Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 11:09
Beste,

Ik wou vandaag gaan xboxen op mijn Samsung LCD tv (LE26R41BA) en toen ik mijn xbox aan deed kreeg ik een paars beeld.. met artifacts in beeld.. Ik de xbox uit en opnieuw opstarten steeds the same.. Dus ik dacht dat mijn xbox stuk was. Toen heb ik de xbox aangesloten op mijn computer beeldscherm en daar doet hij het wel goed. Dus met de xbox is niks aan de hand en denk ik dus dat de hdmi van mijn tv stuk is, maar als ik mijn computer via mijn videokaart aansluit op de tv via hdmi, geeft ie wel gewoon beeld en speelt ook HD matriaal af zonder probleem. Ik snap er dus helemaal niks van. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Gister was er nog niks aan de hand...

Wat heb ik geprobeerd:
Xbox op ander scherm = xbox doet gewoon zoals het hoort
Computer via vidkaart naar hdmi tv = doet het gewoon zoals het hoort
Andere hdmi kabel tussen xbox en tv = geen verschil nog steeds het paarse beeld
Xbox via Componentkabel = xbox doet het gewoon zoals het hoort

Zo ziet het er uit:
http://www.plaatjesupload.../02/06/1296990655-710.jpg

Als iemand suggesties heeft hoort ik het graag.

Gr Tom

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 06-02-2011 16:26 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:41
Heeft 'ie maar één HDMI-poort?

Verder heb je alles geprobeerd wat ik ook zou kunnen bedenken, dus kan je er denk ik wel vanuit gaan dat inderdaad de HDMI-poort kapot is. Kan je zelf denk ik weinig aan doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
Ja hij heeft maar 1 HDMI poort, maar wat ik ik niet snap is dat hij wel gewoon HD matriaal afspeelt via de Computer...
Maar dit is goed balen, kan ik dus voor een nieuwe tv gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kan je niet gewoon via component blijven spelen? Scheelt je toch weer een tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 21:53
Sluit je xbox via zowel hdmi als composiet aan, wellicht staan de instellingen van je xbox op een resolutie die je tv niet aan kan:)

Via composiet kun je dan je beeldinstellingen veranderen naar 720p bijv

[ Voor 22% gewijzigd door Rainesh op 06-02-2011 16:29 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Als je wel gewoon HD materiaal via een andere bron kunt kijken ligt het niet aan de ontvanger, maar aan de bron.

Heb je al eens gekeken wat er gebeurt als je je Xbox via een andere wijze op je TV aansluit? Component bijvoorbeeld?

Wat mijn buurman hierboven al zegt: lijkt er erg op dat de TV een signaal binnenkrijgt van de Xbox die hij niet begrijpt. Check de instellingen van de Xbox, en ga dan pas geld uitgeven aan een nieuwe TV (nogal zonde om dat nu te doen, terwijl de TV nog 100% in orde lijkt. Anders had je zonder meer dezelfde problemen gehad met de output van je PC op je TV)

[ Voor 45% gewijzigd door mindcrash op 06-02-2011 16:32 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
Ja dat is een mogelijkheid, maar als je via HDMI hebt gespeeld en dan op component speelt word je niet egt blij van het beeld.. kan ik je eerlijk vertellen:P. Maar ik kan altijd nog op mn pc beeldscherm spelen. Dan doe ik dat eerst wel totdat ik een nieuwe tv ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
mindcrash schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:29:

Heb je al eens gekeken wat er gebeurt als je je Xbox via een andere wijze op je TV aansluit? Component bijvoorbeeld?
Alleen de topictitel gelezen ofzo? Hij vertelt letterlijk twee keer, duidelijk, dat het via Component wel werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
mindcrash schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:29:
Als je wel gewoon HD materiaal via een andere bron kunt kijken ligt het niet aan de ontvanger, maar aan de bron.

Wat mijn buurman hierboven al zegt: lijkt er erg op dat de TV een signaal binnenkrijgt die hij niet begrijpt.
Als ik em via de Component aansluit doet hij het wel, maar ik heb de xbox op mijn Computer beeldscherm geprobeerd via de HDMI en dat doet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:41

Mavamaarten

Omdat het kan!

Stel je xbox in op 720p, volgens mij ondersteunt je TV geen 1080p en probeert je xbox dit wel.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
Heb bij de instellingen gekeken, maar er veranderd niks.. 720P staat ie gewoon op. voor de rest kan ik er niet veel aan veranderen, heb alle instellingen nagelopen, maar het mag niet baten.

:Edit: Zal zo een andere xbox proberen en dan even kijken wat er dan gebeurd.

:Edit2: Nu snap ik er helemaal niks meer van.., ik heb mijn andere xbox op de tv aangesloten en die doet het wel via de HDMI. Hoe is dit nu op te lossen...?
Zoals ik al zei, de eerste xbox doet het niet op tv, maar wel op computerscherm.

Iemand Nog ideeen?

[ Voor 50% gewijzigd door dokteronline op 06-02-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
Nu nog wat meer info, de xbox die het niet doet op mijn tv en wel op mijn beeldscherm, werkt ook niet op de TV beneden.. ook een Samsung trouwens. Waar kan dit aan liggen ??? wie o wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Welk type computerscherm? ( resolutie)

Allicht dat de xbox toch op een bepaalde resolutie vaststaat ofzo.
En anders zou ik gewoon voor de optie; Component aansluiting gaan, problem solved.. :+

[ Voor 30% gewijzigd door Humma Kavula op 06-02-2011 18:52 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
Computerscherm is een LG Flatron W2453V resolutie 1920 x 1080 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:01
dokteronline schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:27:
Nu nog wat meer info, de xbox die het niet doet op mijn tv en wel op mijn beeldscherm, werkt ook niet op de TV beneden.. ook een Samsung trouwens. Waar kan dit aan liggen ??? wie o wie
Misschien incompatibliteitsproblemen? Heb je misschien toevallig recent een update voor de Xbox binnengehaald? Daar kan het weleens aan liggen.

Daarnaast kan component net zo'n goede kwaliteit aanbieden als HDMI, dus ik meen dat je composiet bedoeld, wat geen HD aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je (defecte) Xbox doet het niet op een bepaalde resulotie, kijk anders is of je die resolutie kan vinden m.b.v. je computerscherm.

Als die resolutie er is, RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
Als ik de xbox aansluit op mijn LG pc scherm, en ik zet em op 720P doet hij het gewoon, dus daar ligt het ook niet aan... want 720P = toch 1280 x 720? dus dat is de zelfde resolutie als bij mijn tv. Magoed het is een super apart probleem en ook nog omdat hij het gister gewoon nog deed en hij het ook gewoon doet op mijn LG
Pagina: 1