Toon posts:

Geschikte USB hub voor externe harde schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een USB hub die geschikt is om externe harde schijven te ondersteunen.
Het is me namelijk opgevallen dat niet elke dit aan kan. Maar is heb een chronisch tekort aan poorten.
Zou iemand mij hierin kunnen adviseren?

Mvg Koen

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-02 07:45
Externe schijven nemen best wat power van je usb poort. Meerdere schijven op 1 stekkertje gaat niet werken.
Je hebt een powered usb hub nodig zodat alle schijven genoeg power krijgen. Je hebt dan wel een los voedingsadapter.

voorbeeld:
pricewatch: Belkin Mobile 7-poorts USB 2.0-Hub

[ Voor 5% gewijzigd door Headshot_NL op 06-02-2011 15:31 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

Verwijderd

Headshot_NL schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:31:
Externe schijven nemen best wat power van je usb poort. Meerdere schijven op 1 stekkertje gaat niet werken.
Je hebt een powered usb hub nodig zodat alle schijven genoeg power krijgen. Je hebt dan wel een los voedingsadapter.

voorbeeld:
pricewatch: Belkin Mobile 7-poorts USB 2.0-Hub
Het ligt eraan. Als de externe harddisks hun eigen voeding hebben, kan je gewoon een unpowered USBhubje nemen, aangezien ze alleen maar data versturen en ontvangen en niet om stroom vragen. Heb hier zelf op die manier gewerkt en nooit geen problemen gehad.
Mochten de externe harddisks wel afhankelijk zijn van stroom via de USB kabel, dan heb je inderdaad een powered USBhubje nodig.

Verwijderd

Topicstarter
De harde schijven en hebben alle een eigen voeding. Maar mijn ervaring is wel dat niet alle hubs er even goed mee omgaan... zelfs niet al de hub voorzien is van een voeding.. Nu waren dat wel telkens goedkope ondingen van ebay.. dus vandaar dat ik nu informeer naar een geschikte hub.

Ik ben ook wel genoodzaakt om meerdere hdd's op 1 hub aan te sluiten want ik heb nu eenmaal tveel schijven voor het anatal usb poorten dat ik heb... (het gaat hier om een Imac 27inch...)