Toon posts:

Asrock p67 extreme4 onboard soundcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bovenstaand mobo met daarop een onboard 7.1 geluidskaart. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd maar ik krijg op één of andere manier geen 5.1 geluid op mijn 5.1 setje...

ook zie ik na installatie van de realtek drivers geen programmaicoon rechts onderin de taakbalk staan.

Weet iemand de oplossing?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Wat voor een audiobestand probeer je af te spelen, welk os gebruik je, en hoe heb je je 5.1 setje op je geluidskaart aangesloten (jack, spdif, etc)?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Staat in je device manager een apparaat met uitroep teken?
Check ook of het geluid in de bios op ON of AUTO staat.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:26
alle kabels al gechecked en in windows ingesteld dat je 5.1 hebben wil?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 7, ik heb de 3 kabels ( jack met die kleuren) op de juiste manier aangesloten..

2.1 geluid doet het wel, maar de andere 3 boxen niet.

Waar kan ik 5.1 aanzetten in Windows.. want dat heb ik niet gedaan en ik weet niet waar dat kan...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 16:08 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:26
control panel ->hardware and sound -> audi devices -speakers, rechtermuis -> test. als ie echt alleen 2.1 doet dan zou ik even bij properties kijken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:21:
control panel ->hardware and sound -> audi devices -speakers, rechtermuis -> test. als ie echt alleen 2.1 doet dan zou ik even bij properties kijken.
Thanks! het is gelukt!

Opgelost, slotje :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32
Overigens als de driver goed zijn geinstalleerd heb je ook een programma waarin je effecten etc kunt instellen. Daar kan je ook 2.1 5.1 etc instellen.

iig bij mij werd extra software geinstalleerd.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:51
Caelorum schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:15:
Overigens als de driver goed zijn geinstalleerd heb je ook een programma waarin je effecten etc kunt instellen. Daar kan je ook 2.1 5.1 etc instellen.

iig bij mij werd extra software geinstalleerd.
Klopt, Realtek HD Audio Manager, maar je hebt jacksensing en hij laat alleen zien wat daadwerkelijk is aangesloten. Ik heb gewoon m'n stereotoren (twee speakers) aangesloten en kan niks kiezen. Bij speakers is het grijs en staat "Stereo".
Pagina: 1