Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 21:45
Ik ben van plan om volgende week een (edge) LED tv aan te schaffen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Budget: 725 euro

Eisen:
Aansluitmogelijkheden: 2x HDMI, 1x component
Specificaties: 24p, LED (vanwege de dikte)
Grootte: 37" (94 cm)
Gebruik: Xbox 360 en Blu-Ray films die ik via mijn pc (met HDMI aangesloten) ga afspelen

Vergelijking:

Ik ben in verschillend winkels geweest, maar door de opstelling kon ik nooit een duidelijke vergelijking maken. Daarnaast gebruiken winkels altijd digitale tv, wat er in sommige gevallen niet uit ziet. De duurdere modellen staan apart met Blu-Ray spelers, maar aangezien dat niet de tv's waren die ik op het oog had (ivm met prijs, specs) vind ik vergelijken in winkels niet echt geweldig.

Ik zit nu te twijfelen of ik een Samsung UE37C6000 zal nemen of een Philips 37PFL7605H.

Beide tv's worden zeer hoog beoordeeld, alleen de Samsung is ongeveer 30 euro goedkoper. De duurzaamheid van de Philips wordt slecht beoordeeld in reviews in tegenstelling tot de Samsung, wat ik overigens ERG belangrijk vind, ik ben geen liefhebber van tv's die om de haverklap moeten worden gerepareerd.

Ik vind de Ambilight een erg leuke feature van Philips, maar ik vind het niet nodig, ik doe nu al 16 jaar zonder namelijk.

Hebben jullie nog suggesties en welke van de 2 tv's die ik op het oog heb raden jullie me aan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik vind het apart dat sites kunnen beoordelen op duurzaamheid, zonder het toestel eerst jaren in gebruik te hebben. Een vreemd argument dus eigenlijk :).

Ambilight moet je maar net fijn vinden. Ik heb laatst voor het eerst een film met ambilight gekeken (2+ uur) en dan beviel redelijk...ik houd echter van meer rust voor de ogen (dus beeld en daaromheen geen andere afleidende dingen).

Of dat meerwaarde biedt, zul je dus voor jezelf moeten bepalen.

Heb je zelf nog aanvullende criteria, want anders wordt dit een verkapt "welke moet ik kopen?" topic en die hebben we liever niet.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
Duurzaamheid in reviews van kieskeurig e.d. bedoelde ik eigenlijk, waar die niet zo hoog op scoorde omdat die snel kapot zou gaan.

Het viel me inderdaad al op dat jullie geen "Welke moet ik kopen?" topics hadden, als het niet mag sluit deze dan maar. Ik was gewoon benieuwd naar ervaringen met beide tv's, omdat er geen reviews bij Pricewatch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aha, dan zou ik specifiek kijken naar wat er dan kapot gaat.

Is dat het gevolg van verkeerd gebruik of echt een kwalitatief aspect van het product. Als er massaal knopjes afbreken, mag je ervan uitgaan, dat er iets aan de haak is met die dingen.

Als speakers kraken bij hard geluid. kan dat ook duiden op verkeerd (te hard) gebruik..

Ik noem maar wat dingen. Over die kwalitatieve aspecten mag je best discussieren, maar drop ze dan in dit topic en vraag specifiek naar dergelijke info :) !

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
Het probleem wat ik veel lees over Philips tv's is dat de tv soms zomaar uitvalt, zonder timer of iets. Dit lijkt mij ontzettend irritant en ik vraag me af wat hier nou eigenlijk de oorzaak van is aangezien er nergens een antwoord op gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 11:44
Elke televisie heeft uiteraard zijn mankementen, daarnaast mensen gaan pas klagen als er iets met hun televisie is. Als de televisie goed werkt hoor je er niemand over.

Een ander punt dat je even in overweging moet nemen is hoe snel je de televisie nodig hebt. Kan het nog even wachten of is het dringend? De grote merken hebben namelijk hun 2011 line-up al aangekondigd. Deze zullen tegen maart / april in de winkels komen te staan.

Zo zijn de nieuwe D series van Samsung erg strak en ook Panasonic heeft weer mooie nieuwe plasma's. Ik wilde de Panasnonic G20 plasma kopen maar wacht nu op de G30.

En als je 2 maandjes wacht is je budget weer een stuk ruimer waardoor andere televisies in het bereik komen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marcusso op 06-02-2011 21:05 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
Het is niet dringend, want ik heb het niet nodig, maar aangezien de eerste nieuwe tv's pas in maart/april in de winkel liggen vind het geen optie. Daarnaast zijn veel nieuwe modellen die zijn aangekondigd door Samsung/Philips/Panasonic enkel 40" of groter. De nieuwe specs bestaan veel uit uit 3D, wat op het moment er waardeloos uitziet op 40" tv's en meer Hz en beter beeld. Het zal er ongetwijfeld wat beter uitzien, maar ik neem dan liever een goedkoop 2010 modelletje die ook goede beeldkwaliteit levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 11:44
Dan denk ik dat je aan de UE37C6000 een mooie televisie hebt. Het verschil in beeldkwaliteit tussen de Samsung en de Philips zal echt nihil zijn. Alleen ziet het design van de Samsung er naar mijn idee een stuk beter uit.

Ik zie trouwens dat de UE40C6000 niet veel duurder is dan de 37" variant. Ik zou dan de 40" variant kiezen want grootte went erg snel. Wij gingen van een 70cm CRT naar een 40" LED (ue40b6000) en onze eerste indruk was 'wow'! Maar achteraf hadden we beter de 47" of 50" kunnen kiezen...

Wat is je kijkafstand?

Kijk ook nog even naar de Panasonic TX-P42G20. Als de dikte van de televisie niet uit maakt (weet niet of je de televisie gaat ophangen?) dan is dit een erg goede televisie. Iets duurder dan de Samsung LED, maar naar mijn mening zelfs de beste televisie die je op dit moment kunt kopen. Ik lees nu net je TS nog een keer door. :z

[ Voor 23% gewijzigd door Marcusso op 07-02-2011 14:06 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 20:54

mr.paaJ

generatie cmd+z

Belangrijkste verschil in beeld is een reflectief (Samsung) of een mat scherm (Philips). Heb je licht van achteren of veel zonlicht, dan is de Philips rustiger, anders heeft de Samsung een wat voller contrast.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
2 meter maximaal, dus groter als 40" vind ik eerlijk gezegd overdreven aangezien ik er toch al vrij dicht op zit. Mijn computer scherm is 27" en dat is nu goed te doen, groter is alleen wat mooier voor films, dan komt het er wat meer uit.

Veel zon naar binnen heb ik op mijn kamer geen last van, maar Ambilight vind ik wel een erg leuke feature, dus waarschijnlijk wordt het toch een Philips, maar ik heb nog even om erover na te denken.
Pagina: 1