Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] wisselbestand uitgeschakeld, maar toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik heb een hele oude pc (Pentium 3 500MHz& 256MB SDRAM) opnieuw geinstalleerd.

De pc wordt alleen gebruikt om muziek mee af te spelen.. Ik heb zoveel mogelijk services uitgeschakeld, alle onnodige software er van afgehaald & het zo snel mogelijk te laten lopen..

Mijn idee is dat met een kale windows, zonder enkele software of programma's zo rond de 100MB aan geheugen zou moeten verbruiken, ruim binnen de 256MB dus.

Via taakbeheer wordt er echter aangegeven dat er 60MB aan wisselbestand wordt gebruikt, terwijl ik deze heb uitgezet. (omdat mijn, naar mijn mening, Windows op deze pc nooit meer dan 150MB zal verbruiken.)

Even voor de zekerheid, het gaat om een kale XP installatie (SP2, 3 is hij nu aan het installeren) met ondertussen maar 6 actieve services en maar 12 actieve processen.

Iemand een idee waarom taakbeheer alsnog aangeeft over het wisselbestand?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dingen die niet gebruikt worden maar wel even opgestart zijn geweest kan hij allen in onbruik zetten door ze in het wisselbestand te zetten.

Zet eens aan:

Taskmanager -> View -> Select colums -> virutal memory size.

Dan toont windows ook het totoal geheugen van alle processen, Als je nu een proces ziet waar de VM Size groter is dan de Mem usage dan weet je dat hij daarvan een stuk heeft uitgeswapt.

Dat kan ook zijn omdat windows denkt dat hij dat geheugen beter als diskcache kan gebruiken dan als programma geheugen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:33

D4NG3R

kiwi

:)

Je bent sowieso 128MB aan wisselbestand nodig, maaruh. Als de PC alleen voor muziek is, waarom installeer je dan geen Ubuntu?

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 06-02-2011 18:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

D4NG3R schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:30:
Je bent sowieso 128MB aan wisselbestand nodig, maaruh. Als de PC alleen voor muziek is, waarom installeer je dan geen Ubuntu?
Waarom? ik kan me voorstellen dat mensen het niet erg vinden dat er na een BSOD geen goede dump is...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:33

D4NG3R

kiwi

:)

Er was een bepaald minimum bij SP3 meende ik. Maar nogmaals: Waarom geen Ubuntu op zo'n oude PC? Zal behalve beter draaien, ook minder geheugen gebruiken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16
Het wisselbestand uitschakelen kan leiden tot instabiliteitsproblemen in Windows. Het is dus zeker aan te raden om wel een (minimaal) wisselbestand te gebruiken.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Omdat ik Windows gewend ben, en de persoon waarvan de pc is ook..
Ik ga daar geen moeite voor doen, gezien de pc, zoals gezegd, alleen voor muziek gebruikt wordt.. Zoveel winst zal er niet zijn, gezien het sowieso al een oude bak is & een Mediaplayer op windows vast niet meer dan een paar MB extra gebruikt tov een Linux Distro.

Volgens mij werken ze beide gewoon goed, ook XP zal niet tot problemen gaan leiden..

@leuk_he, ik zal daar even naar kijken, bedankt voor de uitleg!

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/29de345.jpg

De VM-Grootte's zijn alleen maar minder..

Aparte is dat je rechtsonder wel ziet dat er maar 60 van de 240MB gebruikt wordt.. maar dan zou in taakbeheer "geheugen" moeten staan, ipv wisselbestand.. zoals dat bij mij eigen pc ook zo is.

[ Voor 22% gewijzigd door rscheper op 06-02-2011 19:05 ]

Pagina: 1