Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goed back-up programma voor IT professionals?

Pagina: 1
Acties:

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:38
Ik heb werkelijk bijna het hele internet afgezocht maar heb nog niet iets gevonden wat echt bij mijn eisen past. Ik ben op zoek naar een goed-backup programma wat ik kan gebruiken voor klanten zodat ze als het ware een virtuele drive krijgen waar ze programma's en bestanden kunnen opslaan. Het is de bedoeling dat alles via mij gaat (facturatie e.d.) dus een soort van whitelabel oplossing.

Ik heb een aantal eisen:
- Het moet betaalbaar zijn, geen hoge fees voor whitelabel zoals € 250 zoals ik ze heb gezien
- Ik moet de klant zelf kunnen factureren, zelf de kosten kunnen bepalen etc.
- Gemakkelijk in gebruik

Wat ik allemaal al geprobeerd heb (o.a.)
- Livedrive (te duur (€ 40 per computer per jaar). Ik wil als het ware een ruimte kopen en gebruikers een deel van die ruimte verkopen
- Argeweb (€ 250 instapkosten, te hoog)

Verder ben ik fan van dropbox maar dit is helaas niet wat ik zoek.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

Verwijderd

Nomadesk?

Branded Nomadesk – Put your brand on the product

http://www.nomadesk.com/about/partnerprogram/

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 21:44 ]

• radeoxx
Had ik ook al eens geprobeert maar is eigenlijk hetzelfde als livedrive..best prijzig en je kunt niet apart ruimtes 'verdelen' aan klanten....

Edit: + je moet 40 € per licenctie (dus per klant) betalen per jaar. Ik wil eigenlijk gewoon een ruimte 'huren' en die verdelen aan klanten.
Edit2: Startup kosten voor whitelabel is € 2500. Dat is echt te veel.

[ Voor 21% gewijzigd door radeoxx op 07-02-2011 11:55 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zet een server op, richt 'em in en beheer 'em? Met gratis software moet je een heel eind komen, en een server huren hoeft geen 40/usr/j te kosten als je voldoende klanten hebt. Of iets als S3 (wat ook door dropbox wordt gebruikt onder de motorkap), maar ook dat is handwerk om er een werkende oplossing van te maken. Maar als 40eur/jaar al te veel is voor je klanten dan zal dit je wel te veel werk zijn.

Dropbox (teams): waarom niet? Of wil je ook niet een account aanmaken op eigen naam en de loginnaam doorspelen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• radeoxx
F_J_K schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:30:
Zet een server op, richt 'em in en beheer 'em? Met gratis software moet je een heel eind komen, en een server huren hoeft geen 40/usr/j te kosten als je voldoende klanten hebt. Of iets als S3 (wat ook door dropbox wordt gebruikt onder de motorkap), maar ook dat is handwerk om er een werkende oplossing van te maken. Maar als 40eur/jaar al te veel is voor je klanten dan zal dit je wel te veel werk zijn.

Dropbox (teams): waarom niet? Of wil je ook niet een account aanmaken op eigen naam en de loginnaam doorspelen?
De kosten van € 40 / jaar per gebruiker zijn helaas niet de enige kosten, er zijn ook € 2500 startup kosten aan verbonden bij nomadesk. Licencies voor dropbox is USD795 per jaar voor 5 gebruikers, ook veel te duur. Wat ik zoek is een simpele 'ftp benaderbare' opslagruimte op internet..dat moet toch niet duur zijn? Misschien gewoon een website hiervoor kopen met veel opslagruimte en dan klanten toegang geven tot de ftp ..hmm

Edit:

Ik ben nu aan het kijken met S3 backup van Amazon, en dat ziet er fantastisch uit. Als ik het goed begrijp kan ik dan een 'bucket' toewijzen aan iedere klant. (en dan een mooi tootlje gebruiken, maar daar zijn er veel op internet van te vinden) zodat dit automatisch de boel backupt bij de klant bijv.

Enige probleem is dat ik niet weet of je maximale size in kan stellen voor S3 storage per bucket. Want anders kan de klant natuurlijk gewoon 500GB daarin gaan zetten en ik maar betalen:P

[ Voor 19% gewijzigd door radeoxx op 07-02-2011 12:47 ]

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:12
Radeoxx schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:55:
[...]

De kosten van € 40 / jaar per gebruiker zijn helaas niet de enige kosten, er zijn ook € 2500 startup kosten aan verbonden bij nomadesk. Licencies voor dropbox is USD795 per jaar voor 5 gebruikers, ook veel te duur. Wat ik zoek is een simpele 'ftp benaderbare' opslagruimte op internet..dat moet toch niet duur zijn? Misschien gewoon een website hiervoor kopen met veel opslagruimte en dan klanten toegang geven tot de ftp ..hmm

Edit:

Ik ben nu aan het kijken met S3 backup van Amazon, en dat ziet er fantastisch uit. Als ik het goed begrijp kan ik dan een 'bucket' toewijzen aan iedere klant. (en dan een mooi tootlje gebruiken, maar daar zijn er veel op internet van te vinden) zodat dit automatisch de boel backupt bij de klant bijv.

Enige probleem is dat ik niet weet of je maximale size in kan stellen voor S3 storage per bucket. Want anders kan de klant natuurlijk gewoon 500GB daarin gaan zetten en ik maar betalen:P
Een max size per bucket kan bij Amazon niet ingesteld worden voor zover ik weet. Let op op de software die je gebruikt, test deze vooral door en door. Heb ik het verleden vele backup tools gebruikt, maar de meeste maken de beloftes niet waar en zijn niet geschikt om zonder beheer te laten draaien.

Je kan natuurlijk wel zelf kijken naar de grootte van de buckets en aan de hand daarvan je klanten factureren..

Heb zelf goede ervaringen met S3 Backup.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij heeft www.backupagent.com ook een white-label oplossing.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Stuur es een mailtje naar deze mannen: http://www.backblaze.com/

• radeoxx
Clock schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:33:
[...]

Een max size per bucket kan bij Amazon niet ingesteld worden voor zover ik weet. Let op op de software die je gebruikt, test deze vooral door en door. Heb ik het verleden vele backup tools gebruikt, maar de meeste maken de beloftes niet waar en zijn niet geschikt om zonder beheer te laten draaien.

Je kan natuurlijk wel zelf kijken naar de grootte van de buckets en aan de hand daarvan je klanten factureren..

Heb zelf goede ervaringen met S3 Backup.
Dat is toevallig! Ben nu die S3 backup aan het testen en bevalt al enorm goed. Was even uitvogelen of hij ook backupte in background maar dat is inderdaad zo.

Maar iemand een idee hoe ik een limiet 'instel' voor klanten..anders krijg ik dalijk torehoge rekening opeens.

Pagina: 1