Ingebroken in auto. Geen schade, niks gestolen. Waarom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Na terugkomst van wintersport bleek vandaag dat er in onze andere auto - een peug 106 uit 1991 - is ingebroken tijdens onze afwezigheid. De deur stond op een kier en de hele auto was werkelijk volledig overhoop gehaald. Opmerkelijk genoeg is er - op het eerste gezicht - niks gestolen, Het lijkt erop alsof ze naar het frontje van de autoradio op zoek waren, of misschien naar een navigatiesysteem.

Wat ik niet snap is:
- ik zie geen braaksporen behalve een kras van een schroevendraaier oid bij het slot van de bestuurdersdeur (zijkant van de deur). Is een oude peug 106 echt zo makkelijk open te maken?
- de auto stond duidelijk in het zicht vlak voor woonhuizen geparkeerd, maar niemand heeft iets gehoord of gezien. Het moet toch opvallen als iemand een auto helemaal binnenste buiten keert?
- de radio (zonder frontje dus) zat nog gewoon op zijn plek. Is een autoradio zonder frontje niet meer de moeite waard?

Ook al is er niks gestolen, het is wel een naar idee dat iemand in onze auto aan onze spullen heeft gezeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is een oude peug 106 echt zo makkelijk open te maken?
Meeste auto's zijn vrij eenvoudig open te breken. In een Autoweek van een paar jaar geleden was eens een onderzoek gedaan door een deskundige (van de politie geloof ik). Die kreeg, zonder grote problemen of schade, de meeste auto's binnen enkele minuten open (soms zelfs < 1 minuut).
Het moet toch opvallen als iemand een auto helemaal binnenste buiten keert?
Valt wel mee... ten eerste let niet iedereen in de buurt op wat anderen in een auto doet, en ten tweede kan iemand zijn auto ook aan het uitmesten zijn.
Is een autoradio zonder frontje niet meer de moeite waard?
Lijkt me niet, wat moeten ze ermee? Zonder frontje is hij niet doorverkoopbaar, en dus waardeloos voor een inbreker.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 22:28
Autoradio zonder frontje heb je weinig aan he ;) dus halen ze hem er ook niet uit. Of ze hadden t gereedschap er niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
wildhagen schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:21:
[...]

Valt wel mee... ten eerste let niet iedereen in de buurt op wat anderen in een auto doet, en ten tweede kan iemand zijn auto ook aan het uitmesten zijn.
Als ik mijn achterbak uitmest doe ik mijn achterbak open, ipv dat van binnenuit te doen. En ik zou dat ook overdag doen ipv 's nachts. Als het overdag is gebeurd dan moet het toch wel opvallen dat iemand met een schroevendraaier oid bezig is een slot te forceren..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als iedereen slaapt kun je rustig je gang gaan lijkt me. Het hoeft echt niet met veel kabaal. Lijkt me een duidelijk gevalletje 'niks gevonden, laat maar'.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
De auto stond duidelijk in het zicht waar ook 's nachts genoeg mensen langskomen... maar dat maakte hem/haar blijkbaar niet uit.
Gelukkig is er geen schade. Ik weet alleen niet waar ik die auto dan wel moet neerzetten als we weer op vakantie gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik weet toevallig hoe die sloten in elkaar zitten, die zijn helemaal niet veilig.. weinig aan te doen..
heb je nog geluk dat dr niks in je auto lag...

edit: neerzetten met het dashbordkastje leeg en open, duidelijk gebaar: er ligt niks in..

[ Voor 23% gewijzigd door AlexanderB op 06-02-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:45
Baldertt schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:37:
De auto stond duidelijk in het zicht waar ook 's nachts genoeg mensen langskomen... maar dat maakte hem/haar blijkbaar niet uit.
Gelukkig is er geen schade. Ik weet alleen niet waar ik die auto dan wel moet neerzetten als we weer op vakantie gaan...
Laat hem open, briefje dat er niks te halen valt en bidden dat er geen zwerver in gaat wonen :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
bedenk eens hoe kan jeje slot vanuit binnenuit bedienen? en van buiten? dat zit gewoon gekoppeld met een kabel of stang. even een speciaal tooltje tussen je raam en deur schuiven en je trekt hem zo open. anwb parkeerwacht politie hebben dat spul standaard in de auto liggen.

hoe kan je het voorkomen? niet of je moet hem niet meer van binnen willen openen.
nummer 25 is de boosdoener

[ Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 06-02-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
als je dat zou willen beveiligen zou je zelf al een soort van overkapping moeten maken in je deur waardoor die palletjes niet zo te bereiken zijn, maar dat is niet zo simpel, helemaal als je rekening moet houden met een raam dat open moet kunnen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Als je gaat inbreken dan boeien regeltjes en meningen van anderen niet zo ;)

Overdag iets stelen werkt ook prima. De meeste mensen gaan er niet vanuit dat iemand zo brutaal is om in het zicht iets te stelen. Zo heb ik in Amsterdam een busje te werk zien gaan met een betonschaar om zo fietsen in te laden midden op de dag, en zo zijn er ook meerdere koperen beelden gestolen midden op marktpleinen, waarbij voorbijgangers nog vroeger aan die mensen waarom ze dat deden. "Onderhoud" was het antwoord.

Ik heb ook een oudere auto en die heeft vorige week 5 dagen op dezelfde parkeerplaats gestaan (langs een weg die voor fietsers naar het centrum leidt). Gevolg: spiegel losgetrapt. Het beste is dus af en toe de auto verplaatsen of bij vrienden of familie 'dumpen'. Of natuurlijk meenemen op vakantie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat je auto veilig zou staan aan een weg waar altijd veel mensen langs komen is imo nogal overrated. Meeste voorbijgangers interesseert het niet als er een verdacht iemand bij een auto staat, of sterker nog, het valt gewoon niet op.
Zet zelf mn auto het liefst in een achterafstraatje waar bijna niemand langs komt (alleen bewoners). Sowieso valt een verdacht persoon dan al veel sneller op (en hopelijk ook door de bewoners, die er zelf ook hun eigen auto hebben staan).

Woon zelf in het centrum en laat mn auto ook vaak meerdere dagen op dezelfde plek staan zoals hierboven genoemd. Gaat tot nu toe nog goed... alleen voorkom je niet dat er af en toe onvoorzichtige fietsers e.d. langs schuren, met krasjes tot gevolg :( of trekhaken in je nummerplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet het eerste waar je naar kijkt, maar check eens of je EHBO trommel en evt je kruissleutel nog aanwezig zijn.
heb een keer een inbraak gehad in de oude 205 van mijn ma. Radio laten zitten maar waren de EBHO trommel en de kruissleutel kwijt 8)7

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:45

rapture

Zelfs daar netwerken?

In een beetje technische school moet je niet het smoesje "Ik heb mijn schoolagenda en sleutels in mijn wagen opgesloten." afkomen, dan bellen ze gewoon naar de beroeps/VMBO automechaniekers om je wagen open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
DECOY88 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:46:
bedenk eens hoe kan jeje slot vanuit binnenuit bedienen? en van buiten? dat zit gewoon gekoppeld met een kabel of stang. even een speciaal tooltje tussen je raam en deur schuiven en je trekt hem zo open. anwb parkeerwacht politie hebben dat spul standaard in de auto liggen.
Ik weet dat je bij een oude golf dat stangetje makkelijk te pakken krijgt door een gaatje te boren vlak onder het sleutelgat van de deur, maar dat het bij een 106 zo makkelijk kan zonder noemenswaardige schade te maken verbaasde me wel. Volgens mij hebben ze hem met een schroevendraaier opengemaakt vanaf de zijkant.
AlexanderB schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:39:
edit: neerzetten met het dashbordkastje leeg en open, duidelijk gebaar: er ligt niks in..
Goede tip, deed ik vroeger idd wel altijd. Vanaf nu ook maar weer!
MrAngry schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:42:
Laat hem open, briefje dat er niks te halen valt en bidden dat er geen zwerver in gaat wonen :)
Die kans is helaas best groot in het centrum van een stad (waar de auto staat)..

Inmiddels hebben we aangifte gedaan bij de politie. Als een dader wordt gevonden worden we in kennis gesteld en kunnen we ook een schadevergoeding eisen. Een schadevergoeding is niet echt relevant, maar ik ben wel benieuwd wat voor iemand zoiets doet. Alhoewel.. ik wil de deur eigenlijk wel laten overspuiten op zijn kosten. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
The Eagle schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:52:
Niet het eerste waar je naar kijkt, maar check eens of je EHBO trommel en evt je kruissleutel nog aanwezig zijn.
heb een keer een inbraak gehad in de oude 205 van mijn ma. Radio laten zitten maar waren de EBHO trommel en de kruissleutel kwijt 8)7
WTF, kruissleutel is idd gestolen 8)7 8)7 8)7
EHBO trommel is er nog wel.

Wat moet je nou weer met een kruissleutel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Baldertt schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:00:
Inmiddels hebben we aangifte gedaan bij de politie. Als een dader wordt gevonden worden we in kennis gesteld en kunnen we ook een schadevergoeding eisen. Een schadevergoeding is niet echt relevant, maar ik ben wel benieuwd wat voor iemand zoiets doet. Alhoewel.. ik wil de deur eigenlijk wel laten overspuiten op zijn kosten. })
Ik verwacht dat je over een paar week een standaard briefje krijgt dat ze niemand hebben gevonden. De kans dat de politie hier prioriteit aan gaat geven lijkt me rond de 0 procent.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of men zocht naar:
-Geld (opgebroeken voor de paar losse euros aan parkeergeld(
-Reserve sleutel.
-Zoet (drugs verslaafden hebben dat "nodig")

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 09-09 20:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

waarschijnlijk bij iemand anders met alarm de LM Velgen gestolen |:(

Bij mijn pa hebben ze ooit de auto opengebroken (letterlijk) radio hebben ze gewoon laten zitten, papieren die erin lagen niet eens bekeken (zat nog geld voor tanken tussen). idem voor cd's in het dashboard kastje
wat we wel miste : Fl 1.50 aan kwartjes en een zak snoepjes.

ow ja en honderden guldens om alles te laten repareren.
Sommige klojo's hebben gewoon geen respect voor andermans spullen !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Baldertt schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:04:
[...]

Die ligt toch gewoon achterin? Daar hoef je dan toch niet de hele auto voor te doorzoeken?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Inmiddels erachter gekomen dat de Jabra bluetooth cartkit ook nog in de auto lag, en nu dus niet meer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldertt schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:04:
[...]

De ruit van een andere auto inslaan misschien. Is toch net wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Dan kan je beter een lifehammer gebruiken o.i.d. Valt minder op en is snel en effectief.

Een auto inbreken om iets te stelen om een auto in te breken lijkt mij een beetje... Raar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 05:45

rapture

Zelfs daar netwerken?

En gemakkelijk uit de eerste beste bus te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergezocht? We hebben hier ongetwijfeld te maken met een junk en die denken niet rationeel. Het lijkt me dat de kruissleutel uiteraard bijzaak was, maar dat die echt niet zonder reden is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-09 21:40
even over het inbreken zelf:

veel oudere auto's zijn makkelijk met andere sleutels te openen.
een oude golf van mij (van 1993) is ook gewoon met veel andere sleutels te openen.
dus als ze wat andere sleutels mee hadden, dan konden ze hem waarschijnlijk zo los maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@Baldertt er valt niks te boren of te slopen. het is een stalen strip van een mm dik met een klein haakje waarmee bij iedere auto met 3x proberen de deur open is. zo trekt parkeer beheer bv. je auto uit zijn versnelling en handrem enz. om hem af te slepen.

zon tooltje. en met een beetje training heb je met 3x graaien beet. en dus met een seconde of 10 de deur open.

[ Voor 29% gewijzigd door DECOY88 op 06-02-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
Heb je mss een after market startonderbreker? Mogelijk hebben ze 'm gewoon willen meenemen en is dat daardoor niet gelukt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Gaatjes boren? Speciale tools? Veel (in ieder geval oudere) auto's krijg je met een stuk ijzerdraad zo open zonder enige schade. Lukt het niet om de auto hiermee van slot te krijgen dan is er vaak wel een raam te openen. Overigens ben ik geen autodief, mijn moeder deed nog al eens de deur op slot met de sleutels nog in de auto, zat standaard een ijzerdraadje ergens onder de auto vastgedraaid bij ons om de deur weer open te doen. :P

Waar ze trouwens ook naar op zoek kunnen zijn: papieren. Hier hebben ze eens in de hele straat de auto's open gebroken zonder ook maar iets te stelen, terwijl er gewoon radio's en dergelijke in de auto's zaten. Bij niemand was er schade behalve bij de buurman met zijn nieuwe 206, die was blijkbaar moeilijker en daar hadden ze de deur met iets als een koevoet open gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:28
Zekerheid heb je nergens. De autoradio van een vriend van mij is overdag gestolen terwijl deze auto notabene naast het politiebureau stond. Maar junks boeit dat over het algemeen niet zo hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:00
Ook iets dergelijks ooit gehad. Was een cabriolet. Heel typisch ook. De auto zelf was in nette staat, maar er zat geen dikke/dure audio in. Toch 2 deuren open gebroken. Heel de auto overhoop gehaald. Ze hebben dan nog wel het versterkertje meegenomen wat achterin lag. Deze had ik een tijdje daarvoor gekocht voor 25 euro. Was geloof ik een Philips van enkele decennia oud.

De week daar op, hebben ze in een compleet andere plaats, hier 30 kilometer vandaan, het dak open gesneden. Echter zijn ze er niet ingekomen.

Dus, wat heeft * eX0duS er van geleerd... In Nederland is het niet zo slim een cabriolet te bezitten.

Uitendelijk de auto voor een paar honderd euro verkocht. Immers waren 2 deuren kapot, en het dak, welke ik een half jaar ervoor voor 1000 euro had laten vervangen. Indien alles was zoals het was, was de auto wel enkele duizenden euro's meer waar geweest. Maar zo gaat dat hé. Schijnt wellicht iets met karma te maken te hebben? Zou niet weten waar van, maar blijkbaar werkt het zo.

[ Voor 23% gewijzigd door eX0duS op 06-02-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ooit een mooie golf 2 gti in originele staat.
hebben ze ook met een schroevendraaier onder deurklink lopen wroeten.
en dat voor een half pakje marlboro en een paar gebrande cd's.

maar wel een 100 of 2 schade :r

sindsdien laat ik vaak voor het huis mijn barrel gewoon met de deuren open staan.
het meest luxe aan die barrel is een radio met nog cassetedeck erin :')

(overigens doe ik hem donderdag en zaterdagnacht wel op slot omdat ik anders bang ben dat lollige mensen erin pissin :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Achja, mijn radio mogen ze ook wel hebben (vrij nieuwe kenwood, maar niet al te duur), dus wat dat betreft zou ik het frontje er gewoon op laten zitten, want ik vind dat best een gedoe om die er aldoor op te moeten doen. Echter de schade die ze aanbrengen aan je deuren en dashboard om het radiootje te jatten doen mij besluiten om het frontje er toch maar elke keer netjes af te halen ;) (en in het dashboardkastje te leggen :o )

Sowieso als je er bij stil gaat staan hoeveel makkelijker het leven zou zijn als er geen dieven bestonden en je dus nooit sloten of alarmen hoefde te gebruiken.... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 06-02-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Moet je nagaan dat dit vroeger normaal was. Gewoon je deuren open, je voordeur open of achterdeur openlaten voor je buren (voor de gezelligheid) en je wist toch dat niemand binnen komt. Nu moet je bijna met een kanon erachter gaan staan en met alle toeters en bellen. Ik sta liever in een parkeergarage in het buitenland dan in Nederland en waarom? Tja misschien vanwege de vele diefstallen en hoe Nederland aan het vergaan is. We gaan echt wel heel erg ver tegenwoordig en dat is de tijd nu. Erg jammer allemaal.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
itsalex schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:17:
Ik sta liever in een parkeergarage in het buitenland dan in Nederland
Vraag me toch af in welk land je dan liever staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
DECOY88 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:46:

hoe kan je het voorkomen? niet of je moet hem niet meer van binnen willen openen.
nummer 25 is de boosdoener
Tja tenzij je een auto hebt die hem echt op slot gooit :X
Dat wordt dan dus een ruitje ingooien...

Ik heb het één keer gehad... Gelukkig lag er nog een reservesleutel bij mijn schoonouders!
En in de zomer zat mijn vrouw een keer in de auto en die kon helemaal niets meer. Ik deed hem per ongeluk op sloot toen ik even naar de AH ging. Na 30 seconden slaat de "death lock" in en hoor je ook een soort klik. Vanaf dat moment kon mijn vrouw van binnen op geen manier de auto openen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastha-Hacker
  • Laatst online: 02-12-2024
Wij laten de auto vrijwel altijd open staan. Dat is dan wel niet altijd even handig als je bijvoorbeeld in Rotterdam staat.. Het was dan wel een 20 jaar oude golf, zonder enige toeters of bellen. Er is nog nooit iets gestolen.
Waarschijnlijk helpt het ook dat ik niet in een grote stad woon, maar ergens in een kleinere stad in het oosten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

dfrenner schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:00:
Na 30 seconden slaat de "death lock" in en hoor je ook een soort klik. Vanaf dat moment kon mijn vrouw van binnen op geen manier de auto openen...
WTF! Dat is dus verboden in Nederland, zo'n auto zou geen typegoedkeuring mogen krijgen 8)7 Het is dat het moeilijk te controleren is bij de APK (wegens 30 seconden) maar anders zou je ook geen APK meer krijgen; bij de APK zijn de regels ook strenger geworden met wat betreft het kunnen openen en sluiten van de deuren. Shaved mag bijvoorbeeld ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wilf schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:11:
WTF! Dat is dus verboden in Nederland, zo'n auto zou geen typegoedkeuring mogen krijgen 8)7 Het is dat het moeilijk te controleren is bij de APK (wegens 30 seconden) maar anders zou je ook geen APK meer krijgen; bij de APK zijn de regels ook strenger geworden met wat betreft het kunnen openen en sluiten van de deuren. Shaved mag bijvoorbeeld ook niet meer.
Ik vind het ideaal, vooral in de zomer!
Raampjes naar beneden en niemand kan de deuren openen :)

De knop "openen" voor de deuren in de auto werkt dan ook niet meer... Een soort van gevangenis >:)

Van mij mag iedere auto dit hebben die ik in het vervolg zal hebben... Het is overigens een instelling die ik zelf in het menu van de boordcomputer kan wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 06:29
dfrenner schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:45:
[...]

De knop "openen" voor de deuren in de auto werkt dan ook niet meer... Een soort van gevangenis >:)

Van mij mag iedere auto dit hebben die ik in het vervolg zal hebben... Het is overigens een instelling die ik zelf in het menu van de boordcomputer kan wijzigen...
Tot dat je een keer een kanaal in rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:45:
[...]

lekker als je een ongeluk krijgt en er snel uit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 18:32

Rmg

dfrenner schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:00:
[...]

Tja tenzij je een auto hebt die hem echt op slot gooit :X
Dat wordt dan dus een ruitje ingooien...

Ik heb het één keer gehad... Gelukkig lag er nog een reservesleutel bij mijn schoonouders!
En in de zomer zat mijn vrouw een keer in de auto en die kon helemaal niets meer. Ik deed hem per ongeluk op sloot toen ik even naar de AH ging. Na 30 seconden slaat de "death lock" in en hoor je ook een soort klik. Vanaf dat moment kon mijn vrouw van binnen op geen manier de auto openen...
Dat is een deadlock ;) zit een klein verschil in :P
[...]
uh? die is gewoon als optie te krijgen op heel veel auto's o.a de mito... bij de meeste autos is het zo dat je hem dan 2x met de afstandsbediening op slot moet doen dan schiet de deadlock erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Vreemd, want je mag tegenwoordig geen electrische ontgrendeling meer inbouwen zonder met de hand de deur te kunnen openen van binnen en van buiten. Deze regel is vorig jaar aangepast, ik heb het APK-artikel hier van begin 2010 nog wel (er is daarna discussie geweest over wat normale wijze was en dat is dus een analoge manier met fysieke ontrendelingsmechanismes):

Artikel 5.2.41 deuren, motorkap en kofferdeksel
1. De deuren van personenauto’s moeten goed sluiten. De deuren die direkt toegang geven tot de personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dersan schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:51:
Tot dat je een keer een kanaal in rijdt...
Dat doe ik meestal met de sleutel in het stopcontact en de motor draaiende...
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:52:
lekker als je een ongeluk krijgt en er snel uit moet.
Ook dat rijd ik gewoon met sleutel in het stopcontact en motor aan.
Rmg schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:59:
Dat is een deadlock ;) zit een klein verschil in :P
Haha, dat dus!
uh? die is gewoon als optie te krijgen op heel veel auto's o.a de mito... bij de meeste autos is het zo dat je hem dan 2x met de afstandsbediening op slot moet doen dan schiet de deadlock erin
Op Volvo zit hij standaard.
Ik heb in de boordcomputer ingesteld dat hij 30 seconden na het afsluiten van de auto in deadlock schiet.

30 seconde na afsluiten kun je dus de auto niet meer uit. Maar ook van buiten niet meer in door met een haakje tussen het raam te vroeten.
Wilf schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:12:
Vreemd, want je mag tegenwoordig geen electrische ontgrendeling meer inbouwen zonder met de hand de deur te kunnen openen van binnen en van buiten. Deze regel is vorig jaar aangepast, ik heb het APK-artikel hier van begin 2010 nog wel (er is daarna discussie geweest over wat normale wijze was en dat is dus een analoge manier met fysieke ontrendelingsmechanismes):

1. De deuren van personenauto’s moeten goed sluiten. De deuren die direkt toegang geven tot de personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend.
De auto is nu ook 2,5 jaar oud...

En het hamertje om een ruit in te tikken was trouwens ook geen otpie! ;)

[ Voor 26% gewijzigd door BlakHawk op 07-02-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Hmm mijn auto, een c3 van nog geen jaar oud gaat automatisch op slot als ik 3 meter rijd. Je kan hem dan van binnenuit prima openmaken, zodra ik aan de hendel trek gaat hij van het slot maar van buiten gaat hij niet open, daarvoor moet ik eerst op de ontgrendel knop op het dashbord rammen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Rmg schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:33:
Hmm mijn auto, een c3 van nog geen jaar oud gaat automatisch op slot als ik 3 meter rijd. Je kan hem dan van binnenuit prima openmaken, zodra ik aan de hendel trek gaat hij van het slot maar van buiten gaat hij niet open, daarvoor moet ik eerst op de ontgrendel knop op het dashbord rammen :S
Je zegt het zelf al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 19:46
[...]

Mijn auto heeft ook een slot waarbij de deuren zelfs van binnenuit niet meer te openen zijn. Kun je drukken op knoppen wat je wil, je krijgt hem niet open.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[...]

:S ??

Heel handig lijkt me. Bij stoplichten trekt niet zomaar iemand je deur open om je auto te jatten, met sleutels en papieren en al. En als je een ongeluk krijgt gaat-ie ook vanzelf van het slot dus echt heel storend is het niet.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:56
Tja, dit is ons al vier keer overkomen (VW Polo 1996). Gewoon op de parkeerplaats tegenover ons huis. Twee keer is een ruitje ingetikt (niemand wat gehoord, wij ook niet) en twee keer de deurgreep vernield met een schroevendraaier. Er viel trouwens geen enkele keer iets te halen in de auto, behalve wat gekopieërde cd's. Zonde van de schade.

Ondertussen wonen we daar niet meer. Het is echter toen niet bij die 4 keer gebleven. De '5e keer' waren onze banden onder de auto vandaan gestolen. Je weet niet wat je ziet, je auto op 4 bakstenen! Dat is dan op zicht wel weer komisch (je kan er maar beter om lachen).

Sinds we een andere auto hebben (Skoda Fabia 2003), met zo'n knipperend rood lichtje in de portier, gebeurt het niet meer. Wel bij andere auto's (in die oude buurt). Politie doet niets. Ze komen zelfs niet even polshoogte nemen.

Wij hebben het maar aan baldadige uitgaansjeugd gewijd. Behalve dat van die banden uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat je auto veilig staat op een drukke plek is een misvatting volgens mij. Ik heb op tv wel eens documentaire gezien over fietsendieven en juist de plekken waar veel mensen langslopen zijn ideale plekken voor hun om een fiets te jatten. Die mensen zijn nml druk met zichzelf, opletten op de weg en die kijken niet naar wat iemand bij een honderdtal geparkeerde fietsen doet. Hetzelfde geldt voor jouw auto: leuk dat er allerlei mensen langsfietsen, maar die zien jouw auto 2-3s maximaal en of daar nou iemand met de sleutels naast staat of met een ijzerdraadje aan het hengelen is, dat zien ze niet.

Je fiets (en je auto denk ik ook) parkeer je het best ergens waar mensen staan te wachten, bij een bushalte of voor een bedrijf waar mensen vanaf hun werkplek uitzicht hebben op je fiets. 's Nachts staat je auto feitelijk nergens veilig, want als je ziet hoe makkelijk het is om binnen te komen, verschilt dat amper van het gebruik van een sleutel :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Phusebox schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:37:
Mijn auto heeft ook een slot waarbij de deuren zelfs van binnenuit niet meer te openen zijn. Kun je drukken op knoppen wat je wil, je krijgt hem niet open.
Inderdaad, dat heb ik ook :)

Maar alleen als ik hem op slot doe met de afstandsbediening en dan pas na 30 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:02:
[...]

Maar alleen als ik hem op slot doe met de afstandsbediening en dan pas na 30 seconden
dat merk auto zal wel geliefd zijn bij pedofielen en seriemoordenaars :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dfrenner schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:02:
[...]

Bij mij meteen, 2x op sluiten drukken en dan krijg je hem niet meer open (van binnenuit, zonder de sleutel).

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 07-02-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Phusebox schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:10:
Bij mij meteen, 2x op sluiten drukken en dan krijg je hem niet meer open (van binnenuit, zonder de sleutel).
Wat rij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ford Mondeo (MK3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:07
[...]
En dan het artikel dat je laat zien:

Er staat niks over hoe het moet zijn als ze deur op slot zit, alleen dat ze goed moeten sluiten en op normale wijze te openen zijn. Het lijkt mij ook heel erg raar als dat echt verboden is.. Bijna alle beetje moderne auto's hebben die optie volgens mij. De vorige auto's van m'n ouders (Opel Omega uit '98 en later nog een Opel Vectra waar ik het bouwjaar niet van weet..) hadden beide de optie dat als je twee keer op de vergrendelknop drukte op de sleutel, dat hij van binnenuit ook niet meer te openen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 10:04

anu

Inderdaad, ik denk dat dat artikel eerder betrekking heeft op het normale openen van de deur via de handgrepen, en niet over het eventuele afsluiten. Een afgebroken handgreep zal dan bijvoorbeeld afkeur zijn gok ik.
Zelf gelukkig nog geen ervaring met inbraken, wel 2 keer mn auto bekrast :(, ben blij dat ik voor die auto nu een garagebox heb.
Toch erg dat dat tegnwoordig nodig is.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Die zullen wel hetzelfde systeem als Volvo gebruiken, vanwege de eerdere samenwerking...

Ik heb net eens zitten spelen, Volvo noemt het in het menu Guard. Als ik dan kiez voor de optie "bepalen bij verlaten auto", krijg ik de keuze bij het eruit halen van de sleutel.

Enter = Guard beperkt
Exit = Annuleren (Guard is dat actief)

Ik heb het eens getest en als ik mijn raampje open doe als ik op enter heb gedrukt. Daarna ben ik gaan tanken en afrekenen (langer dan 30 sec). En de knop om alle deuren te openen (inde auto) werkt niet, maar de hendel om de deur te openen wel!

Dan activeert hij wel een andere instelling. Normaal gaat de deur automatisch open bij het trekken aan de hendel. Nu gaat hij eerst van slot en bij een tweede keer trekken aan de hendel gaat de deur open.

Grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:44

Martijn02

/* No Comment */

De meeste auto's hebben een soort functie waarbij hij op slot gaat bij een keer drukken, en als je nog een keer drukt hoor je nog een 2e klikje en gaat hij "Extra dicht". Wat dat precies voor effect heeft heb ik nooit geprobeerd, maar ik kan me goed voorstellen dat hij dan ook van binnen niet meer open gaat.

Auto's waarmee dit werkt: Volkswagen Golf (2005) Seat Leon (2008) Seat Ibiza (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 14:52
dfrenner schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:19:
Dat doe ik meestal met de sleutel in het stopcontact en de motor draaiende...
Of je hebt een kerncentrale achterin, of je auto staat in je huis, maar met je sleutel in het stopcontact zitten en je motor draaiende houden is knap. Nog knapper is dat je nog leeft ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:23

Destruction

(ex-)Automonteur

@Wilf: Een dergelijk systeem is er al jaren. Mijn oude opel astra (1994) had het zelfs. Als ik de auto op slot draaide, en dan het slot nog een kwartslag verder draaide, hoorde er nog een slot op schieten. Van binnenuit was de auto dan ook _NIET_ meer te openen. Let wel: Een dergelijk systeem werkt alleen als je de auto geparkeerd hebt staan.

De autolock functie, dat je auto bij 20km/u op slot gaat, reageert ook bij een ongeval/impact. De vergrendeling wordt eraf gegooid, zodat hulpverleners bij je kunnen komen.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Sluuz schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:25:
Of je hebt een kerncentrale achterin, of je auto staat in je huis, maar met je sleutel in het stopcontact zitten en je motor draaiende houden is knap. Nog knapper is dat je nog leeft ;)
Hahaha, zie het nu pas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 12:01
Die oude wagens gaan erg makkelijk. Ik heb zelf twee oude Toyota's uit de eerste helft van de jaren 80, de sleutels lijken aardig op elkaar ook al zijn het totaal verschillende auto's. Je raad het al, heb wel eens de deuren open gedaan met de verkeerde sleutel en dergelijke. Gaat erg makkelijk.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:11

PauseBreak

derp!

!null schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:44:
Die oude wagens gaan erg makkelijk. Ik heb zelf twee oude Toyota's uit de eerste helft van de jaren 80, de sleutels lijken aardig op elkaar ook al zijn het totaal verschillende auto's. Je raad het al, heb wel eens de deuren open gedaan met de verkeerde sleutel en dergelijke. Gaat erg makkelijk.
Ja, dat kan in principe al met een platkopschroevendraaier en wat geweld. Ford sleutels waren ook berucht om het gemak waarmee je ze kon kopiëren, want ze verschilden nauwelijks.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het mooie was nog dat ik er achterkwam dat ik verkeerd bezig was omdat de achterklep niet open ging met de verkeerde sleutels in tegenstelling tot de deuren. Geen idee waarom er zo'n verschil in zit. Waarschijnlijk omdat de auto al een keer opengemaakt is met een schroevendraaier ofzo, want bij de vorige eigenaren is de auto gestolen geweest. (toen vond zoonlief hem op de oprit in zijn krantenwijk en heeft hem zelf teruggereden :+ ) Nu zit er een goeie aftermarket 3 voudige startonderbreker op, dus die gebeurt niet nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:59:
[...]

Ja, dat kan in principe al met een platkopschroevendraaier en wat geweld. Ford sleutels waren ook berucht om het gemak waarmee je ze kon kopiëren, want ze verschilden nauwelijks.
Ford sleutels zijn voornamelijk berucht vanwege het feit dat ze enorm slijten waardoor de sleutel niet meer op het slot past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:11

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:18:
[...]

Ford sleutels zijn voornamelijk berucht vanwege het feit dat ze enorm slijten waardoor de sleutel niet meer op het slot past.
Ja, dat inderdaad ook. Dat probleem beginnen we nu hinder van te ondervinden in de Fiesta :+ Die sleutels (die hele simpele units, t/m eind jaren '90 gebruikt volgens mij) zijn dus daarnaast ook nog eens héél erg simpel te kopiëren.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 17:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

!null schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:44:
Dat verhaal ken ik. Een vriend van mij had een Starlet en zijn buurman had bijna dezelfde (alleen met een dakraam, maar verder hetzelfde model en kleur). Die vriend is dus weleens 's ochtends in de verkeerde auto gestapt om er bij het starten pas achter te komen dat het de verkeerde auto was (dat slot weigerde namelijk wel). Ook heeft hij die auto weleens geopend met een fietssleutel 8)7

Mijn BMW heeft ook een dead-lock functie, als ik de auto op slot doe met de kofferbak, dan krijg je de voorportieren met geen mogelijkheid meer open, dus ook niet met een long-john (die metalen strip die hier genoemd wordt). Daarnaast zitten de stangen van de sloten aan de binnenkant van de deur en zit het raammechaniek in de weg als je met een long-john aan de slag wilt. Daarnaast heb ik afgelopen zomer kunnen ervaren hoe kritisch de sloten wel niet zijn... Mijn hoofdsleutel was iets versleuten, maar ho maar dat ik de kofferbak nog open kreeg... En tot overmaat van ramp was die in z'n eigen mechanische deadlock blijven staan, namelijk horizontaal. Dan reageert hij namelijk niet meer op de centrale portiervergrendeling en is een onderdeel van de zogenaamde valet-parking functie (een speciale sleutel waarmee de kofferbak niet geopend kan worden, maar wel de portieren en waarmee gestart kan worden). Een functie die in mijn auto compleet nutteloos is (in delen neerklapbare achterbank), maar bij een Coupé of Sedan wel nuttig is. De kofferbak wordt dan als het ware een kluis die je alleen met een hoofdsleutel kan openen.

Maar bij veel auto's geldt dat in de auto komen expres niet zo moeilijk wordt gemaakt, om braakschade te voorkomen. Je moet gewoon geen waardevolle spullen in een auto laten liggen. En verder gewoon zorgen dat je een verzekering hebt die schade en gestolen spullen vergoed. Meer kan je toch eigenlijk niet doen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:21:
[...]

Ja, dat inderdaad ook. Dat probleem beginnen we nu hinder van te ondervinden in de Fiesta :+ Die sleutels (die hele simpele units, t/m eind jaren '90 gebruikt volgens mij) zijn dus daarnaast ook nog eens héél erg simpel te kopiëren.
Waarmee een Ford dus te openen is met elke sleutel behalve die van jezelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hehe de werking van het slot inverteert over tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Nissan micra oude type is ook zo`n gebakje.

Mijn broertje en klasgenoot kunnen mekaar Micra openmaken met hun eigen sleutel, alleen het starten gaat niet.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu

anu

Geld voor mijn oude nissan inderdaad ook, die is met andere sleutels van hetzelfde model te openen.
overigens alleen de bestuurdersdeur, de passagiersdeur en kofferklep zijn met geen enkele sleutel meer te openen, waarschijnlijk door eerdere inbraakpogingen van voor de auto in mijn bezit was.
Ik heb overigens gehoord dat er van dat model maar 6 verschillende soorten sleutels zijn, geen idee of het echt zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 13:08
deepbass909 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:35:
Dan reageert hij namelijk niet meer op de centrale portiervergrendeling en is een onderdeel van de zogenaamde valet-parking functie (een speciale sleutel waarmee de kofferbak niet geopend kan worden, maar wel de portieren en waarmee gestart kan worden). Een functie die in mijn auto compleet nutteloos is (in delen neerklapbare achterbank), maar bij een Coupé of Sedan wel nuttig is. De kofferbak wordt dan als het ware een kluis die je alleen met een hoofdsleutel kan openen.
Hmm, mijn ouders hebben dit ook in hun bmw sedan met neerklapbara achterbank.
Ze kunnen echter de zetels locken in hun koffer, zodat deze niet meer neerklapbaar zijn.

Wat betreft de deadlockfunctie dat de auto met geen mogelijkheid te ontgrendelen is, dat heeft mijn opel astra gtc ook.
Eénmaal sluiten is vergrendelen, nog eens sluiten is alarm+deadlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

deepbass909 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:35:
[...]

raammechaniek in de weg als je met een long-john aan de slag wilt. Daarnaast heb ik afgelopen zomer
Een long john? een slim jim bedoel je ;)

Afbeeldingslocatie: http://thelocksmithblog.com/wp-content/uploads/2010/01/slim-jim.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha, een long john is heel wat anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 22:28
DECOY88 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:17:
@Baldertt er valt niks te boren of te slopen. het is een stalen strip van een mm dik met een klein haakje waarmee bij iedere auto met 3x proberen de deur open is. zo trekt parkeer beheer bv. je auto uit zijn
Tegenwoordig lukt dat niet en doen ze dat niet meer hoor ;) Die plekken zijn afgeschermd binnen het deurpaneel.

Auto's wegslepen doen ze ook anders, gewoon de auto op de vrachtwagen tillen :) Zo is er twee weken geleden nog een auto voor de deur weg gesleept die om de 3min het alarm liet afgaan (al 4 uur lang..)

Die deed hem ook gewoon optillen bij de velgen.

• !null
Of ze spannen banden onder de auto door, op de krik punten. Zag er op zich aardig uit toen ze dat bij mij in de buurt deden. Maar je moet dan geen sideskirts hebben ofzo.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 17:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb in Gent gezien dat ze gewoon een kabel vooraan de auto vastmaakte en deze de sleepwagen optrokken (terwijl dus zowel de voorwielen als achterwielen blokkeerden).

De ANWB heeft trouwens ook een luchtzakje dat ze aan de bovenkant van het portier tussen portier en dak stoppen en dan oppompen. Dus duwt de deur iets open aan de bovenkant, waardoor ze kunnen hengelen. Maar ook dat heeft alleen zin als de auto geen deadlock heeft.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

anu schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:36:
De passagiersdeur en kofferklep zijn met geen enkele sleutel meer te openen, waarschijnlijk door eerdere inbraakpogingen van voor de auto in mijn bezit was.
Kan ook door slijtage van de staafjes zijn (is het bij oude type cilindersloten vaak het geval).

• anu

anu

De kofferbak iig niet, daar is duidelijk te zien aan het plaatje wat eromheen zit dat het slot beschadigd is, passagiersdeur lijkt ook iets beschadigd, maar dat zou ook nog gewone slijtage kunnen zijn.
De bestuurdersdeur werkt overigens nog prima :) en die word toch het meest geopend.

• bouwfraude
  • Niet online
cactusman schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:12:
Nissan micra oude type is ook zo`n gebakje.
Mijn Sunny is ook een keer opengemaakt met een schroevendraaier en de cd wisselaar was gejat met 6 originele cd's. (toen waren er nog geen cdr's) maar het slot werkte nog dus de schade bleef beperkt.
Nooit meer een wisselaar gekocht was toch onhandig maar een stapeltje cdr's in het dashboard kastje.

Ik heb aangifte gedaan maar er nooit meer wat van gehoord, terwijl ze in de tussen tijd wel tijd hadden om me te flitsen.
Pagina: 1