Video driver gaat niet goed, herstel mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53
Ik heb een Acer Aspire 7740-434G64MN met WIN7 x64.

Sinds een paar dagen werkt mijn onboard videokaart driver niet goed meer.
Als ik de driver terugzet naar een vorige versie, werkt alles weer prima.
Driver 8.15.10.2119 van 21-4-2010 werkt goed, 8.15.10.2292 van 25-8-2010 werkt niet goed.

Als ik een nieuwe update doe en daarmee dus de nieuwe versie installeer, werkt het niet goed.
Ik vermoed daarom dat er iets mis is met de installatiebestanden van de nieuwe driver.
Bij een update pakt die dan waarschijnlijk de oude installatiebestanden ipv een herdownload.
Ik zou de oude bestanden wel willen verwijderen om een nieuwe download te forceren, maar ik weet niet waar ik die bestanden kan vinden.

Met de oude driver ben ik ook tevreden, maar ondanks een aanpassing van de automatische update van microsoft, kan ik niet voorkomen dat de nieuwe beschadigde driver steeds geinstalleerd wordt.
Ik wil toestemming moeten geven, maar ondanks dat ik dat zon ingesteld heb bij wondows update, wordt de foute driver steeds automatisch gedownload.

Acer heeft geen info over de fout, dus ik ben op zoek naar oplossingen.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:28
Je kunt bij apparaatbeheer/beeldschermadapters kiezen voor vorige versie/driver herstellen, dan moet het weer goed wezen.

• IJzerboot
Nee, dat is onderdeel van het probleem.
Hij zet automatisch weer de nieuwste driver terug.
Niet meteen na een reboot, maar wel nadat hij weer updates gecheckt heeft.
Ik moet dus elke dag opnieuw een rollback van de driver doen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je hebt denkelijk automatisch updaten aan staan bij Windows update en dat kan je uitschakelen en deze op handmatig updaten en zelf kiezen welke updates zetten. Daarna kan je zelf kiezen welke drivers je geupdate wilt hebben en dan vink je die driver van je videokaart weg en met de rechtermuis zet je die op update verbergen.

( Start > Configuratiescherm > Systeem en beveiliging > Windows Update )

[ Voor 3% gewijzigd door Roel1966 op 06-02-2011 17:50 ]

• IJzerboot
Ja, die ken ik en heb ik zo uitgevoerd.
Dan blijven wel de oude installatiebestanden achter.

Weet iemand ook een manier om de ouder driver bestanden van de laptop te verwijderen?

Verwijderd

Misschien Driver Sweeper? Die zou alles moeten verwijderen. Gewoon even Googlen.

• IJzerboot
Driver sweeper doet niet de intel beeldscherm driver..
Maar ik zal zelf ook nog eens even doorzoeken..

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
IJzerboot schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 07:37:
Driver sweeper doet niet de intel beeldscherm driver..
Maar ik zal zelf ook nog eens even doorzoeken..
Zeker wel verwijderd Driversweeper ook de Intel drivers alleen moet je dan kiezen voor chipsetdrivers verwijderen.
Pagina: 1