Beeld laptop > (HDMI) > televisie niet beeldvullend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312184

Topicstarter
Lieve mensen,

Ik wil m'n ouders even van dienst zijn met een probleempje waar ik zelf niet uitkom. Ze hebben een LED-televisie (JVC) en een laptop, waarvandaan ze met regelmaat naar bijvoorbeeld de livestream van Politiek24 kijken, alleen is het beeld dat van de laptop komt niet beeldvullend op de televisie. De eerste keer dat ik de laptop via HDMI aansloot schoot het beeld, zoals het hoort, keurig op volledig scherm, alleen sindsdien weigert het ding op iedere manier om dat weer zo te doen. Hieronder ter illustratie een afbeelding van hoe het nu is:

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/1239/jvcled.png

Ik heb al geprobeerd te knutselen met ander HDMI-kabels, met de resolutie, met de formaatinstelling van de televisie zelf, maar niets werkt. En dat terwijl ik weet dat het mogelijk is, wat het bijzonder frustrerend maakt.

Heeft iemand misschien een oplossing?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielWB
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 07:13

GabrielWB

Kaas is lekker

Zoek in je videokaart instellingen naar "Overscan". Er moet ergens een schuifbalk zitten waar je dit kan instellen.

Voorbeeldje voor ATI-kaarten
http://techhelpbot.com/co...ons-overscan-or-underscan

[TODO: insert creative/funny signature here]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Je hebt het over een JVC van je ouders, en in je voorbeeld staat een LG. Als dat klopt (als in: dat zijn inderdaad twee verschillende TV's) dan zit de oorzaak vrijwel zeker in je notebook. Ik sluit me daarom aan bij Gabriel_WB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eeeeh, ik bedoelde uiteraard een LG televisie :D Mijn excuses.

Dank @ Gabriel, ik ben nu thuis dus kan het niet checken maar ik ga het even doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:41
Inderdaad, dit kun je fixen met overscan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net even gebeld, en geprobeerd op afstand te helpen, maar m'n stiefpa kan het kopje 'graphics and display' niet vinden in het CCC. Hij staat daar wel op Nederlands, maar heb even meegeluisterd en kon er ook weinig wijs uit worden welke tab dan de vertaling zou moeten zijn, en hij krijgt nergens het voorbestemde beeld.

Het is een ATI Radeon X1270, wellicht dat de kaart anders is dan in het stappenplan dat Gabriel aanreikte. Iemand die weet wat we verkeerd doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Via teamviewer even zelf kijken? Zo heb ik ook vanaf afstand een hdmi connectie bij mijn oom gefixt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh ja, dat kan ook natuurlijk. Even kijken hoe dat werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, even gekeken via Teamviewer (wat een heerlijk programma trouwens!) maar ik word er ook geen wijs uit. Er is simpelweg geen tabblad met dezelfde naam en het CCC ziet er dermate anders uit dat ik geen idee heb hoe ik bij het overscan gedeelte kan komen.

Even een screenshotje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/2021/cccq.png

Wellicht dat iemand hier me nog kan helpen, anders weet ik het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Het kopje Desktops & Displays zit in CCC sinds 9.7/9.8 oid, dus dit is de oude(re) CCC. Van wat ik hier zo zie, zou het denk ik onder eigenschappen notebook moeten staan.

[ Voor 18% gewijzigd door SR8 op 06-02-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392019

Kan de videokaart wel 1080P aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09
De 1e hd kaarten konden volgens mij al full hd aan toch? Hd ready kaarten zijn niet uitgeomen in de videokaartwereld dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lijkt me wel, want de eerste keer dat ik een HDMI-kabel inplugde, sprong hij ook automatisch naar vol beeldscherm en liep alles net zo vloeiend als nu op het kleinere scherm. Alleen wat er sindsdien is veranderd... Geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 17:49
Klik op bureablad met rechts en op Catalyst (TM) Control Center
Bij DTV (HDMI)2 moet optie Scale image to full panel size aangevinkt zijn
Terug in t menu, 2 regels onder DTV, heb je bij Scaling Options de belangrijke underscan schuifbalk. De schuif moet uiterst rechts gezet worden!
0% underscan.

Succes (heb zelf sinds vorige week een andere videokaart en kreeg met moeite t beeld correct op mn plasma ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 13-02-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb inmiddels de overscan optie gevonden, alleen stond hij al op 0%, en kan dus niet groter. De optie voor het vinkje waar Ferry34 het over heeft kan ik helaas niet vinden. Dat zou wel een hele logische zijn, maar lijkt niet te zijn opgenomen in deze versie (?) van het CCC.

Ik blijf het een mirakel vinden dat de eerste keer dat ik de laptop op de LCD-TV aansloot, hij wél direct naar full screen sprong, en sindsdien op alle manieren weigert. Voor de zekerheid: er is geen verschil in HDMI-kabels toch? Want de eerste keer gebruikte ik wel een andere HDMI-kabel, alleen dat zou geen verschil mogen maken voor zover ik weet.

Mocht iemand alsnog een tip hebben dan hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 17:49
Misschien n nieuwe versie van ati downloaden zodat die beeldvullende optie er hopelijk wèl bij zit?

Het probleem doet zich toch niet alleen voor bij t afspelen van die filmpjes, maar op alles en dus ook t bureablad. Anders kan t n instelling van dat programma zijn wat niet goed staat.

Staat de beeldverhouding van de tv nog wel goed. Is deze niet per ongeluk gewijzigd? Deze wordt vaak per input onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:54

D4NG3R

kiwi

:)

Elke videokaart sinds 2000 kan gewoon 1920x1080, wellistwaar niet altijd even vloeiend. Maar het is gewoon mogelijk, al helemaal op kaarten met een HDMI aansluiting. Je hebt momenteel IDD last van underscan. Het makkelijkste is om gewoon een nieuwe CCC variant te downloaden en hierin te kijken.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 19-02-2011 18:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1