Toon posts:

Netwerk chaos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een router gebouwd met een 486dx50.
Die werkt prima.
Mijn twee ander pc's zitten samen met deze router op een 10/100 hub. De twee pc's hebben 10/100 mbit kaarten en de router heeft een 10mbit kaart.
Ik kan via de router internetten (zie dit bericht:).
Toch heb ik een probleem.
Probleem:
Als ik mijn twee pc's aan heb staan kan pc1 (win2k) wel pc 2(winme) zien maar andersom niet. Tenminste, ik kan wel vanuit beide pingen maar als ik in de verkenner in pc 2(winme) op volledig netwerk klik dan krijg ik de melding dat ik er niet in kan komen.
(ik zie overigens wel de ander pc voor dat daar op is ingelogt) Van af pc 1(wink2) kan ik wel pc 2(winme) zien.

Dus: Ik kan wel van pc 1(wink2) op pc 2(winme) komen maar niet andersom. Terwijl ik vanaf pc 2(winme) wel kan pingen naar pc 1(wink2).

HELUP :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een soort gelijk probleem alleen dan met Win98 en Win ME ( <- spreek uit als mie lol) Blijkt wel dat je op het zelfde domein/werkgroep moet aanmelden. Anders denkt WinME dat hij daar geen toegang tot heeft.

og een puntje. Kon niet helemaal goed begrijpen op deze vroege ochtend wat je had getypt maar als je alleen die WinMe bak heb aan staan kan je dan wel in netwerk omgeving kijken, dus netwerkomgeving en dan volledig netwerk. Krijg je dan nog de fout melding van kan netwerk niet vinden of iets dergelijks. Dan kan je proberen om je netwerk instellingen weer in te stellen.

Je netwerk omgeving in windows is wel NetBeui (hmm foute spelling???) daar kan je alleen mee werken. Als je met TCP-IP werkt dan werkt dan werkt je netwerk omgeving niet in WinME/Win98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Gewoon intypen:
net use h: \\ipnummer_windows2k_bak\sharenaam

of:
net use h: \\naam_windows2k_bak\sharenaam

Probeer ook eens naar de computernaam van je Windows2K bak te pingen.
Als sharenaam kun je ook C$ gebruiken, want dat is een standaard hidden share. ;)

Suc6! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb echt vanalles geprobeert maar net las ik een tip in een andere thread dat je gewoon bij uitvoeren "\\ip_nummer_andere_pc" moest intikken en dat werkte prima.

Ze zaten al in de zelfde groep enz. Misschien heeft het wat te maken met de router die eerst even de weg moet worden gewezen......

Ik ben blij dat het nu werkt, hopen dat het zo blijft.

Ik heb er even een snelkoppeling van gemaakt. Maar omdat het ipnummer dynamische is weet ik nog niet of het goed blijft gaan. We zullen zien.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft te maken met NETBIOS dit protocol wwordt gebruikt om computers zichtbaar te maken in netwerkomgeving, nou heeft dat een ellendig nadeel dat het niet routeerbaar is zoaals TCP/IP, heb je dus een router tussen twee systemen staan, kun je de ander nooit zien. Maar door directe benadering lukt dit wel bv. //computer-1 in te typen in
Start->Uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Dat komt door w2k. Je moet namelijk een dir sharen en dan bij de permissions de inlog naam van de winme bak invoeren.
Draaien maar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan maar een ding zeggen en dat is dat winme ontzettend tering tifus kut is wat betreft netwerken. Gebruik vooral niet de wizzard, want die maakt alles erger. ik kon geen contact krijgen. Uiteindelijk een schone installatie en ja hij deed het weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Usersccountje op winme bak aanmaken en zelfde user op win2k aanmaken en huppatee het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 09:10

EelCapone

Ik kom je halen!

Op Friday 16 March 2001 08:39 schreef Halon 1202 het volgende:
[...]
Je netwerk omgeving in windows is wel NetBeui (hmm foute spelling???) daar kan je alleen mee werken. Als je met TCP-IP werkt dan werkt dan werkt je netwerk omgeving niet in WinME/Win98.
hmm.. theoretisch zou dat toch wel mogelijk moeten zijn, omdat TCP/IP ook NetBios ondersteunt?

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is min of meer voor elkaar. TNX all :)
Pagina: 1