[win32/linux] Portable GUI programma voor hardware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede proggers,

Ik heb bezig met de ontwikkeling van een USB apparaat. Het apparaat opzich is een composite device, deze wordt herkend als een touchpad/mouse device, een custom hid device(voor de configuratie gegevens uploaden en downloaden) en eventueel een usb seriële poort (voor legacy/third party apps).

Nu gaat het mij om het configuratie deel. De gebruiker moet een paar handeling met het apparaat kunnen uitvoeren zoals: een hercalibratie, inladen van data. Ook is er voorzien van verschillende status meldingen.

Dit programma/apparaat gaat zowel door ITers als wel door non-ITers gebruikt worden. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste aanpakken? welke taal/gui engine? Belangrijk is dat het programma portable moet zijn, en dit in beide betekenissen! Zowel moet er een linux/win32/macOS versie van komen, als moet het programma vanaf eventueel een flashdisk draaien. Daarbij komt ook dat alles wat het programma nodig heeft als de grootte van het programma zelf onder de 8MiB moet blijven, natuurlijk als het kleiner kan is dat beter want dat drukt de kost prijs van het flashgeheugen.
Portable is voor mij een clean install van WinXP SP2 en dat het daar op werkt zonder iets te installeren.

Zelf ben ik meer een hardware man. Ik ben vooral bezig met printen te maken en wat embedded te programmeren. Dit houdt in dat ik vrij weinig van OO ken. Dit omdat het vrij veel geheugen verbruikt op microcontrollers.

Het belangrijkste is dat alles PLUG and PLAY werkt. Hebben jullie ideën om dit vraagstuk op te lossen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 21:40
Ik gok dat je hiervoor niet met 1 programma toe kan. Een JAVA app is wel klein portable genoeg maar heeft een JVM nodig, en iets als C# draait ook niet standaard op een linux / OS-X bak. Zeker gezien de size-requirement denk ik dat je het beste af bent met C / C++ code en binaries voor elk OS waar het op moet draaien. Met een simpele GUI moet het wel lukken dat onder de 8MiB in totaal te houden.

Random zijweg: je kan niet een installer op het device zelf zetten en de binaries van internet laten downloaden? Hebben je gebruikers wel internet nodig, maar is size ineens weer minder een issue :)

[ Voor 20% gewijzigd door FragFrog op 06-02-2011 22:42 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Wat betreft je multi-platform eisen zou ik voor Qt gaan (http://qt.nokia.com/)

Dit kan je echter niet zonder meer op je target computer draaien zonder libraries te installeren/includen.
Op Linux kun je met het static linken(de lib 'meenemen' in de uiteindelijke executable) van de Qt library nog wel een eind komen, hoe het in de praktijk op Win werkt weet ik niet exact, maar zou op eenzelfde manier ook moeten werken lijkt me. Zonder het custom compilen van Qt(weglaten van ongebruikte onderdelen in de lib) kom echter never nooit niet onder de 8 MiB.

Enige valide optie die ik zo kan bedenken is idd custom C++ binaries voor elk platform, die de native GUI lib van dat platform gebruikt. Betekent dus wel dat je voor elke target aparte GUI code moet schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:01

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.