Router van KPN werkt niet met Wii (en misch ook niet andere)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
Hey allemaal, ik heb een raar probleem.

Sinds een paar dagen hebben wij een nieuwe router (internet van KPN) omdat de vorige router elk half uur eruitlag. De nieuwe router is een Arcadyan ARV7519.

PC's geen probleem. En daar is alles mee gezegd. Met de Wii kan ik wel OP internet, maar niet met andere mensen spelen (behalve Black Ops en Goldeneye). De overige online spellen (Monster Hunter Tri, Mario Strikers, Brawl, Mario Kart) kunnen alleen wel op internet, maar niet daadwerkelijk met anderen spelen. Ik krijg dan code 86420, 86070 of 'processing not successfull' of een andere algemene, nietszeggende code.

Ik heb van alles geprobeerd: UPNP aanzetten, statisch ip toewijzen.................Dat was het dan wel. Deze router staat bekend om het achterlijk kleine scala aan mogelijkheden. De firewall kan ik niet uitschakelen en de DMZ kan ik niet bereiken.

Ik zat er dus te denken om een andere (fatsoenlijke) te kopen. Dat kost wel een paar tientjes, en mijn bestaande internet abonnement (inclusief huur van dat ding) mag ik natuurlijk voor de volle mep doorbetalen. Ik ben dan duur uit, maar het zij zo in het rare landje dat Telecom heet. Hebben jullie tips/ervaringen over een goede router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
Overigens wil ik erbij vermelden, dat op de officielen Nintendo site zelfs ook staat dat de KPN Experia Box niet compatibel is met de Wii. Ik heb dus geen andere keus dan een nieuwe router te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tl:dr versie (titel is beetje misleidend btw ^_^)
Hebben jullie tips/ervaringen over een goede router?
Ik zou als ik jouw was lekker aan de linksys-jes gaan. Ik zweer er al jaren bij en met mijn Wii heeft de wrt54g nooit problemen gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
bedankt voor je reply.

hoe zit het trouwens met firmware updates? die krijg ik dan zeker ook niet meer als ik mijn eigen router heb? dat wordt dan wel lekker aanrommelen met ipv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 15:02
kan je kpn niet bellen en zeggen dat je niet tevreden bent met de router?

gewoon knalhard ruzie gaan maken dat je hierdoor ontevreden bent met de geleverde dienst.

en als je niet een oplossing krijgt, gewoon overstappen naar een andere provider.

[ Voor 20% gewijzigd door Dalyxia op 14-02-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Dalyxia schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:56:
kan je kpn niet bellen en zeggen dat je niet tevreden bent met de router?

gewoon knalhard ruzie gaan maken dat je hierdoor ontevreden bent met de geleverde dienst.

en als je niet een oplossing krijgt, gewoon overstappen naar een andere provider.
Nou nou.... Wel heel extreem voor zoiets....

Gewoon rustig bellen en de situatie uitleggen. Daarnaast zeggen wat je hebt gedaan en vragen of zij niet een oplossing hebben voor dit probleem. Ze hebben vast wel iets ervoor en anders een workaround die wel zou werken... De TS zal vast niet de enige zijn met problemen in combinatie met een Nintendo Wii...

Mochten ze inderdaad de boel versjaken en onredelijk handelen vragen of je een klacht mag indienen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
ik heb al gebeld naar kpn ;)

het antwoord: zij ondersteunen de wii, andere spelcomputers en ander 'geavanceerd gamen' niet.

daarna gaf hij zelf toe dat de firmware 'dichtgespijkerd' zit, en dat er voor de rest weinig aan valt te veranderen. hij adviseerde ook om een nieuwe router te kopen.

een eerlijk, maar natuurlijk belachelijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb nog de Siemens Xperiabox en hier is er niets aan de hand. Enige wat wel een nadeel is, wat de encryption, die nu lager is dan ik wil, omdat de Wii het anders niet ondersteund.
Misschien maar eens die beveiliging er uit halen en alleen toegang geven op MAC-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
bedankt maar dat heb ik ook geprobeerd :l

de beveiliging eruithalen is niet mogelijk bij deze router, de firmware zit helemaal dichtgetimmerd. mac adres ook geprobeerd, ook geen resultaat.

op de officiele site van nintendo staat ook dat deze router niet compatibel is met de wii. na tevergeefs proberen heb ik dan toch de beslissing genomen om binnenkort een andere router te kopen en verder hieraan geen tijd te verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bij mijn wireless router (heel ander merk) moet ik specifiek aangeven of wireless stations elkaar kunnen zien of niet. Kunnen 2 wireless laptops aan de Arcadyan ARV7519 elkaar zien? Heb je ook een wii die je bedraad (via usb) kunt aansluiten? die zou het probleem wellicht niet hebben.

Verder: algemeen topic welke router dan wel te kopen is wat te vage vraagstelling. ;) Je weet niet eens wat je probleem is.

[ Voor 18% gewijzigd door leuk_he op 16-02-2011 23:11 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 17:03
Neem gewoon zoiets al een WAG320N van Linksys werkt prima, aan de andere kant is het natuurlijk van de zotte dat KPN een onvolledige internet beleving levert.

Gaming is tegenwoordig geen extraatje meer maar big business. (achterlijk bedrijf is het ook)

Effe aan het googlen geweest maar is een behoorlijk hopeloos geval, behalve dan de meeste overstappen naar Online waar het wel werkt, en ze wel gewoon helpen met gaming problemen.

[ Voor 26% gewijzigd door tspawn op 16-02-2011 23:34 ]

• Darkblaster
thanks, er zijn altijd wel 2 draadloze laptops verbonden met de router en no problemo. een draadje spannen tussen mijn wii en de router zal weinig opleveren: niet compatibel blijft niet compatibel. daarnaast geven sommige online games, zoals black ops, problemen met bedraad internet en daar ga ik dus niet aan beginnen :)

het word dus gewoon een andere router kopen, want inderdaad tspawn, als je gaat rondkijken is het een behoorlijk doodlopend stuk. overstappen behoort ook zeker wel tot de opties, maar ik heb geen zin om:

1) weer een ander telefoonnummer te hebben, en dit doorgeven aan alle vrienden/familieleden/instanties/collega's/de rest
2) weken lang zonder internet te zitten en dubbel betalen, je weet hoe het gaat met overstappen
3) nog andere rare problemen zoals de telefoonlijn die het dan ineens niet doet. in telecomland flikken ze je alles.
Pagina: 1