• AndriesTeunisse
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb een Fuji S1500 gekocht, maar deze valt erg tegen.
Op alle foto's zit ergens een onscherpe vlek. Ik ben al een keer terug gegaan naar de winkel
waar ik hem gekocht had, ze dachten dat het aan de lens lag en heb vervolgens een nieuwe
camera gekregen. Maar deze heeft exact hetzelfde probleem.
Ligt het aan mijn fotografische kunsten of is het gewoon een K*t camera voor redelijk veel geld?
Iemand ervaring hiermee ?

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-01 03:25
dan raad ik de s1800 aan die heb ik sinds kort ben er erg tevreden mee!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:00
Kan je geen foto posten?

No Shame, only Fame!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:31
Zonder foto heeft dit topic inderdaad absoluut geen zin. Wat vraag je nu eigenlijk, of het een kutcamera is? Daarmee krijg je namelijk alleen bizarre reacties zoals die van julian19haas.

Post een foto, het liefst ook een foto van een witte muur o.i.d.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• AndriesTeunisse
  • Niet online
Ubernerd,
Ja er zijn altijd van die zielige mensen die dan een bizarre reactie moeten geven.....ik denk dat ze niets beters te doen hebben. Als je mijn vraag goed leest dan wil ik weten of er meer mensen zijn met dezelfde problemen met deze camera. Ik ben nieuw op dit forum en vind het een onduidelijk forum, waar en hoe kan ik een foto als vb uploaden?

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:05
Foto's uploaden kan onder andere bij:
http://tinypic.com/
http://photobucket.com/

Want de twee posters boven je hebben wel gelijk dat we zonder een foto we wat die vlek is en alleen maar kunnen gissen. En als je iets aardiger tegen de mensen hier bent, zullen ze je misschien nog helpen ook :o

• AndriesTeunisse
  • Niet online
Beste Forumleden,

Ik heb twee foto's geuploaded, ik hoop dat ik het goed gedaan heb en dat iemand mij een tip kan geven.
Alvast bedankt !

Afbeeldingslocatie: http://i1123.photobucket.com/albums/l558/teunissen/DSCF0310.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Moby op 07-02-2011 21:50 . Reden: Iets andere code gebruikt zodat er niet meer geklikt hoeft te worden ]

Verwijderd

Zit de vlek iedere keer op dezelfde plaats in beeld? Misschien zit er een vieze veeg op de lens, maar ik denk dat je dat natuurlijk al hebt gecontroleerd?

• AndriesTeunisse
  • Niet online
Nee, de vlek zit niet constant op dezelfde plek, maar ik denk over het algemeen het vaakst rechtsonder zoals op foto 2 te zien is.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 15:07

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik zie maar 1 foto, vlek is wel duidelijk in beeld.

Wat wel frappant is, is dat je met een ander toestel, zelfde model, ook het probleem hebt. Misschien is er een foute batch geleverd, met een vlek op een van de lenzen in het binnenwerk? Als zo'n ding in/uitzoomt of focust draait een van de lenzen, wat zou kunnen verklaren dat de vlek 'verplaatst'. Dat zou je kunnen testen door te kijken of op dezelfde focusafstanden de vlek op dezelfde plek blijft. Geeft ook weer een indicatie in je eigen fotografie als ie het vaakst rechtsonder zit ;)

Ik zou teruggaan naar de winkel, en ook het winkelpersoneel een paar testshots laten maken. Als de vlek in het binnenwerk zit kan je er zelf namelijk weinig aan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 08-02-2011 09:20 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• AndriesTeunisse
  • Niet online
Dank je voor je informatie, ik ga dit eerst eens uitproberen
Pagina: 1