Versterker Eltax Monitor iii

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 07:43
De muziek die ik via mijn laptop luisterde speel ik nu 2 jaar af met de Creative Gigaworks T3:

Afbeeldingslocatie: http://images.trustedreviews.com/images/article/inline/9126-img6398s.jpg

Het geluid vind ik helemaal niet slecht. Enkel kwam ik hier op Tweakers te lezen over hifi en het begon gelijk te kriebelen. Op zolder had ik nog mijn oude mini set staan de Philips FWC - 355:

Afbeeldingslocatie: http://ii.alatest.com/product/600x400/f/e/Philips-FWC355-Mini-Hi-FI-0.jpg

Die heb ik aangesloten en ik hoorde gelijk een ontzettend verschil met de T3. Het geluid lijkt een stuk voller te zijn met de Philips. Vooral middentonen komen erg plat uit de T3. En dan heb ik het nog niet gehad over de ontzettende boomie bass. Ik heb de 2 eens een weekje naast elkaar gehad en ik ben er over uit. Als zo'n oude Philips een beter geluid geeft dan vrij prijzig 2.1 setje van Creative. Hoe klinken echte speakers dan?

Aangezien ik student ben en geen mega budget heb ben ik gaan zoeken naar speakers. Veel op Tweakers gelezen maar ook op andere audio fora. Ik kan er bijna niet omheen dat ik moet gaan voor de Eltax Monitor iii:

Afbeeldingslocatie: http://www.djelectronics.nl/images/Hifi_geluid/MonitorIII-Calvados_01.jpg

Ik kan echter die speakers niet rechtstreeks aansluiten op mijn laptop. Er moet een versterker tussen.
Maar welke? Ik heb echt geen idee. Ik positieve dingen over Marantz, Denon, Pioneer, Sony, ect.. Elke versterker heeft zijn positieve en negatieve kanten. Dat het een 2e hands versterker van Marktplaats moet worden staat vast. Dan heb ik nou eenmaal betere kwaliteit voor mijn budget. Enkel als ik op marktplaats kijk zie ik door alle versterkers het verstandigste niet meer.

Mijn budget is maximaal €100. De eisen die ik stel aan de versterker zijn:

- stereo ik hoef geen surround.
- maximaal € 100 dus
- degelijk
- de versterker moet goed overweg kunnen met de Eltax Monitor iii

De vraag is dus eigenlijk. Wat is een goede versterker voor de speakers die ik op het oog heb. Of volstaat de oude versterker die hier thuis nog prima functioneert? Namelijk een Philips FA 564:

Afbeeldingslocatie: http://www.radiomuseum.org/images/radio/philips_hong_kong/fa_564_00r_632817.jpg

Het vermogen van de Philips versterker is slechts 40 watt. Dit lijkt me op zich niet genoeg voor de Eltax..
Of heb ik hier een verkeerde kijk op?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parklife
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 15:32
90 watt van deze Eltax is een max. Dit wil niet zeggen dat 40 watt te weinig is,. voor jou,..

Ik heb hier Kef cresta's staan, max 100 watt. Hier staat een versterkertje op van max 12 watt.

Ik blaas als het moet de kat de gordijnen in, maar de bovenburen krijg ik niet boos...

Net hard genoeg voor mij dus.

Misschien kan je het gewoon proberen met die philips en niet goed genoeg alsnog een andere versterker kopen....

Zover ik weet doe je er de speakers geen schade mee.

Parklife

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36

Bommes

Capo del formaggio

sluit me aan bij bovenstaande reactie, probeer die philips gewoon eens even, klinkt het niet naar je zin kun je altijd later nog opzoek naar iets anders.
Akoestiek en speakers bepalen voor een erg groot gedeelte hoe het klinkt, dus als de versterker goed werkt zal deze in vele mindere mate bepalend zijn voor het geluid (mits op normaal luister volume).
Verschillen ga je horen bij hogere geluids drukken en drukkere passages in de muziek.

Ik heb hier ook de eltaxjes draaien op een marantz sr5400 (surround) receiver.
die kan een 70wat per kanaal leveren, dat is ruim voldoende voor de eltax monitor 3.
overigens is 150 dacht ik max input voor de monitor 3 versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 06-02-2011 13:30 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07-2024
40 watt is echt meer dan genoeg, die specificaties van de luidspreker noemen alleen het maximum dat de speaker kan hebben.

Waarom koop je je luidsprekers overigens ook niet 2e hands op marktplaats? Er zijn inderdaad veel positieve verhalen te vinden over die Eltax Monitors, maar 2e hands worden prijs kwaliteit verhoudingen vaak nog gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die Philips gaat het prima doen. Komt uit de tijd dat Philips nog behoorlijk redelijke versterkers maakte. Je zult er versteld van staan wat dat zal schelen t.o.v. je T3 en zelfs t.o.v. dat plastic Philips bakje ;)

Wat je even zou kunnen doen (dan weet je meteen wat voor verschil het maakt als je een decicated versterker pakt) is de Philips versterkers gebruiken om alleen de speakers van die miniset aan te sturen. Dikke kans dat je dan zomaar overweegt om zo verder te spelen ipv nieuwe speakers kopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41
Je zou ook voor actieve speakers kunnen gaan welke. De AudioEngine serie wordt ook erg goed beoordeeld en kun je aansluiten zonder een versterker. Zelf heb ik de A5 van AudioEngine en vind deze helemaal geweldig klinken, maar de goedkopere A2 (welke voor zover ik kan zien binnen jouw budget passen) blijken ook echt goed te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Ik heb de stereo vervangen door de versterker. Ik heb het idee dat het geluid iets gedetailleerder is dan met het ''plastic bakje''. Ik mis volgens mij wel wat diepgang. Hij kan wel ontzettend hard, maar daar teken ik niet voor. Ik wil een mooi vol geluid. Ik ben er al wel achter dat je de equalizer van het media programma (in dit geval J.River) op neutraal moet staan en het geluid moet gaan regelen met de versterker.

De tip van dat ik het eerst met de Philips versterker ga proberen neem ik graag aan. Ik wil denk ik toch wel graag die speakers van Eltax wil.

Is het wel zeker dat die speakers van Eltax mij een mooier geluid gaan geven dan de speakers van Philips?

Ik vind zo'n versterker wel gaaf staan op het bureau trouwens. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Die Eltax luidsprekers zullen de vloer aanvegen met luidsprekers van dat soort all-in-one torentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Je kunt ook eens kijken naar Tangent speakers. Tangent en Eltax hebben soms spul dat onder beide merken wordt verkocht maar zijn van oorsprong twee aparte merken met hun eigen producten. Ze hebben duur spul maar ook goedkoop spul. Tangent gebruikt in de duurdere modellen Seas en Scan Speak speakerunits en die tellen serieus mee.

In de prijsklasse waarin jij iets zoekt kun je eens kijken naar de Tangent EVO E4 en Tangent EVO E5. De E5 is iets duurder dan de Eltax Monitor III. Zelf heb ik de EVO E4 met een subwoofer erbij en dat speelt prima bij m'n iMac :) In de gemiddelde huiskamer zou het ook niet misstaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 19:42

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

bartus1989 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:35:
Ik heb de stereo vervangen door de versterker. Ik heb het idee dat het geluid iets gedetailleerder is dan met het ''plastic bakje''. Ik mis volgens mij wel wat diepgang.

[knip]
waarschijnlijk mis je de super-mega-basboost functie van dat plastiken minitorentje. Als er iets dramatisch overdreven vervormde bassen geven dan zijn het wel dat soort setjes.

Ga er van uit dat die eltax speakers dan ook een minder overdreven laag zal geven. Kwalitatief stukken beter waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:37
Eltax maakt hele leuke speakers voor het geld, het eerder aangedragen Tangent ook. In Maarssen zit volgens mij een particulier die via marktplaats deze speakers voor erg weining aanbiedt. Qua versterking zou ik ook eerst de Philips een kans geven, je kunt altijd verder kijken (luisteren) als de door jou gekozen combinatie geen 'klik' heeft. Als je toch een nieuwe versterker wilt denk dan ook eens aan nieuw, chinees en goedkoop ;)

Ik heb thuis in een tweede zone, op mijn denon 2309, een soortgelijke versterker aan een paar Chario's Syntar 100T geknoopt en kan daar echt van genieten en verbaasd luisteren naar de capaciteiten van een dergelijke T-amp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ransbal schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:28:
Als je toch een nieuwe versterker wilt denk dan ook eens aan nieuw, chinees en goedkoop ;)
Is nog duur ;) Ik heb de SA-36 met TA2020 voor 24 dollar in China besteld :P

Plaatje: http://www.6c33.com/sa3601.jpg

Het is erg leuk spul, maar het vermogen is natuurlijk wel beperkt. Bij mij speelt het in de slaapkamer, voornamelijk voor beter geluid bij de TV met een paar compacte speakertjes.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

die eltax monitor 3 wil toch graag wat meer vermogen hoor..:)
Heb het hier nu alleen op de marantz aangesloten, maar heb het een weekje ge bi-amped gehad op de marantz en op een rotel eindtrap.
Dat klonk duidelijk strakker en meer gedefinieerd.
Daarmee niet gezegd dat het niet met de philips gaat werken, maar ik zou dat eerst proberen, en niet blind een "mini versterker" als de t-amp aan te schaffen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
@ Koeitje: dat geloof ik graag! Ik moet natuurlijk wel vooruitgang boeken.

@ Exirion: ik ben er wel voor mezelf uit dat ik graag die speakers van Eltax wil. Ik vind ze prachtig! En de reviews zijn niets anders dan lovend. Toch bedankt voor het meedenken.

@ Atomicshockwave: hmm, klopt! Daarom verhuizen de speakers straks ook weer naar de kofferbak van mijn Citroën Visa waar geen plek is voor speakers in de deuren..

@ Ransbal: een duurdere versterker zegt dus helemaal niets..

@ Bommes: zo'n t-amp vind ik ook helemaal niks eerlijk gezegd..

Wat is eigenlijk het verschil in geluid kwa die plastic Philips bakjes en die Eltax? Ga ik meer dingen horen in de muziek? Ik zou de monitor iii eigenlijk graag eens horen. Maar waar? Ik woon in Wezep (vlakbij Zwolle) en daar hebben ze de Eltax volgens mij nergens. Toch lastig.

De Philips versterker doet het nog prima geloof ik. Wel staat de Loudness functie aan. Ik ga dat in ieder geval eerst proberen. Daarna kan ik nog kijken naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb de eltaxjes dus her draaien..:) maar goed dat is in Eindhoven niet echt in de buurt om eens te komen luisteren, maar dat neemt niet weg dat je welkom bent hoor.. O-)

Wat je waarschijnlijk zult gaan horen is inderdaad meer detail, maar vooral meer rust in de muziek.
Het zal minder vermoeiend klinken, je zult merken dat de weergave een stuk strakker en helderder is.
Toch blijft het wel een persoonlijk iets, de ene wil graag flinke bassen en een snoeihard hoog, den ander wil graag wat meer mid en een minder wollige bas.
Maar wat als een paal boven water staat is dat de speakertjes van jouw philips setje een behoorlijk vertekend beeld weer geven, dat zal het eerste zijn dat je opvalt aan de eltax spekaers, een weergave van een opname zoals hij bedoeld is.

Ik kom van 2 vloerzuiltjes af (magnat vector 55) die behoorlijk fors in de bas weergave waren.
De eltaxjes benaderen dat echt wel, zeker op flink volume staan ze hun mannetje en je zou je bijna afvragen waar de sub staat.
Toch zul je merken dat op lagere volumes de weer gave wat "dunner" is.
Door het 2 weg systeem en de kleinere kastjes en conussen heb je gewoon weg wat meer volume=uit sturing nodig om genoeg uitslag van de speakers te krijgen om een bas weergave te maken.

Een duurdere versterker zegt echt wel wat..
je zult merken dat de duurdere versterkers vaak meer controle hebben en met meer vermogen kunnen uitsturen, waardoor ook minder rendabele speakers makkelijker aangestuurd kunnen worden.
Ook is het zo dat volume (lees db's) nou een eenmaal vermogen kosten, wil je een bepaalde hoeveelheid db's op je luister plek (x meters vanaf de speakers) zul je er een (dat is te berekenen) bepaalde hoeveelheid vermogen in moeten sturen.
Maar je moet het zo zien:
Zet een versterker van voldoende vermogen maar uit de budget klasse op speaker x
Zet een versterker van voldoende vermogen van een of ander super hifi merk op speaker x
Zet dit geheel achter een geluid doorlatend doek (uit het zicht dus) en er zullen maar heeeeel weinig mensen kunnen aanduiden welke versterker op welk moment aan het spelen is.

Hifi is en blijft voor een groot gedeelte een beleving, veel hifi freaks zullen bij hoog en bij laag vol blijven houden dat ze verschillen horen tussen interlinks van merk a en merk b.
Geen enkele blinde test heeft dit ooit aangetoond, geen enkele meting geeft weer dat de verschillen binnen de gehoor grens vallen, maar toch horen mensen verschillen.
Het is en blijft dus een puur persoonlijke beleving.

Wil je graag voor boekenplank speakers gaan en is je budget beperkt maar wil je toch een erg goede kwaliteit (wat betreft afwerking en geluid) dan kun je met een gerust hart die eltaxjes bestellen.!!
Houd wel rekening met het feit dat je iets van statiefjes of zo moet hebben, als de speakers niet op oor hoogte staan mis je behoorlijk wat.
Zo staat het bij mij

Oh en nog iets, als je die philips speakers in je axje gaat leggen dan zul je merken dat ten eerste je auto radio het warm gaat krijgen en ten tweede je het volume van de radio flink wat harder moet gaan zetten om net zo veel herrie te krijgen..:)

ps:
Sorry voor de lange reply..:)

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 07-02-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bartus1989 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:50:
@ Exirion: ik ben er wel voor mezelf uit dat ik graag die speakers van Eltax wil. Ik vind ze prachtig! En de reviews zijn niets anders dan lovend. Toch bedankt voor het meedenken.
De grootste fout die je kunt maken, is blind ergens voor kiezen zonder het zelf gehoord te hebben. Wat anderen ook zeggen, en hoe geweldig de reviews ook zijn, zorg dat je vergelijkingsmateriaal hebt en ga luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-05 09:36

Bejit

Svenska Faderland

Nadeel van de Eltax is dat ze kunnen bonken. Zorg ervoor dat je een juiste stand hebt(Ja al zitten er spikes onder) en dat ze niet te dicht bij de muur komen te staan. Ik heb mijn stands met zilverzand gevuld en extra MDF plaat tussen gegooid, maar die krengen bonken nog steeds :X. Idee is ze misschien op een openstand te zetten zoals stands van EPOS.(ES14 om precies te zijn)

Je kan bijna elke versterker gebruiken(Met genoeg vermogen, maar hoeft echt geen 90watt te zijn), laat je niks wijs maken door praatjes van "strakker" geluid door een duurdere versterker want dat is gewoon kul. Heb zelf de Eltax's op een vrij nieuwe(en budget) Onkyo TR307, Sony "Plastic" stereotoren en A klasse Harman Kardon Citation 17 gedraaid. Verschil? Nul.

Voor de rest veel luisterplezier :)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
@ Bommes: ik vind dat de Philips speakers die ik nu heb inderdaad soms wat schreeuwerig gaan worden en dan vooral op harder volume. Ik had de Philips speakers al een poosje in de Visa. Ging prima haha. Bedankt voor je mooie lange reply!

@ Exirion: ik ben ontzettend eigenwijs en in staat ze zonder te luisteren te bestellen. Ik laat me dan volledig verrassen als ik ze aansluit..

@ Bejit: Wat bedoel je precies met ''bonken''? Ik heb geen mogelijkheid om ze een stuk van de muur af te zetten.

Het maakt dus kennelijk niet zoveel uit wat van versterker je hebt. Ik denk dat het hoe dan ook voor mijn kamer toch al snel genoeg zal zijn. Mijn kamer is 3 bij 3. Waar ik op ongeveer 2.50 meter van de speakers af kom te zitten. De speakers komen in deze kast te staan:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/dgj988.jpg
Ik kan nog wat omhoog en omlaag met de planken. Ze komen i.d.g. zeker overeind te staan! De foto is genomen vanaf het beeld wat ik zie als ik zit. ''ooghoogte'' dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo te zien hebben die Eltaxjes hun basreflex poort aan de achterkant, dus ga je niet blij worden van die constructie. (bonken.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
De Eltax heeft de basreflex poort aan de onderkant. Daarom zitten die ''spikes'' er ook onder.

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRPNnFBsLMloKMDdhU2M0muxnJUDJs8PWMJ0eM0KGEB92Xm1jo7&t=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Waarom haal je niet eerst de Eltax speakers (Als je budget gebonden bent, vind je voor dit geld niet snel iets beters) en sluit je ze aan op je Philips set? Die set zal op normaal luistervolume en met alle fancy opties uitgeschakeld niet heel veel anders klinken dan een degelijke versterker. Je mist hooguit de verscheidenheid aan ingangen. Dan kun je eens beluisteren hoe de Eltaxen je bevallen qua sound. Is het niets voor je, dan breng je ze terug en zoek je verder. Is het wel wat, kun je daarna altijd nog een losse versterker aanschaffen.

Als je budget max €100,- is, kun je denk ik nog wel wat mooiers scoren op MP dan de Philips die je voorstelt. Met mooier doel ik vooral op de technische opbouw en degelijkheid. Deze serie Philips versterkers heeft tegenwoordig echt een flinke opknapbeurt nodig. 9 van de 10 keer kraken alle schakelaars en regelaars alsof hun leven er van af hangt.

Gewoon mijn 2 centen..

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
@ Killer de Philips versterker heeft geen enkele krakende schakelaar of regelaar. Hoe het kan mag Joost weten.

De Eltax speakers staan hier inmiddels op de plank! Het is de Calvados uitvoering geworden. Ze komen van Marktplaats en er mist een frontje. Daar baal ik wel van, maar wellicht is er nog ergens een te vinden.

Het geluid verbaast me echt! Ik heb de oude Philips speakers er nog even naast staan en wat klinken die dof en suf zeg haha! Ik vind het geluid mooi genoeg met de oude versterker en ik ben er ontzettend blij mee! Ik wist niet dat er zo veel verschil kon zitten in geluid..

Nu nog goede kabels kopen. Ze zitten nu aangesloten met van die dunne kabeltjes.

Iedereen bedankt voor het meedenken hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

bartus1989 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:58:
Nu nog goede kabels kopen. Ze zitten nu aangesloten met van die dunne kabeltjes.
Voor dit soort speakers is 1.5mm2 prima. Hoeft niet veel te kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 11:45

silitek

Tubes Only

@Bartus1989...prima speakers gekocht ;) . Een van de weinige monitors die je blind kunt kopen simpelweg omdat ze goed zijn voor het geld.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

@ Killer de Philips versterker heeft geen enkele krakende schakelaar of regelaar. Hoe het kan mag Joost weten.

De Eltax speakers staan hier inmiddels op de plank! Het is de Calvados uitvoering geworden. Ze komen van Marktplaats en er mist een frontje. Daar baal ik wel van, maar wellicht is er nog ergens een te vinden.

Het geluid verbaast me echt! Ik heb de oude Philips speakers er nog even naast staan en wat klinken die dof en suf zeg haha! Ik vind het geluid mooi genoeg met de oude versterker en ik ben er ontzettend blij mee! Ik wist niet dat er zo veel verschil kon zitten in geluid..

Het kan best hoor. Als er goed op de versterker gepast is en hij heeft in een rookvrije ruimte gestaan, hoeven schakelaars e.d. niet te kraken. Of de vorige eigenaar heeft het al eens laten reinigen, kan natuurlijk ook. Alleen maar mooi meegenomen voor jou.

Kabeltjes zou ik mij niet te druk over maken. De afstand die je nodig hebt is kort (als ik dat zo inschat) en de vermogens die je gebruikt zijn laag. Standaardkabel voldoet hier prima. Duurdere kabel brengt je niet of nauwelijks verbetering. Het staat daarentegen natuurlijk wel stoer, dat kan een argument zijn.

Veel plezier met je nieuwe audioset!

[ Voor 11% gewijzigd door Killer op 14-02-2011 15:43 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 21:15

Mooi, Gewoon zonder frontjes spelen, Klinkt vaak zelfs net ietsjes beter dan met !.
Kabel is niet enorm belangrijk maar kan wel verschil uitmaken. ixos is een merk wat voor weinig geld mooie kabels levert. Zo rond de paar euro per meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Ik houd de dunne kabels maar gewoon. Wellicht later nog wat dikkere. Vind het nu wel prima zo!

De Philips versterker is al vanaf het prille begin bij ons. Ik kan me nog wel herinneren dat ik vroeger toen ik heel klein was met de schuifjes liep te spelen. Ik ben nu 21. Ik heb het nog even nagevraagd bij mijn vader maar hij zal nu zo'n 25 jaar zijn. Hoezo degelijk? Er hoort ook nog een tapedeck, cd player, tuner en een platenspeler bij. Ook die werken nog prima. Er is inderdaad nooit gerookt hier..

Mijn vader heeft bijna spijt dat hij 2 jaar terug een Denon S302 heeft gekocht i.p.v. nieuwe speakers op de radio geloof ik.. Haha!

Ik heb een filmpje gemaakt van de Philips boxen naast die van Eltax. Helaas is het natuurlijk nog niet half zo goed te horen op het filmpje als in het echt. Maar het idee is er!

YouTube: Eltax Monitor iii vs Philips prut

Eerst hoor je de Philips speakers, dan de Eltax, en dan nog even de Philips en dan eindigt het met de Eltax monitor iii!

[ Voor 6% gewijzigd door bartus1989 op 15-02-2011 20:24 ]

Pagina: 1