Toon posts:

Mysterieuze 8gb file?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds kort een 60gb vertex 2 ssd, en heb nu al twee keer een vrij mysterieus probleem. Na het installeren van WoW en Windows 7 64bit heb ik nog zo'n 16-20gb vrije schijf ruimte. Dit blijft zo rond dit getal, maar dit is al de tweede keer in een week dat ik na een reboot 'ineens' nog maar 7-8gb vrij schijf ruimte heb, terwijl ik voor de reboot nog 16gb had. De eerste keer heb ik het opgelost door Windows opnieuw te installeren, maar daar heb ik nu niet zon trek meer in als het probleem toch terug komt. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan rond het internet; zo heb ik de pagefile op max 2gig gezet en ook de prullenbak is maximaal 500mb. Heeft het probleem niet verholpen.

Oh ja; als ik elke map op de schijf (inclusief verborgen mappen) af ga en op tel hoeveel ruimte het inneemt, kom ik op 36 gig uit. Hij geeft aan 44 gig gebruikt...

Iemand enig idee?

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
kan je pc in slaapstand gaan? Dan gaat waarschijnlijk daar je 8GB naar toe.

Tijdmachine | Nieuws trends

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
%TEMP% al eens leeggegooid?
Hierboven lijkt me logischer

[ Voor 45% gewijzigd door Gleighton op 06-02-2011 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep temp / download folder leeg. Ik zal even naar slaapstand kijken.

Slaapstand staat op nooit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 17:31 ]

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:31:
Yep temp / download folder leeg. Ik zal even naar slaapstand kijken.

Slaapstand staat op nooit.
Kan, niet of hij na een tijdje vanzelf in slaapstand gaat. Je kunt dat ergens in het configuratiescherm instellen, maar weet niet meer precies hoe.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik ben bang dat je Windows\winsxs\ map die ruimte inneemt, die kan namelijk na loop van tijd flink groter worden (5-10 gb) en daar is helaas ook weinig aan te doen (pruts MS).

Als je 8 GB ram hebt zou het ook je c:\hiberfil.sys kunnen zijn, die zorgt ervoor dat je PC in sluimerstand kan, en die kan je alleen uitschakelen, niet verplaatsen (pruts MS)

Zolang jij zelf niet een degrelijk OS op de markt weet te zetten en Windows als OS niets onder doet aan welk ander OS voor waarvoor het gebruikt wordt wil ik je graag vragen dergelijke opmerkingen als "Pruts MS" weg te laten. Daarmee neem ik jou eigenlijk ook tegen je zelf in bescherming, want dit komt gewoon heel stom over en zegt meer over jouw eigen kennis.

Om een lang verhaal kort te maken: "reageer alleen als het zinnig is en zonder stomme opmerkingen of reageer gewoon niet".

[ Voor 42% gewijzigd door _Dune_ op 06-02-2011 21:40 ]

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem toch aan dat als ie' staat op nooit dat hij dan niet in slaapstand kan gaan :p Maar ik zal even de opties doorspitten. Alsnog, het is toch raar dat hij dit na een reboot zo ineens uit zichzelf inschakeld? Of is dit mogelijk?

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:06

jpiwf

licenced pepernootaddict

Japperrrr schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:33:
[...]

Kan, niet of hij na een tijdje vanzelf in slaapstand gaat. Je kunt dat ergens in het configuratiescherm instellen, maar weet niet meer precies hoe.
als aanvulling hierop: Windows reserveert dus schijfruimte gelijk aan je RAM (in jouw geval waarschijnlijk 8 GB) om je RAM naar toe te schrijven voor de slaapstand. als je zoals al gemeld de slaapstand uitzet ergens in het configuratiescherm dan komt die 8 gig weer vrij

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb de files gevonden. In c:\ twee files samen 8 gig. Pagefile en hybersis, kan ze alleen niet verwijderen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:37:
Ok ik heb de files gevonden. In c:\ twee files samen 8 gig. Pagefile en hybersis, kan ze alleen niet verwijderen.
Voor windows 7 : powercfg /h off en je hiberfil.sys is weg

Pagefile.sys kan je wel verplaatsen. Hoe? Google is je vriend. Succes :)

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Pagefile kun je uitzetten via Start | Control Panel | System | Advanced System Settings | Performance Settings | Advanced | Change

Hybersis kun je uitzetten via:
Start | Run | CMD | Powercfg -h off

Verwijderd

Pagefile heeft te maken met je wisselbestand. Hybersis met de hibernate functie van Windows. Beide zou je via Control Panel kunnen instellen, verwijderen lijkt mij niet het beste idee.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:37:
Denk je niet dat het handig is om eerst even te kijken wat die bestanden überhaupt doen voordat je ze zomaar probeert te verwijderen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Als je geen hibernation nodig hebt, kan je het disablen met "powercfg –h off". In een elevated command prompt, uiteraard ;)

EDIT: Damn... :X

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-02-2011 17:42 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:40:
[...]

Denk je niet dat het handig is om eerst even te kijken wat die bestanden überhaupt doen voordat je ze zomaar probeert te verwijderen?
Nou ja pc deed het prima voordat ze verschenen dus het lijkt me dat ie ook moet kunnen werken zonder ;)

In ieder geval, bedankt voor de snelle hulp!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:02
Tip: om uit te zoeken waar je harde schrijf ruimte heen gaat is Treesize Free een aanrader :)

Verwijderd

Je pagefile wordt net als je hibernation file STANDAARD aangemaakt door een verse installatie van je Windows 7 OS.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:44:
[...]

Nou ja pc deed het prima voordat ze verschenen dus het lijkt me dat ie ook moet kunnen werken zonder ;)
"De mens functioneerde ook prima voordat ze al die technologische poespas om zich heen kregen, dus lijkt het me dat ze ook kunnen functioneren zonder". >:)

Verwijderd

apokalypse schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:44:
Tip: om uit te zoeken waar je harde schrijf ruimte heen gaat is Treesize Free een aanrader :)
Ik vind Space sniffer een beter programma :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:40:
Pagefile kun je uitzetten via Start | Control Panel | System | Advanced System Settings | Performance Settings | Advanced | Change

Hybersis kun je uitzetten via:
Start | Run | CMD | Powercfg -h off
Hybernation kun je prima uitschakelen als je het toch niet gebruikt, maar de pagefile kun je beter gewoon behuiden er is namelijk genoeg software die er vanuit gaat dat deze bestaat en Windows zal er niets beter door functioneren wanneer je het uitschakeld sterker nog eerder slechter. Je kunt de pagefile wel naar een andere locatie verplaatsen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 13:35
Ik heb de pagefile op een andere schijf gezet. Als je voldoende ramgeheugen hebt wordt de pagefile toch niet gigantisch vaak gebruikt en die schrijfacties laten je SSD slijten. Bij 8GB ram zou je de pagefile zelfs helemaal uit kunnen zetten.

De wijzen komen uit het Oosten!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56
NoepZor schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:57:
Ik heb de pagefile op een andere schijf gezet. Als je voldoende ramgeheugen hebt wordt de pagefile toch niet gigantisch vaak gebruikt en die schrijfacties laten je SSD slijten. Bij 8GB ram zou je de pagefile zelfs helemaal uit kunnen zetten.
Zoals _Dune_ zegt, zijn er programma's die ervan uit gaan dat er een pagefile is en daar dus gebruik van willen maken. En dat je SSD slijt van PF zal zeker waar zijn, maar je PF op een conventionele harddisk doet juist de snelheid van je systeem weer teniet op het moment dat hij gebruikt word.
Als je je PF aanzet, word hij altijd een beetje gevuld door Windows zelf en naarmate je pc langer aanstaat zal hij het meer of minder aanspreken (naar gelang windows de PF content kan cachen in vrij geheugen), maar sommige onderdelen worden gewoon standaard in PF gezet...

Even niets...

Pagina: 1