Vraag over Areca 1880

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 13:28
Ik ben op zoek naar een SATA controller waar ik jaren mee vooruit kan. Ik heb hier al een ARC-1200 draaien maar ik wil nu gewoon meer snelheid en meer hd's.

Om jaren vooruit te kunnen moet ik natuurlijk een controller hebben met 6Gb SATA support. Dus kwam ik al snel bij de 1880 uit. Maar hier beginnen de problemen voor mij. Ik ben geen expert op RAID of hardware controllers dus ik weet niet zo goed hoe zo'n 1880 werkt. Want ik zie overal dat het een SAS kaart is. Nu snap ik wel dat dit SCSI is waar ook gewoon SATA op kan maar als ik foto's van zo'n kaart zie, zie ik maar 2 poorten.

Ik wil op de kaart gaan werken met 8 HD's. dus heb ik 8 SATA aansluitingen nodig. Mijn vraag is dus.... welke 1880 moet ik hiervoor hebben en kan ik daar meteen ook gewoon die 8 HD's op aansluiten of heb ik dan nog meer nodig?

ik heb al een flink aantal keer op het forum gezocht en ook al vaak met google gezocht maar ik kan weinig over de werking van die kaarten vinden en al helemaal geen reviews.... is dat een slecht teken ofzow?

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2 poorten kan je gewoon aansluiten met 2 breakout kabels, dan krijg je vanzelf 8 x Sata. Waarschijnlijk moet je er dus 2 kabels bijkopen. Met een beetje geluk zitten ze bij de controller geleverd. Deze kabels kunnen wel vrij prijzig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
hmmm ok. dat is maar een deel van mijn vraag beantwoord.

welke kabels moet ik dan hebben? na zoeken op breakout kom ik forward en reverse breakout tegen :| welke moet ik dan hebben?

en welke versie van de kaart kan ik het beste kopen... er zijn 7 verschillende...

Areca ARC-1880i
Areca ARC-1880x
Areca ARC-1880ixl-8
Areca ARC-1880ixl-12
Areca ARC-1880ix-12
Areca ARC-1880ix-16
Areca ARC-1880ix-24

ik denk dat het getal staat voor het aantal HD's dat erop kan? Via breakout kabels dan... maar hoeveel kunnen er dan op de i en de ix... en wat is het verschil tussen de 2?

en kan iemand met zekerheid zeggen of die breakout kabels erbij zitten of niet...

edit: trouwens wel raar dat dit nergens te vinden is...

[ Voor 4% gewijzigd door Diamond4ever op 06-02-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Diamond4ever schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:23:
en welke versie van de kaart kan ik het beste kopen... er zijn 7 verschillende...

ik denk dat het getal staat voor het aantal HD's dat erop kan? Via breakout kabels dan... maar hoeveel kunnen er dan op de i en de ix... en wat is het verschil tussen de 2? edit: trouwens wel raar dat dit nergens te vinden is...
Beetje logisch nadenken kan ook geen kwaad, hier staan de types opgesomd en hier de foto's. Kom je al gauw tot de volgende conclusie:

i=internal
x=external
l=low profile

Tevens kun je nog even in de 1880 datasheet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kabel even zoeken naar SFF-8087:

Afbeeldingslocatie: http://www.webconnexxion.com/raid/images/A83074.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diamond4ever schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:23:
hmmm ok. dat is maar een deel van mijn vraag beantwoord.

welke kabels moet ik dan hebben? na zoeken op breakout kom ik forward en reverse breakout tegen :| welke moet ik dan hebben?

Areca ARC-1880i
Areca ARC-1880x
Areca ARC-1880ixl-8
Areca ARC-1880ixl-12
Areca ARC-1880ix-12
Areca ARC-1880ix-16
Areca ARC-1880ix-24

ik denk dat het getal staat voor het aantal HD's dat erop kan? Via breakout kabels dan... maar hoeveel kunnen er dan op de i en de ix... en wat is het verschil tussen de 2?

en kan iemand met zekerheid zeggen of die breakout kabels erbij zitten of niet...

edit: trouwens wel raar dat dit nergens te vinden is...
Tja, sorry hoor, maar het is hier geen helpdesk waar je even een vraag neer kan plempen zonder zelf ook maar actie ondernomen te hebben. Nadat ik Areca 1880 in Bing had getypt, kwam ik al genoeg info tegen over de controller, waaronder info over de kabels. Verwacht hier niet van ons dat we je alles uit handen nemen, hier wordt eigen inzet verwacht. GoT is namelijk een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:27:
[...]

Tja, sorry hoor, maar het is hier geen helpdesk waar je even een vraag neer kan plempen zonder zelf ook maar actie ondernomen te hebben. Nadat ik Areca 1880 in Bing had getypt, kwam ik al genoeg info tegen over de controller, waaronder info over de kabels. Verwacht hier niet van ons dat we je alles uit handen nemen, hier wordt eigen inzet verwacht. GoT is namelijk een forum.
sorry hoor meneer zeik.... maar ik heb in eerdere posts al gezegd dat ik google gebruikt heb en ik heb hier niks over kunnen vinden.... die actie heb ik echt wel gedaan... en hier op het forum staat er ook niks over...

zijn niet allemaal experts in zoeken... en een forum is om vragen te stellen... dat heb ik gedaan...

overigens staat er misschien info over welke kabels ik moet hebben maar niet of ze bij de kaart geleverd worden... of ik moet daar overheen gekeken hebben. en de i en x... ok dat is logisch...

blijft dus nog de volgende vraag over: welke kaart moet ik hebben voor 8 HD's... de 1880ixl-8 is low profile.. die kan niet in mijn pc... kunnen er ook 8 hd's op de 1880i?

en worden die kabels er bij geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer? Gaan we beledigend worden? Jij denkt echt dat hier alleen mannen rondlopen, wat een beperkte gedachtengang heb je toch (typisch iets mannelijks), gelukkig jouw probleem en niet de mijne.

Een forum is om ervaringen uit te wisselen en ja, dan kan je vragen stellen, maar ik krijg toch heel sterk de indruk dat je niet echt zoekt. Een helpdesk is om vragen te stellen zoals jij die stelt en nogmaals, het is hier geen helpdesk. Wij gaan hier niet alles voor je voorkauwen, zeker niet omdat het heel simpel te vinden is.

Zal niet de rotste zijn en je een linkje geven :

http://www.webconnexxion....s=arc-1880&categories_id=

Als het nu nog onduidelijk is, dan kunnen wij je hier ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
tis ook zo goed aan je naam te zien dat je een vrouw bent... khad het misschien moeten zien aan hoeveel je zeurt... maja... jij denkt ook dat ik na 20 winkels bekeken te hebben de andere 20 duizend ook nog ga bekijken om te zien of hun toevalig erbij zetten wat er bij het product geleverd wordt... mss werkt het bij jouw zo... maar na 20 winkels ga ik er vanuit dat er geen winkels zijn die het erbij zetten....

maar goed ik heb het antwoord dat ik zocht.... dus bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof aan jouw naam te zien is dat je een man bent, maar de manier van afzeiken maakte me dat wel duidelijk. Daarnaast staat mijn geslacht gewoon in mijn profiel, in tegenstelling tot die van jou, dus het was te vinden. Maar ok, ik hou nu alles voor te kauwen voor je, dat is mijn taak niet.
Daarnaast had je ook in de pricewatch kunnen kijken...gewoon even Areca intikken en voila.... je had je info gevonden, maar waarom zelf doen als een ander het voor je kan doen nietwaar?

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=areca

Je ziet hoe simpel het kan zijn, maar blijkbaar toch te moeilijk. Ik zou bijna gaan denken dat je blond bent, want het zou een hoop verklaren.

Prettige dag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:02
Ik heb nog forward breakout kabels over, mocht je geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
@ diamond4ever.

Je moet gewoon de controller bij webconnexxion kopen, ook al is de controller daar wellicht iets duurder. Deze shop is namelijk de enige importeur van areca-kaarten in de EU, alle kaarten die je dus in andere shops vindt komen of daar vandaan (als het goed is). Mijn ervaring is dat _als_ er problemen zijn deze shop een veel beter/directer contact heeft met Areca dan welke andere shop dan ook en dat is met een dergelijke aanschaf (die kaarten zijn tenslotte best prijzig) ook een fijn gegeven.

Zelf heb ik sinds kort de 1880ix-24 en die bevalt prima. Wat betreft de kabels, er zitten SAS-SAS kabels bij voor naar een backplane. Als je dus rechtstreeks sata-disks wilt aansluiten zal je, zoals eerder genoemd, forward brackout (SFF8087 --> 4x sata) moeten kopen. Bij webconnexxion verkopen ze die ook. Zelf heb ik de 3ware kabels genomen (19 euro) omdat de areca kabels mij echt te duur zijn (45 euro) voor exact hetzelfde. Enige verschil is dat de areca's mooi gesleeved zitten maar dat heb ik zelf in een paar uurtjes gedaan (alle 6 de kabels).

Verder mbt je keuze, afhankelijk van hoeveel disks je in eerste instantie aan wilt sluiten zou ik een keuze maken. Alle modellen hebben dezelfde io-processor en hebben dus dezelfde performance. Alleen de grotere controllers (zoals dus de ix-24) hebben volgens mij twee io-cpu.

Je kan trouwens mbv sas-port-multipliers veel meer disks aansluiten, in de specs staat 'up to 128 sata disks'. Hoe dat werkt moet je mij niet vragen maar het is mogelijk :)
Pagina: 1