Frontpage Poll verzoekje

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 11:04
Al jaren valt me op dat het nederlands taalgebruik steeds slechter wordt. Een veelvuldig verkeerd gespeld woord op tweakers is abonnement, wat ook veelvuldig foutief afgekort wordt tot abbo. Ik ben niet eens een fan van correct geschreven nederlands, maar met de mate verloedering van de afgelopen jaren begint het toch wel erg te worden.

Derhalve wil ik graag een verzoek indienen voor een frontpage poll t.b.v. de correcte spelling. Ben erg benieuwd of die resultaten overeenkomen met wat ik hier veelal zie (wat neer komt op zo'n 50% of meer die het verkeerd spelt):

Is het?

abonnement
abbonement
abbonnement

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Lijkt me niet dat we daar een FP-poll voor gaan inzetten...

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Zo kan je natuurlijk bezig blijven, er zijn nogal wat mensen die zich blijkbaar erg storen aan relatief (in het licht van een discussie) kleine storende elementen in een reactie. Dit soort zaken moet je gewoon voor lief nemen, spreek er eventueel de persoon via een direct message over aan als je dat nodig vindt.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat denk je ermee te winnen door deze vraag te stellen? Wat is het doel van deze enquête anders dan voor jezelf bewijzen dat het triest gesteld is met de spelkunsten van de gemiddelde Nederlander?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk dat deze vraag thuishoort in OnzeTaal en niet op OnzeSite :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Polls zijn voornamelijk om meningen te peilen; hoe je een woord moet spellen zou een feit moeten zijn, niet een mening :P

The devil is in the details.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:39
Een poll voor het juist spellen van een woord?

Het is tweakers.net, geen jongerensite voor 14 jarige VMBO'ers. Beetje tweaker gebruikt spellingscontrole om zijn slechte spelling te verbergen, zoals ik. :9

Diegenen die spelfouten maken, blijven die toch wel maken, ondanks dat je ze de juiste spelling verteld.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Gamebuster schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:18:

[...]

Beetje tweaker gebruikt spellingscontrole om zijn slechte spelling te verbergen, zoals ik. :9

Diegenen die spelfouten maken, blijven die toch wel maken, ondanks dat je ze de juiste spelling verteldt.
Dat soort fouten ziet een spellingscontrole dan weer niet.

Verder inderdaad een weinig zinvol idee. Er zijn talloze woorden die steevast verkeerd worden gespeld. Bovendien zorgt een poll er niet voor dat men ineens foutloos gaat typen. Dat is sowieso een utopie.

[ Voor 8% gewijzigd door Rone op 07-02-2011 16:28 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:43

Haan

dotnetter

Je kan ook wel bezig blijven. Zo wordt voorzover ik weet in het Nederlands 'wat' gebruikt om een vraag aan te duiden, voor een verwijzing gebruik je dat. Ooit geleerd van mijn leraar Duits in ieder geval.
Een veelvuldig verkeerd gespeld woord op tweakers is abonnement, wat ook veelvuldig foutief afgekort wordt tot abbo.
B)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Roept iets met kolen op het vuur gooien en slotje...

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
* Kees geeft Wilbert een slotje

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.