Hoe vaak zou dit foutje van TNT voorkomen?

Pagina: 1
Acties:

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ik had van de week ondanks wisselende shopreviews toch maar een bestelling van vier artikelen geplaatst bij Pixmania. Donderdagavond laat besteld en betaald. Vrijdag afgehandeld en verstuurd en zaterdag gaf de Track&Trace in de loop van de dag aan dat ie met de besteller mee was.

Nu komt TNT meestal vrij laat en ik verwachtte hem ook nog niet toen ik toevallig vroeg in de middag even in de voortuin was om wat nieuwe vetbollen voor het vogelvolkje op te hangen. Toen zag ik door de begroeiing een witte bestelbus staan en dacht hee... dat zou hem wel eens kunnen zijn. Ik wandelde er dus naar toe en sprak de besteller aan die in zijn bus de pakjes stond te zoeken die hij moest afleveren. Toen ik meldde dat ik een pakje verwachtte en mijn huisnummer en naam opgaf zei hij dat hij volgens hem geen pakje voor me had. Hij checkte het in zijn handheld computertje en vond hem daar niet in terug. Hij had er in mijn buurt alleen twee pakketjes in staan voor twee buren op andere huisnummers. Omdat hij mijn huisnummer en naam net gehoord had herkende hij het even later al zoekend naar die andere nummers en zag hij dat hij het pakketje toch in zijn bus had. Hij scande het toen (alsnog?) in, ik tekende voor ontvangst van de puntgave doos en ging binnen snel checken of alles goed afgeleverd was (dat was het - allemaal prima in orde - een overall goede eerste ervaring met Pixmania).

Als ik die bus niet stomtoevallig gezien had en er heen gegaan was denk ik dat die besteller naar alle waarschijnlijkheid aan het eind van zijn ronde terug in het depot ontdekt had dat er nog een pakketje extra was dat niet in zijn handheld zat en had ik dit weekeinde nog niet met mijn nieuwe spulletje kunnen spelen wat nu dus wel kon. :) Nu vraag ik mij af wat hier nu fout is gegaan en hoe vaak dit er toe kan leiden dat een pakketje ondanks zo'n onderwegmelding van T&T toch niet bezorgd wordt en pas minstens een dag later wordt gebracht.

Krijgt zo'n bezorger die data naar zijn handheld er via een mobile dataverbinding in gedumpt en ontbrak daar dan wat aan en hoe kan dat dan of scant hij alleen bij het inladen alle pakketjes en heeft ie de mijne niet (goed) gescand? Beste zou beide zijn natuurlijk. Dat die handheld voordat hij gaat inladen weet wat er in die bus moet en dan kun je na het inladen met scannen zien of alle pakketjes ook inderdaad in de bus aanwezig zijn.

Hoe vaak maken mensen mee dat een pakket ondanks T&T status toch niet bezorgd wordt en zou dit daar in significante mate een oorzaak van kunnen zijn? En wie is er bekend met de procedures bij TNT en kan verklaren waarom mijn pakketje niet in de handheld van de bezorger zat?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien is dat de reden dat jij de TNT meestal vrij laat verwacht :P

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Kwaadwillig vanuit de bezorger zal 't iig niet zijn, krijgen die niet per bezorg product betaald, of iig iets?

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
Over het algemeen komt dit door de brakke verbinding die die handhelds hebben. Die dingen maken het leven zuur. Data van het scannen -het afmelden- wordt over het algemeen niet realtime verzonden, maar pas later bij een stevige connectie weggedrukt.

Niet goed ingelicht door een collega, excuus :)

[ Voor 10% gewijzigd door EJonk op 09-02-2011 13:44 . Reden: Incorrecte data ]

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
EJonk schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:22:
Data van het scannen -het afmelden- wordt over het algemeen niet realtime verzonden, maar pas later bij een stevige connectie weggedrukt.
Begrijp ik hieruit dat een besteller kan vertrekken vanuit het depot zonder dat alle data van de pakketjes in zijn bus al in zijn handheld zit? En moet ik daar dan ook uit begrijpen dat alle pakketjes niet individueel bij het inladen met die handheld gescand worden?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Misschien aanvullend handig om te weten: had je track&trace, en zo ja, wat was de status?

Life is not about specs, it is about joy!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:47
bartvl schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:45:
Misschien aanvullend handig om te weten: had je track&trace, en zo ja, wat was de status?
Eerste alinea, laatste zin?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Oei, oeps.

Life is not about specs, it is about joy!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-01 22:48
CaptJackSparrow schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:42:
[...]

Begrijp ik hieruit dat een besteller kan vertrekken vanuit het depot zonder dat alle data van de pakketjes in zijn bus al in zijn handheld zit? En moet ik daar dan ook uit begrijpen dat alle pakketjes niet individueel bij het inladen met die handheld gescand worden?
Bij het inladen van de auto moet de chauffeur alle pakketten individueel scannen! Men kan dan aan het eind van het laden inderdaad zien welke pakketjes er missen. Maar soms gebeurt het wel eens dat een pakket verkeerd gesorteerd is en het pakket die ochtend onvindbaar blijft, en dan mag men natuurlijk gewoon vertrekken zonder dat pakket.

Het gebeurt mij overigens vaak zat dat een pakket in de handheld/TNT-servers geen adres heeft, of dat er een verkeerde postcode is ingevuld. Hierdoor zie ik dan in eerste instantie niet dat ik een pakket heb voor een bepaald adres, en dan zie ik pas aan het eind van de dag dat ik alsnog een pakket heb voor de andere kant van de wijk.
Helaas gebeurt het dan ook wel eens dat ik bij een adres (die in m'n handheld staat) een poos sta te zoeken naar het pakketje, maar tsja als er op het pakket een ander adres staat dan m'n handheld vind ik hem nooit. :/ :9

In jouw geval lag de fout hoogstwaarschijnlijk bij Pixmania die bij TNT de verkeerde adres-gegevens heeft aangeleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door Koploper op 09-02-2011 13:31 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Koploper schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:28:
In jouw geval lag de fout hoogstwaarschijnlijk bij Pixmania die bij TNT de verkeerde adres-gegevens heeft aangeleverd.
Ik weet niet goed wat ik me daarbij voor moet stellen. Ik heb het adres zelf ingetikt toen ik het account bij Pixmania aanmaakte. Het staat ook correct op het adreslabel. Alles gaat direct van computer naar computer neem ik aan en er zal toch geen mens tussen zitten die de adresgegevens bij TNT opnieuw invoert?

Toen de bezorger de barcode scande werd het pakketje toen volledig ingevoerd (evt. aan de hand van een directe draadloze connectie met de TNT server) of werd het gekoppeld aan een toch al bestaande entry in de handheld? Of zou allebei kunnen? Of nog iets anders?

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-01 22:48
CaptJackSparrow schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:09:
Ik weet niet goed wat ik me daarbij voor moet stellen. Ik heb het adres zelf ingetikt toen ik het account bij Pixmania aanmaakte. Het staat ook correct op het adreslabel. Alles gaat direct van computer naar computer neem ik aan en er zal toch geen mens tussen zitten die de adresgegevens bij TNT opnieuw invoert?
De adreskoppeling aan de 3S-barcode wordt door Pixmania gedaan en dan wordt dat automatisch doorgestuurd naar de TNT-servers (het pakket wordt in TNT-termen "voorgemeld"). In dit proces kan natuurlijk van alles verkeerd gaan. Het kan ook de zijde van TNT liggen, maar naar mijn ervaring is dit minder vaak het geval, en dit gebeurt dan natuurlijk na het voormelden door Pixmania.
CaptJackSparrow schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:09:
Toen de bezorger de barcode scande werd het pakketje toen volledig ingevoerd (evt. aan de hand van een directe draadloze connectie met de TNT server) of werd het gekoppeld aan een toch al bestaande entry in de handheld? Of zou allebei kunnen? Of nog iets anders?
Zover ik van jou begrijp lag het pakket al in de auto van de chauffeur, dan wordt het pakket al gekoppeld aan een bestaande entry (met dus het verkeerde of geen adres) in de handheld.
Maar als ik bijvoorbeeld een pakket overneem van een chauffeur (met bijvoorbeeld autopech), dan worden alle gegevens (adres/soort pakket enz) via een draadloze gprs-verbinding opgehaald bij de TNT-servers.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb recent (1 maand geleden) ook zoiets meegemaakt. Pakket was gescanned met de verkeerde postcode (retour adres). Pakket is dus in eerste instantie daarheen verzonden. Daar kwam ik achter na dat ik contact had opgenomen met TNT (trace code i.c.m. postcode gaf een foutmelding). De volgende dag had TNT zelf ook geconstateerd dat het pakket naar het verkeerde adres verstuurd was en stond de status op "1 dag vertraagd". Ik had de verzender ondertussen ook ingelicht zodat ze actie konen ondernemen, want als ontvanger kan je weinig doen.

Het bedrijf wat het pakket had verzonden had een zakelijk contract met TNT en dus ook een contact persoon. Deze zou alles uitzoeken. De volgende drie dagen was er geen nieuws. Niet van TNT, de contact persoon of de verzender. Niemand wist waar het pakketje was, waar het naar toe was, etc. Op de vierde dag werd het toch bezorgd. Een kort gesprek met de bezorger leerde dat er niks in hun systeem te vinden was en dat hij het pakketje n.a.v. het adres heeft bezorgd. Uiteraard heb ik de verzender ook ingelicht welke erg blij was omdat het pakket dus nergens te traceren was, ook niet door contactpersoon bij TNT.
Pagina: 1