Geen 'geheugen' voor plek geordende apps?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ62
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05-2021
Afgelopen week kreeg mijn iPad kuren.Liep vast na het opstarten van sommige apps, maar echt eenduidig isde verklaring niet te noemen. Ene keer bij de NRC-app, dan weer als ik probeerde mail te starten.
Vervelend, maar nog vervelender is het terugzetten van alle apps. Het lijkt namelijk (of ik zie iets over het hoofd) of iTunes niet wil onthouden hoe de apps (in mijn geval ca 130) gerangschikt zijn. En dat is een pokkenwerk steeds.
Ik mis twee dingen in iTunes: een checkbox waarmee je in het tabblad 'apps' van de iPad kunt zeggen 'selecteer alle apps' (want bij elke herinstallatie stonden alle apps onaangevinkt) en dus een geheugen file hoe de apps gerangschikt dienen te worden over de tabbladen.
Iemand hier ervaring mee?

Wat ik me ook afvraag: als je een app gebruikt hebt, blijft hij, ook al LIJKT hij afgesloten, toch in het geheugen zitten als je de toolbar mag geloven. Leidt dat op den duur niet tot problemen? Misschien de oorzaak voor mijn vastlopen.

Pieter

[ Voor 14% gewijzigd door PieterJ62 op 06-02-2011 14:35 ]

Dell Dimension 9150 | Intel Pent.-IV 3,4 GHz | 3070 MB mem | 400 GB hd | GeForce 8600 GTS | Vista HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

ja dat klopt: apple's multitasking kost veel RAM en zorgt er bij mij ook voor dat apps niet meer openen, dit komt omdat er gewoon geen geheugen meer beschikbaar is.

Typisch apple.....

[ Voor 6% gewijzigd door hoyvoy op 06-02-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee, de app wordt heel compact opgeslagen en als er meer ruimte nodig is, gewoon geloosd. Mijn iPad is nog nooit gaan bokken, tenzij ik een slechte app draaide.

Wat HoyVoy zegt kan ik dan ook absoluut niet herkennen, misschien is er een Jailbreak in het spel? (pure speculatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ62
Nee hoor, geen jailbreak hier (maar ik heb er wel zin in, zo veel 'mag' niet van Apple). Ik heb het ding pas sinds eind november. Heb hem trouwens nu weer 'als nieuwe iPad' geherinstalleerd en nu even geen problemen.
Wat is - Sebastius - de zin van Apple om een app, al is het heel compact, op te slaan? Ik krijg niet het idee dat daar enige winst mee te behalen is? Misschien gebruiken ze toch meer geheugen dan je denkt?

Maar goed. Deze post gaat voornamelijhk om het probleem van iTunes' geheugen, waar appjes neergezet zijn. Als je er meer dan 100 hebt, is het een vervelend klusje alles steeds terug te moeten zetten (als er problemen zijn).

Dell Dimension 9150 | Intel Pent.-IV 3,4 GHz | 3070 MB mem | 400 GB hd | GeForce 8600 GTS | Vista HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Maak je in ieder geval geen zorgen over multi-tasken, dat is in iOS prima geregeld en gaat naadloos :)

Over iTunes ben ik ook niet 100% gelukkig, ben allang blij dat ik niet elke dag hoef te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ62
Vraag blijft voorlopig onbeantwoord of iTunes ontoudt (zou moeten onthouden) op welke plek je apps plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Had dit weekeind toevallig een gelijksoortig probleem met iTunes en apps (dan wel op mijn iPhone 4, maar principe is denk ik hetzelfde).

Ik connecte me iPhone 4 aan me laptop en herkende me apps totaal niet, ook niet welke volgorde / mapjes e.d.
Dag erna deed ik precies hetzelfde en toen herkende die wel gewoon alles en dus ook de volgorde e.d.

Scheelt inderdaad veel gesleep met icoontjes!
Vooral als je veeel apps hebt!

Dus misschien helpt heel toevallig opnieuw aansluiten bij jou ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

sebastius schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:31:
Nee, de app wordt heel compact opgeslagen en als er meer ruimte nodig is, gewoon geloosd. Mijn iPad is nog nooit gaan bokken, tenzij ik een slechte app draaide.

Wat HoyVoy zegt kan ik dan ook absoluut niet herkennen, misschien is er een Jailbreak in het spel? (pure speculatie)
Ik heb ook geen jailbreak, toch worden sommige apps opmerkelijk trager als de multitaskingbar vol is. Als ik alle apps afsluit, werkt alles weer prima.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

hoyvoy schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:18:
ja dat klopt: apple's multitasking kost veel RAM en zorgt er bij mij ook voor dat apps niet meer openen, dit komt omdat er gewoon geen geheugen meer beschikbaar is.

Typisch apple.....
ja, ik heb een jailbreak zodat ik op mijn ipod 2g kan multitasken....
Maar een vriend van mij heeft daar nog nooit van gehoord, hij weet amper hoe dat je muziek op "dat ding" moet krijgen, toch heeft hij hier ook last van (ipod 3g 32gb).
Pagina: 1