Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-02 21:55
Sinds ik mijn nieuwe computer in elkaar heb gezet heb ik alleen nog maar problemen gehad en ik heb er nu wel genoeg van. Ik heb echt al van alles geprobeerd en opgezocht maar nog geen oplossing gevonden. Hopelijk weet hier iemand wat te doen...

Het begon met regelmatige BSOD's, alleen als ik weg was en er nog een spel aan stond (verschillende games).
in de minidump stond de volgende melding, altijd weer precies hetzelfde:
EXCEPTION_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - De instructie op 0x%08lx verwijst naar geheugen op 0x%08lx. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: %s.
DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT
On Sun 16-1-2011 13:04:35 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\011611-13213-01.dmp
This was probably caused by the following module: atikmdag.sys (atikmdag+0x90817)
Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF8800493C817, 0xFFFFF8800B29F900, 0x0)
Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmdag.sys
product: ATI Radeon Family
company: ATI Technologies Inc.
description: ATI Radeon Kernel Mode Driver
Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmdag.sys (ATI Radeon Kernel Mode Driver, ATI Technologies Inc.).
Google query: atikmdag.sys ATI Technologies Inc. SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION
Niks werkte, drivers verwijderen met driver sweeper en van website nieuwste drivers downloaden, Memtest86 gedraait voor 8 uur (15 passes) zonder errors, xfx support ticket geplaatst en wat suggesties gekregen maar niks hielp, windows opnieuw geinstalleerd, niks heeft gewerkt of duidelijkheid gegeven wat het kan zijn.

Ik had eerst 2 monitoren aangesloten, waaronder een 19' LG monitor (Flatron L192WS) en een Samsung Syncmaster (P2450h). Nu ik alleen mijn 24' scherm aangesloten heb en de ati drivers installeer blijft de atikmdag een fout melding geven. Mijn scherm loopt vast, of ik krijg een zwart scherm. Ik krijg dan een popup met: "Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld.", dit gebeurd bijna elke minuut.

Ik lees op internet meer mensen die er last van hebben maar niemand weet echt een oplossing hiervoor.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet want ik begin er nu echt genoeg van te krijgen!

Alvast bedankt,
TweakFox

PS: dit is mijn setup: inventaris: Current Setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:58
Je hebt alleen bsods als je er zelf niet bij bent? Je zou bijna denken dat de screensaver of een of andere standby mode de boel laat crashen.

als je regelmatig display driver erros hebt zou ik het zoeken bij de videokaart of je intern geheugen. Als je hci memtest (een windows programma) draait gaat dat ook goed?

[ Voor 85% gewijzigd door haarbal op 06-02-2011 20:05 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Ja, nog nooit gehad als ik er zelf bij was, screensaver en standby mode staan allebei uit.

[ Voor 35% gewijzigd door TweakFox op 06-02-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 08:35
Probeer eens het voltage van je geheugen in de BIOS met +/- 0.05V te verhogen. Het wil vaak nog wel eens voorkomen dat ze een te laag voltage hebben, waardoor ze instabiel draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Zojuist geprobeerd, stond op Auto en standaard was 1,50V. Ik had hem op 1,56V gezet en vervolgens drivers van Ati weer geïnstalleerd. Zodra ik inlogde in windows bleef hij steeds maar weer crashen. Dus nu maar weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Gooi daar nog maar 0.1v bij bovenop..

DDR3, 1.65V

Volgens de specs van je geheugen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_eYNy93R7Kqg/TU8Qf6wWE_I/AAAAAAAAAFQ/GJK9xgsbxIA/s720/IMG_0434%5B1%5D.JPG

Evengoed doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ja kan je gerust doen want ik zelf gebruik Corsair 1600 Mhz ddr3 ( Asus P6X58D Premium, dus bijna gelijk board ) met XMP profile waarmee de geheugeninstellingen door XMP geregeld worden en het voltage dan ook vanzelf op 1.65 V springt. Dus ondanks die waarschuwing wat er staat en het voltage in het rood staat kan je dat gerust doen zonder iets te beschadigen. Punt is namelijk dat men dat doet omdat de geheugencontroller in de cpu zit en deze dan boven de 1.65 V beschadigd kan raken echter Intel zelf schrijft dat die geheugencontrollers in principe tot 1.9 V kunnen.

Edit : ik zie overigens dat je geheugendimms ook XMP ondersteunen dus kan je beter voor de beste instellingen XMP enablen in AI Tweaker en dan XMP profile 1 kiezen ( meestal kan je maar 1 profile kiezen ) en dan heb je meteen alles al goed staan. Echter niet dan met die instellingen nog gaan knoeien wanneer je een XMP profile gekozen hebt en dat gewoon allemaal laten staan zoals XMP het regelt.

[ Voor 29% gewijzigd door Roel1966 op 06-02-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Het heeft helaas niet geholpen, meteen na het inloggen loopt mijn beeld vast en een paar seconden later de muis ook en vervolgens restart hij het beeldschermstuurprogramma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Dit issue heb ik ook gehad met mijn 4870x2 echter dan enkel onder belasting waarbij er steeds meer artefacts verschenen waarna dezelfde foutmelding optrad. Het verhogen van de default fanspeed op een GPU heeft dit bij mij verholpen. Nu is de 4870x2 natuurlijk een heethoofd vergeleken bij jouw kaart maar misschien is het het controleren waard.

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:58
kan je je intern geheugen en videokaart anders in een andere pc testen? En als je windows in safe mode opstart werkt hij dan wel gewoon?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Ik denk dat ik morgen iig mijn videokaart wel even kan testen in een andere pc.. Die ondersteund alleen geen DDR3 dus ram gehuegen gaat niet lukken. Mijn computer doet het wel gewoon (dus ook in safe mode) maar zodra ik de drivers installeer van AMD dan crasht de driver na 2 seconden.

Ik kreeg ook een melding die ik nog niet eerder gezien heb, maar nu al 2 keer:
"Beheer van bureaubladvensters werkt niet meer en is gesloten".

Het probleem wordt ook steeds erger, in het begin waren het alleen BSODs en nu kan ik niet eens mijn drivers meer gebruiken.. Heel vreemd allemaal....

EDIT: ik zou even het een en ander moeten regelen om dit te kunnen testen..

[ Voor 8% gewijzigd door TweakFox op 07-02-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Een ander topic bracht mij op een hele andere vraag namelijk heb je bij het in elkaar gezet wel goed gelet op de afstandsbusjes en niet misschien teveel afstandbusjes geplaatst ? En een ander punt is ook nog in welke slots je de dimms gestoken hebt maar ik wel aanneem dat je A0, B0 en C0 gevuld hebt en ze niet naast mekaar gezet hebt of in de zwarte slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verdenk je voeding. Probeer eens een andere indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Roel1966 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:42:
Een ander topic bracht mij op een hele andere vraag namelijk heb je bij het in elkaar gezet wel goed gelet op de afstandsbusjes en niet misschien teveel afstandbusjes geplaatst ? En een ander punt is ook nog in welke slots je de dimms gestoken hebt maar ik wel aanneem dat je A0, B0 en C0 gevuld hebt en ze niet naast mekaar gezet hebt of in de zwarte slots.
Hoe kan je teveel afstandsbusjes plaatsen? :?
Ja ik heb ze in de goede slots zitten.
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:49:
Ik denk niet dat dit het probleem is, want het is niet zo dat hij crasht bij zware taken oid... Mijn pc werkt wel zonder de drivers van AMD, en zodra ik ze installeer blijven ze crashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 01:49:
De voeding is niet relevant aan het crashen van de AMD drivers. Als de kaart niet genoeg stroom krijgt zou dit direct gepaard gaan met een crash of artifacts.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakFox schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:52:
Ik denk niet dat dit het probleem is, want het is niet zo dat hij crasht bij zware taken oid... Mijn pc werkt wel zonder de drivers van AMD, en zodra ik ze installeer blijven ze crashen...
De GX serie is met een gerust hart waardeloos te noemen. Zou mij niet verbazen als ie flipt zodra je je videokaart aansluit. En ik zou er sowieso wat beters inzetten met zulke mooie hardware.

Maar ok, probleem met de ATI drivers. Persoonlijk zou ik dan eerst met een andere videokaart proberen voordat ik hier zelfs maar ga posten met problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
TweakFox schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:52:
Hoe kan je teveel afstandsbusjes plaatsen? :?
Ja ik heb ze in de goede slots zitten.

Veelal zitten in de meeste pc-kasten meer schroefgaatjes voor de afstandsbussen omdat er meerdere formaten moederboarden zijn en ook oudere moederboarden vaak meer schroefgaten hadden vooral bij de backplate. Altijd is het dus raadzaam het moederboard eerst even in de kast te leggen en te kijken waar de afstandsbusjes gezet moeten worden want je zou niet de eerste zijn die er net 1 teveel ingeschroeft heeft. Je kan dit even eenvoudig checken door aan de voorkant te kijken waar de schroefjes zitten en aan de achterkant te kijken waar de draad van de afstandsbusjes zit want die steken meestal een klein stukje uit.

Wat de voeding betreft wat eerder geopperd werd lijkt mij zelf ook wel onwaarschijnlijk met dat wattage en het ook een 80+ gecertificeerde voeding is, ondanks dat OCZ nu niet direct de beste kwaliteit voedingen leverd. Mijn eigen voorkeur gaat dan ook altijd uit naar Corsair waarvan ik al jaren lang plezier heb maar bij jou systeem lijkt het mij echt sterk dat het daar aan ligt maar uitsluiten zou ik het toch nog niet helemaal. In een uiterst geval zou het kunnen zijn dat de 12 V lijn niet helemaal stabiel is en op het moment jij de drivers installeerd de videokaart dan pas zijn volle vermogen gaat trekken.

Iets anders waaraan ik zit te denken is op welke poort je de SSD aangesloten hebt en of je die misschien op je s-ATA 6GB gezet hebt waarvoor je sowieso dan de Marvell drivers moet installeren in Windows7. Nu zijn die Marvell drivers niet het je van het en wanneer je dus de SSD daarop aangesloten hebt zou je eens kunnen proberen om hem op een s-ata 3GB poort te zetten en liefst dan de 1ste poort pakken. En vervolgens ook eens de Marvell s-ATA 6GB helemaal uit te schakelen in je bios en ook andere zaken zoals bv firewire. Je hebt namelijk met de SSD ook geen voordeel ervan om hem op een s-ATA 6GB poort te zetten omdat die SSD dat toch al niet ondersteund en je geen snelheidswinst ermee behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Roel1966 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:06:
[...]

Veelal zitten in de meeste pc-kasten meer schroefgaatjes voor de afstandsbussen omdat er meerdere formaten moederboarden zijn en ook oudere moederboarden vaak meer schroefgaten hadden vooral bij de backplate. Altijd is het dus raadzaam het moederboard eerst even in de kast te leggen en te kijken waar de afstandsbusjes gezet moeten worden want je zou niet de eerste zijn die er net 1 teveel ingeschroeft heeft. Je kan dit even eenvoudig checken door aan de voorkant te kijken waar de schroefjes zitten en aan de achterkant te kijken waar de draad van de afstandsbusjes zit want die steken meestal een klein stukje uit.

Wat de voeding betreft wat eerder geopperd werd lijkt mij zelf ook wel onwaarschijnlijk met dat wattage en het ook een 80+ gecertificeerde voeding is, ondanks dat OCZ nu niet direct de beste kwaliteit voedingen leverd. Mijn eigen voorkeur gaat dan ook altijd uit naar Corsair waarvan ik al jaren lang plezier heb maar bij jou systeem lijkt het mij echt sterk dat het daar aan ligt maar uitsluiten zou ik het toch nog niet helemaal. In een uiterst geval zou het kunnen zijn dat de 12 V lijn niet helemaal stabiel is en op het moment jij de drivers installeerd de videokaart dan pas zijn volle vermogen gaat trekken.

Iets anders waaraan ik zit te denken is op welke poort je de SSD aangesloten hebt en of je die misschien op je s-ATA 6GB gezet hebt waarvoor je sowieso dan de Marvell drivers moet installeren in Windows7. Nu zijn die Marvell drivers niet het je van het en wanneer je dus de SSD daarop aangesloten hebt zou je eens kunnen proberen om hem op een s-ata 3GB poort te zetten en liefst dan de 1ste poort pakken. En vervolgens ook eens de Marvell s-ATA 6GB helemaal uit te schakelen in je bios en ook andere zaken zoals bv firewire. Je hebt namelijk met de SSD ook geen voordeel ervan om hem op een s-ATA 6GB poort te zetten omdat die SSD dat toch al niet ondersteund en je geen snelheidswinst ermee behaald.
Ik heb de afstandsbussen gecontroleerd, deze zitten goed.

Mijn SSD zat inderdaad op een S-ATA 6GB slot. Ik heb hem in de 1e S-ATA 3GB gedaan en vervolgens geprobeerd drivers te installeren, zonder succes. Ik kan in mijn BIOS niks vinden waar ik het uit zou kunnen schakelen.

Het gekke is dat hij het wel heeft gedaan, ik kon de drivers installeren en hij werkte prima, totdat ik soms Bluescreens kreeg als ik een spel aan had staan en er zelf niet was, toch raar dat het dan nooit is gebeurd toen ik er wel achter zat. Kan het zijn dat mijn videokaart stuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
TweakFox schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:46:

Ik heb de afstandsbussen gecontroleerd, deze zitten goed.

Mijn SSD zat inderdaad op een S-ATA 6GB slot. Ik heb hem in de 1e S-ATA 3GB gedaan en vervolgens geprobeerd drivers te installeren, zonder succes. Ik kan in mijn BIOS niks vinden waar ik het uit zou kunnen schakelen.

Het gekke is dat hij het wel heeft gedaan, ik kon de drivers installeren en hij werkte prima, totdat ik soms Bluescreens kreeg als ik een spel aan had staan en er zelf niet was, toch raar dat het dan nooit is gebeurd toen ik er wel achter zat. Kan het zijn dat mijn videokaart stuk is?
Normaal gesproken moet je ik dacht bij Advanced in het bios je Marvell controller uit kunnen schakelen althans voor zover ik mij kan herinneren kan ik dat bij de P6X58D Premium wel en die boarden verschillen niet zo erg veel met mekaar.

Heb je al eens geprobeerd om eens alle spellen eraf te halen of een clean install van Windows en dan eerst de drivers te installeren ( uiteraard 11.1 van de AMD site zelf ), en vervolgens dan eens spel voor spel te gaan proberen. Het zou natuurlijk ook een van de spellen zijn die de boosdoener is en misschien de drivers verminken op de een of andere vage manier, maar dat zou ik dan toch nog eens gaan uitproberen.

Edit :
Heb het even voor je nagekeken en je moet in je bios naar Advanced en dan Onboard devices configuration gaan en daar staat je Marvell controller. Overigens ik neem aan dat je je bios ook geupdated hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 07-02-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roel1966 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:06:
[...]

Wat de voeding betreft wat eerder geopperd werd lijkt mij zelf ook wel onwaarschijnlijk met dat wattage en het ook een 80+ gecertificeerde voeding is, ondanks dat OCZ nu niet direct de beste kwaliteit voedingen leverd.
'T is een Coolermaster. Zoek maar eens wat goede reviews op, dat ding gaat gewoon buiten ATX specs. Anders moet je het hier eens met The Mask over hebben. Maar vooruit, laten we de voeding het voordeel van de twijfel geven.

Wat ik dan niet begrijp is dat TS zegt dat hij geen drivers kan installeren als hij zijn ssd op een normale ICH poort aansluit. Wat voor drivers hebben we het dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:34:
[...]

Wat ik dan niet begrijp is dat TS zegt dat hij geen drivers kan installeren als hij zijn ssd op een normale ICH poort aansluit. Wat voor drivers hebben we het dan over?
Op dit moment heeft de TS even wat moeilijkheden met zijn computer (om op GoT te komen), om verder wat Tweakers op nog wat goede oplossingen/ideeën te brengen zal ik het nog wat toelichten.

Zodra de TS zijn ATI drivers installeert beginnen deze elke 2-3 minuten met crashen (Beeldscherm stuurprogramma reageert niet meer en is hersteld etc). Hierdoor is onder andere Furmark niet meer te draaien (zonder drivers geen 3D rendering). Conclusie is dat het de afgelopen weken stukken erger is geworden; van wat zeldzame BSoD's naar een compleet onstabiel systeem. Ondertussen is er ook al de conclusie getrokken dat het niet door de Windows 7 installatie komt. De computer is compleet geherinstalleerd, en zoals je leest is het er niet bepaald beter op geworden...

Persoonlijk is de enige conclusie die ik op dit moment kan trekken een bijna-DoA videokaart met foutief geheugen die de afgelopen dagen/weken helemaal stuk is gedraaid. Maar wie weet denken jullie daar anders over :)

[EDIT] Het gaat hier overigens over de ATI Display Drivers, niet over de drivers van Marvell.

[ Voor 3% gewijzigd door Accesteam op 07-02-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Nog een vraagje met betrekking tot de drivers namelijk ik lees de drivers van de website maar bedoeld de TS hiermee van de website van de fabrikant van de videokaart of de website van AMD zelf. Wanneer hij ze van XFX gehaald heeft dan kan het zijn dat het niet de nieuwste drivers zijn mits het 11.1 is want dan heeft XFX wel al de nieuwste op de site. Het valt mij namelijk vaker op dat de fabrikanten soms achter liggen met de nieuwste drivers en vandaar dat ik ze altijd van AMD zelf af haal om de meest up to date drivers te hebben.

http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Daar ben ik weer, mijn systeem draait weer....

Ik had de Marvell controller uitgeschakeld en mijn SSD op een SATA 3GB poort aangesloten, en vervolgens de computer opnieuw opgestart (na bios). Hij wilde niet booten en hij zei insert valid boot instance (oid). Raar want hij zat gewoon aangesloten. Ook de Marvell controller inschakelen hielp niet meer. Goed, nieuwe installatie heeft het probleem verholpen. Toch heel vreemd, want ik heb de bestanden gecontroleerd en deze stonden nog gewoon op de SSD.

Bios update ook al geprobeerd en dit heeft het probleem ook niet verholpen.

Ik heb al meerdere drivers geprobeerd te installeren, van de xfx site, amd site (beide zelfde neem ik aan, wel zelfde versie 11.1), en ook van de installatie disc die bij de videokaart meegeleverd is. Geen van deze werken.

Kan het zijn dat de videokaart stuk is en hoe kan ik dit testen zonder dat ik een andere pc hoef te gebruiken (wat eventueel wel een nood oplossing zou kunnen zijn, maar zoals ik al eerder zei, ik heb er niet even eentje bij de hand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
TweakFox schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:45:
Kan het zijn dat de videokaart stuk is en hoe kan ik dit testen zonder dat ik een andere pc hoef te gebruiken (wat eventueel wel een nood oplossing zou kunnen zijn, maar zoals ik al eerder zei, ik heb er niet even eentje bij de hand).
Ga naar een willekeurige computerzaak en geef ze 10-20 euro om je grafische kaart te testen. Maar gezien de fouten en symptomen lijkt het me vrijwel zeker dat je grafische kaart een DOA was. Gevalletje RMA dus. Je kan het erop wagen en de grafische kaart terugsturen/brengen naar de winkel van aankoop. Zij rekenen dan in het ergste geval verzendkosten en vaak administratiekosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Ik ga vrijdag mijn graka bij een vriend van me testen om te kijken of hij stuk is, of dat het aan een ander component ligt... Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Hetgeen je ook nog eens kan doen is je SSD firmware updaten voor het geval dat je dat nog niet gedaan hebt want er is voor de Vertex 2 een firmwareupdate. Zelf had ik namelijk laatst een Vertex 2 120GB gekocht voor mijn laptop echter die werd geeneens gezien bij het installeren van Windows 7. Nadat ik toen die firmwareupdate erop gezet had werktte hij prima daarna, dus om helemaal zeker te zijn zou je dat nog kunnen proberen. Die firmwareupdate kan je rechtstreeks van OCZ downloaden en via Windows7 erop zetten zonder dat je verder dan Windows weer opnieuw moet installeren.

http://www.ocztechnology...._2,_Vertex_LE,_Agility_2/

Maar mocht dit ook verder niets uitmaken dan ga ik er toch ook wel vanuit dat de videokaart niet fris is en je dan beter RMA kan aanvragen voor de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Roel1966 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:40:
Hetgeen je ook nog eens kan doen is je SSD firmware updaten voor het geval dat je dat nog niet gedaan hebt want er is voor de Vertex 2 een firmwareupdate. Zelf had ik namelijk laatst een Vertex 2 120GB gekocht voor mijn laptop echter die werd geeneens gezien bij het installeren van Windows 7. Nadat ik toen die firmwareupdate erop gezet had werktte hij prima daarna, dus om helemaal zeker te zijn zou je dat nog kunnen proberen. Die firmwareupdate kan je rechtstreeks van OCZ downloaden en via Windows7 erop zetten zonder dat je verder dan Windows weer opnieuw moet installeren.

http://www.ocztechnology...._2,_Vertex_LE,_Agility_2/

Maar mocht dit ook verder niets uitmaken dan ga ik er toch ook wel vanuit dat de videokaart niet fris is en je dan beter RMA kan aanvragen voor de videokaart.
This feature only works when the drive is connected as a spare (not running Windows/OS from the drive itself) at this time.
Je hoeft windows niet opnieuw te installeren als hij op een andere HDD (of SSD) draait, maar bij mij draait hij op de SSD dus kan dit niet!
Ik ga vanavond mijn videokaart in een andere computer testen, mocht dit gewoon prima werken, dan ga ik verder zoeken wat het probleem dan kan zijn, dus ook even firmware updaten van SSD :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Ok, geprobeerd graka te testen op een andere computer, maar hij was helaas te groot en paste niet in de kast. Ik heb wel een andere graka kunnen lenen en deze heb ik getest in mijn pc, werkt prima ook met de drivers van AMD. Deze videokaart heeft geen extra voeding nodig, dus ik kan hiermee niet testen of het aan de voeding ligt. Toch lijkt het mij onwaarschijnlijk, ook omdat ik verschillende stekkertjes geprobeerd heb.

Het is tevens niet gelukt de firmware update van SSD erop te zetten. Ik had een nieuwe installatie op mijn HDD gezet en vanuit daar heb ik geprobeerd te updaten, maar hij blijft zeggen dat het een Primary disc is. Ook in een ander SATA slot pluggen heeft geen zin.

Ik ga morgen even bellen met de webwinkel waar ik hem gekocht heb en de situatie uitleggen, en vervolgens RMA aanvragen.

[ Voor 10% gewijzigd door TweakFox op 09-02-2011 23:12 ]

• Roel1966
  • Niet online
Oeps ik was even vergeten dat ik zelf de SSD toen aan mijn gewone pc even gehangen heb en van daaruit de firmware heb geupdate, maar zoals je al schrijft werkt het systeem wel met die andere grafische kaart dus ergens verwacht ik dat er dan toch nog maar 1 mogelijkheid is en dat is de grafische kaart.

Na ook alles wat je al geprobeerd hebt moet je gewoon RMA aanvragen en eigenlijk geeneens iets uitleggen en puur zeggen dat je een defecte grafische kaart gekregen hebt. Anders heb je kans dat de webwinkel nog met vanallerlei suggesties aan gaat komen terwijl je al met behulp van tweakers eigenlijk alles uitgeprobeerd hebt en het toch wel dik erin zit dat die kaart defect is.
Pagina: 1