Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547

Topicstarter
Ok, ten eerste, ik ben een volledig noob op telefonie gebied. Dus sorry bij voorbaat als dit een hele domme vraag is.

Mijn vrouw heeft haar toestel in de wc pot laten flikkeren. Totaal in het water. Helaas ook na 72 uur wachten en drogen ging het toestel niet meer aan.
Nu had ik nog een oud mobieltje in de kast liggen en die wil ik haar nu meegeven.

Beide toestellen zijn pre paid. Haar oude was van Vodafoon en mijn oude mobiel is van telfort.

Nu heb ik het telfort kaartje uit mijn oude mobiel gehaald (samsung SGH-S500) en haar vodafoon sim kaartje dus in mijn oude samsung geplaatst.
Als ik nu de samsung aan zet vraagt ie om een netwerk wachtwoord.
Ik heb de PUK code van mn telfort (ik dacht, telefoon is nog gelockt op telfort sim en met puk code kan ik hem sim vrij maken? ) Telefoon is ouder dan 2 jaar en volgens mij zit je dan niet meer vast aan telfort toch?

De PUK code pakt ie niet. Wat bedoelt ie nu met netwerkwachtwoord? Is dat dan het wachtwoord van de vodafoon sim die ik er in gestopt heb?
Op haar oude telefoon zat overigens geen wachtwoord. Ook niet voor het aanmelden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De simlock verdwijnt niet vanzelf, dat zul je bij een winkel gratis moeten laten doen of een formulier invullen van de oorspronkelijke provider. Dit kan meestal na een jaar.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 18:07
zou wel een beetje nutteloos zijn, als de bijgeleverde puk code je mobieltje simlock-vrij zou maken .. dan heeft het hele simlocken geen nut.

ik gok erop, dat de netwerkcode die gevraagd wordt, de pincode is van de sim die je in je mobieltje hebt gestopt .. die van telfort dus. sowieso even bellen met telfort om je simmetje weer vrij te geven als je te vaak dan 3x hebt geprobeerd m te unlocken, en als het dan nog niet werkt, even naar een belwinkel met je mobieltje alwaar ze voor pakweg 15 euro je mobieltje simlockvrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zijn geen codes oid die je kan invoeren zodat je hem simlock vrij kan maken?

PS wat is trouwens de garantie termijn voor een standaard telefoon bij mediamarkt? Is dat fabrieksafhankelijk of krijg je bij de MM altijd minimaal 2 jaar garantie? (wettelijke garantie consument?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Naar de garantie kun je wel fluiten. Dit valt namelijk onder 'user abuse'. Bij de gesimlockte telefoon moet je bij de originele provider de PUK/Unlock code opvragen, dus in dit geval bij Vodafone. Dit kan gratis na één jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb via telfort de simunlock code kunnen aanvragen. Duurt alleen 7 dagen voordat ik hem thuis heb.
Dus daarna zou die simlock vrij zijn en zou ik het vodafoon sim kaartje erin kunnen doen.

https://www.telfort.nl/KB...ock58-Instructies-Samsung

X640, S500
U heeft twee unlockcodes ontvangen:

SIM-unlockcode (NCK).
GID-unlockcode (SPCK).

1.Haal de simkaart uit het toestel. Tijdens het unlocken mag er geen simkaart in het toestel zitten.
2.Zet de telefoon aan.
3.Toets in: #7465625*638*NCK code# (Bij het invoeren van de 8-cijferig NCK-code veranderen de cijfers in streepjes).
Nadat het laatste hekje (#) is ingevoerd verschijnt in het beeldscherm de volgende tekst: Netwerkblokkering uit.
4.Toets in: #7465625*77*SPCK code# (Bij het invoeren van de 8-cijferig SPCK-code veranderen de cijfers in streepjes).
Nadat het laatste hekje ( #) is ingevoerd verschijnt in het beeldscherm de tekst: SP blokkering uit.
De simlock is verwijderd.

Denk dat ik nu ff moet wachten totdat ik die sim en gid unlock code heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
Anoniem: 19547 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:00:
Er zijn geen codes oid die je kan invoeren zodat je hem simlock vrij kan maken?
Jawel, dat is de code waar het toestel om vraagt. Die zul jij bij Telfort moeten opvragen. En dan heb je geen simlock meer op je toestel.

edit: ^^ dat had je dus zelf ook al door...

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 06-02-2011 23:16 ]

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1