Ik wil graag de apparatuur in mijn 19inch rack kunnen schakelen. Het is een labomgeving van netwerkapparatuur waar ik soms s'avonds nog gebruik van wil maken. Het zou handig zijn als ik alle apparatuur kon opstarten d.m.v een website. Nu had ik nog een arduino bord liggen en een lcd-display dus ik ging gisteren aan de slag. Nu kan ik dus via het internet de temperatuur uitlezen en een led schakelen. Uiteindelijk moet dit deze led worden vervangen door een relais.
Mijn kennis en ervaring met elektronica is nagenoeg 0. Ik heb een tekening gemaakt van hoe het in mijn ogen kan werken. Uiteraard moet de pdu gewoon gebruikt kunnen worden (interne schakelaar), wanneer de schakelaar uit staat moet de pdu geschakeld kunnen worden via het internet.

Is dit realistisch? 230VAC naar 5VDC? Of een relais schakelen met 5VDC wat 230VAC en ongeveer 8 ampère aan kan.
Mijn kennis en ervaring met elektronica is nagenoeg 0. Ik heb een tekening gemaakt van hoe het in mijn ogen kan werken. Uiteraard moet de pdu gewoon gebruikt kunnen worden (interne schakelaar), wanneer de schakelaar uit staat moet de pdu geschakeld kunnen worden via het internet.

Is dit realistisch? 230VAC naar 5VDC? Of een relais schakelen met 5VDC wat 230VAC en ongeveer 8 ampère aan kan.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl