simpel html/javascript formulier met email service?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een eenvoudige productwebsite voor een kennis. De CSS en HTML markup heb ik klaar, maar ik heb veel moeite met het afmaken van het contactformulier.

Het formulier zal moeten bestaan uit de volgende onderdelen:
- veld: Naam
- veld: E-mailadres of telefoonnummer
- checkbox: Neem contact met mij op
- knop: Verzenden

Nou wil ik geen gebruik maken van een simpele "mailto:" functie, maar het zou een geautomatiseerd mailtje moeten worden die naar de eigenaar van de site gestuurd wordt.

Ik heb veel gezocht op Google, maar de Javascripts die ik tegenkom zijn of te uitgebreid of ik krijg ze gewoon niet aan de praat (ik heb weinig tot geen ervaring met Javascript).

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Javascript is clientside, je kan er niet mee emailen. Je moet op zoek naar een serverside oplossing in bv PHP/ASP.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:21
CyCloneNL schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:46:
Javascript is clientside, je kan er niet mee emailen. Je moet op zoek naar een serverside oplossing in bv PHP/ASP.
Voor de duidelijkheid, met enkel Javascript zal je hooguit een veredelde mailto: krijgen :)

Of het moet iets doen met AJAX naar een 3th party ofzo, geen idee of zoiets bestaat.

[ Voor 13% gewijzigd door apokalypse op 06-02-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties.

om het formulier snel af te krijgen zal ik eens in die JOTFORM link duiken. Ik kende Wufoo wel, maar daar zitten veel ads in. Jotform belooft dit niet niet hebben. Cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit is een erg makkelijke manier! bedankt voor de tip!
Pagina: 1