Email redirect form

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Om begrijpelijke redenen wil ik mijn emailadres niet op mijn website zetten. Ik had in het verleden een contactformulier, maar daar stond natuurlijk ook mijn emailadres in in de html.

Nu heeft Marktplaats een verzendformulierconstructie waarbij een verzendformulier met een randomised zend.nu-adres verzonden en verstuurd wordt.

Nu zit ik te denken: Heeft het zin om een extra domeinnaam te registreren om daar je formulier naartoe te sturen en van daaruit een confirmatiemail stuurt naar de verstuurder met daarin een link die de eerder gestuurde mail naar mijn echte adres te stuurt?

Het is mogelijk iets meer romslomp voor een gebruiker maar het voordeel is wel dat ik zowel minder spam alsmede forms met een bewezen werkend antwoordadres terugkrijg.

Heeft dit zin, bestaat zoiets al of zitten er al goed beveiligde contactformulieren in CMS-oplossingen zoals Joomla? (ik ben nog van de notepad-CSS/PHP-generatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Een online formulier die via PHP verstuurd wordt, hoeft geen zichtbaar e-mailadres op de website te laten tonen.

Jij kan zelf (met jouw eigen domeinnaam) ook e-mailadressen genereren met 32 tekens vóór het apenstaartje. Deze laat je gewoon maximaal 6 uur geldig zijn, en dan ben je er ook.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Goed om uit te zoeken, daar ga ik in duiken. Deze methode is wel tried and tested dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het is een mogelijkheid die aardig werkt. Probbeer jezelf wel even in de rol van bezoeker te plaatsen overigens. Wil jij al je bezoekers verplichtten om die handeling te verrichten? Is een recaptcha niet een betere oplossing vanuit het klant perspectief?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.