Misschien is flink je cpu en/of gpu stressen.

Verwijderd

Spybot Search & Destroy. Al een wat ouder progje, maar wel gratis (tegenwoordig niet meer). Zoek naar versie 1.5 of 1.6.

• iVisionz
Hmm ik vraag me af hoe ik mn systeem volledig kan scannen als ie om de haverklap vasthangt en reboot :S
karstnl schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:43:
[...]

Misschien heeft de voeding er genoeg van? Dit lijkt me namelijk niet iets softwarematigs..Misschien is flink je cpu en/of gpu stressen.
Ook bij dit, hoe kan ik mn pc bijv 8 uur laten primen als die steeds vasthangt?

[ Voor 62% gewijzigd door iVisionz op 06-02-2011 23:53 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een harde freeze is toch vrijwel altijd een hardwarematig probleem. Download eerst eens een Ubuntu live cd bijv. en werk daar eens een uurtje in. Verder BIOS resetten, alles op default, OC eraf etc. Niet essentiële hardware eruit/eraf. Voltages checken in je BIOS (als je een voltmeter hebt is dat beter). Memtest86 een paar uurtjes draaien.
Kom daarna maar weer eens terug dan :P

Verwijderd

Als je schijven mirrored zijn, kun je ze dan niet omwisselen? Of vergis ik me daar in raid 1?
Lijkt me sterk dat het de voeding is met zijn 1000 Watt (A-merk), die moet het zaakje toch makkelijk kunnen voorzien van prik, de cpu op die snelheid is ook niet direct een aanleiding om deze van de freezes te verdenken, al kun je hem wel als test eens op stock draaien. Je geheugen een voor een testen is ook een goed idee, de rest eruit halen en een enkel slot gevuld laten, daarna uitwisselen, er kan ook een geheugenslot stuk zijn natuurlijk, ook even allemaal apart testen.
Pagina: 1