Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ma1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Als ik mijn Samsung P2370 via een adapter om van vga naar dvi te gaan aansluit dan krijg ik 2 zwarte balken aan de zijkant van het scherm.

Dit heb ik geprobeert:
- alle instellingen van het scherm veranderen = helpt iets de zwarte balken worden kleiner maar blijven nog bestaan.
- aansluiten via een adapter van dvi naar hdmi = probleem opgelost.

Maar nu wil ik het 2 dezelfde schermen aansluiten (1 via hdmi en 1 via vga) op mijn Acer 7738G

Hier is iemand met het zelfde probleem maar die lost het op om hem via hdmi aantesluiten:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=153771

Zou iemand tips/oplossingen/advies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Draai je wel de native resolutie van het ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ma1
ik stel hem in op 1920x1080
dus volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:25
Zet de VGA output/input hem niet automatisch om in 4:3 verhouding in plaats van 16:9?

[ Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 06-02-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat het probleem erin zit dat je via een analoge VGA aansluiting geen 1920 x 1080 kan uitsturen en je eens een lagere resolutie kan proberen want ik denk dat daar het probleem in ligt.

Wat betreft je VGA poort en HDMI poort tegelijk gebruiken denk ik dat niet gaat lukken en je meestal maar 1 van de 2 kan gebruiken. Meestal is het namelijk zo bij de reguliere videokaarten dat de 1ste uitgang meestal gecombineerd is met HDMI, en dit zal denkelijk bij je laptop ook hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ma1
Ik weet zeker dat je via een analoge vga uitgang full hd resolutie kan uitsturen. omdat mijn vorige laptop dat wel kon.

En wat betreft 2 schermen tegelijk aansturen 1 via vga en 1 via hdmi heb ik getest met een tv als 2de scherm en dat werkte normaal.
Pagina: 1